Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mcbs

Z18XER ciche klekotanie przy rozruchu

Polecane posty

Witam Wszystkich!

Niedawno zakupiłem Opla Vectrę z silnikiem 1,8 140KM. To mój pierwszy Opel, również pierwszy raz odzywam się tu na forum także z góry proszę o wyrozumiałość.

Kilka dni po zakupie przy odpalaniu po raz pierwszy usłyszałem ciche klekotanie - max 3 sekundy. Zjawisko występuje zarówno przy zimnym rozruchu jak i "na gorąco" z tą różnicą, że przy ciepłym silniku nie zawsze. Silnik jest "zagazowany" chociaż nie wiem czy ma to znaczenie z uwagi na fakt, że na zimno i tak dłuższą chwilę chodzi na benzynie.

Oprócz tego niepokojącego klekotania, nie występują żadne inne objawy ułomności. Silnik pali na strzał, nie "pije" oleju, zbiera się należycie, nie ma problemu w osiąganiu wyższych prędkości, komputer nie pokazuje żadnych błędów. pracuje cicho.

Nahulane na blacie 160 000km, rozrząd wymieniony 10 000km temu, olej z filtrami 7 000km temu, nie zrobiłem tylko przeglądu instalacji gazowej jak do tej pory, bo kolejki do "gazownika" są długie jak po pralkę w pamiętnych latach.

Moje pytania brzmią następująco...

Cóż to może być? (słyszałem co nieco o rozlatujących się kołach zmiennych faz rozrządu, ale po cichu się modlę, że to nie ten temat)

Czy nie zaszkodzę silnikowi, lekceważąc ten dźwięk i jeżdżąc sobie radośnie do pracy? (przejeżdżam ok 50km dziennie)

Gdzie szukać przyczyny, jakie kroki podjąć w celu eliminacji tego zjawiska?

Jakie mogą być ewentualne koszty napraw?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc!

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Natrudziłeś się pisząc tego posta zamiast użyć opcji szukaj. Ps. Ja jeżdżę już ponad rok, zrobiłem 8tys, jak stukało tak stuka. Użyłem wszystkich rad, które znajdziesz w dedykowanym temacie, nic to nie dało. Póki nie ma błędów, nie przejmuje się i nie wnikam. Będę się martwił jak zacznie się łomot non stop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To koła zmiennych faz rozrządu. Może pomóc zdjęcie sitek z czujników zfz i dobry olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuje jechać na regulacje zaworów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego także jestem uzytkownikiem Viki z tym silnikiem ( również zagazowany ) moja rada : nie przejmuj się tym kilkusekundowym klekotaniem ponieważ te silniki tak mają. Dopóki olej przy rozruchu nie dotrze do kół zfr to wystepuje to charakterystyczne klekotanie ( kilka sekund ) U mnie też to występuje. Nie jest to usterka trzeba ją po prostu zaakceptować! Reszta jak piszesz jest ok to lać paliwo i cieszyć się z jazdy. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Trochę mnie uspokoiliście.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Puchacz, a jak jest z regulacją luzu zaworowego? Często trzeba wykonywać ten zabieg mając ten silnik w gazie? Jestem też ciekaw jak często należy zmieniać pasek rozrządu i wymieniać olej w tym silniku z lpg..

Taka ciekawostka, że dzisiaj rano po 14-godzinnym postoju, nie klekotało 0_o

Dziwne rzeczy, ale może rzeczywiście trzeba mieć to gdzieś póki nic innego się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego jak te koła się zatrzymają, czy dnem do góry wtedy większość oleju wycieknie, czy też w taki sposób że olej nie wycieknie. Wtedy tłuka nie ma. Na yt jest kupa filmów, osobom konkretnie waliło, my na razie mamy zawartość tych kółek w całości. Jak środek się wytłucze całkiem wtedy będą błędy kompa 0011 itp. Koszt od 435 - 500 za jedno kółko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyhuśtanie się tych kółek nie grozi żadnym poważniejszym defektem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją VIKI kupiłem z przebiegiem 140tyś i od razu wymieniłem rozrząd bo nie było wpisu o wymianie w ksiązce serwisowej ( auto z Niemiec z gazem od nowości). Producent zaleca wymianę rozrządu dla tego silnika po 150tys km więc wymieniłem cały rozrząd z paskami. Luzów zaworowych jeszcze nie regulowałem bo klekotania zaworów nie słychać. Moja VIKI jest z 2007r. Te silniki jeszcze dobrze znoszą gaz i zaworów nie trzeba regulować. Gożej jest z tymi silnikami w nowszej wersji które były montowane w insigniach tam już gazu nie należy zakładać bo zawory do regulacji co 50 tys km i koszty duże. Teraz mam przejechane 185tyś i silnik chodzi jak pszczółka. No to klekotanie mam też ale reszta super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od jak dawna słuchasz klekotania? Jaki miałeś przebieg jak to wystąpiło?

Edytowano przez mcbs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak interesuje Cię koszt ew. wymiany to mniej więcej wygląda to tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- 1 doprowadzające + 1 wylotowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- 2 sztuki

+ wymiana (u mojego mechanika ok. 300 zł) + nowy pasek rozrządu.

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No kurdę, ceny są drakońskie! 0_o Nie chciałbym, żeby to się tak od razu rozpadło, bo trzeba wygospodarować trochę czasu żeby nerkę sprzedać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja ceny konkret, kupiłem z tłukiem z przebiegiem 176500, teraz mam 185tys. Tłuk utrzymuje się na stałym poziomie. Odkrecalem osłonę tych kół. Po śrubach widać że były wykręcane, niemiec może je wymienił. Na razie nie wnikam. Jeździ, błędów zero, nie buntuje się, rwie do przodu więc ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jeszcze raz dziękuję Wam za podjęcie tematu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wczoraj byłem u "gazownika". Wszystko gra, silnik pracuje ładnie. Przedstawiłem mu mój-nasz problem.. On na to poradził wymienić olej, z filtrem oczywiście. Dzisiaj też trochę poszperałem i doszukałem się informacji, że w Alfach z tym silnikiem zamontowany jest krótszy filtr oleju, który w jakiś tam sposób powoduje, że olej spływa wolniej i jakby to określić "bardziej prawidłowo", co przekłada się na "brak diesla"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz moje pytanie czy ktoś tego próbował? Zakładał ktoś taki filtr i pomogło? A może gęstszy olej coś dał?

Pozwolę sobie posłużyć się bezimiennym cytatem:

"[...] Winowajca był..... niewlasciwy filtr oleju! Panowie z baru (mechanicy - laweciarze) powiedzieli ze patent jest znany na zachodzie - montuje sie krotszy filtr olejewy ktory nie zamyka kanalu olejowego i po wylaczeniu silnika olej z gory splywa spokojnie do miski olejowej co w silniku 1.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu jest wysoce niekorzystne ale... dla serwisow bardzo na reke - lapia jelenia na wymiane gratow i w najlepszej sytuacji mamy niepotrzebny remont silnika, w nieco gorszej - najdrozszy filt olejowy dostepny na rynku ( kilka tysiecy złotych) [...]"

Co Panowie (a może i Panie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) na to powiecie?

Zresztą... Podam link do całego tematu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez mcbs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinno się stosować filtry Knecht OX401D lub Mann HU612/2X

To są właśnie prawidłowe "dłuższe" filtry do tego silnika.

Poza tym można usunąć sitka z zaworków sterujących, robią tak nawet w ASO.

Dobry olej wymieniany co ok. 10000km również nie zaszkodzi.

Wymiana kół i zaworków jest konieczna jeżeli zaczną pojawiać się błędy w sterowniku, czasami problem

mogą powodować same zaworki. W starszej wersji dochodziło do ich zacierania pod wpływem

wysokiej temperatury i nie podawały prawidłowo oleju. Te nowe, do których link podałem są już

wolne od tej wady.

Ja jeszcze kół nie zmieniałem, usunąłem sitka, regularnie zmieniam olej i dobry filtr, błędów na razie nie mam.

--

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz na ten:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

?

Też nadaje się do tego silnika jakby nie patrzeć.

No kutwa ciężko mi to pojąć. Nigdzie, nawet w internecie nie znajdzie się żeby ktoś się skarżył na klekotanie tych kół np. w Alfach. Jeśli problem występuje to tylko w Oplach, a jedne i drugie jeżdżą za pomocą tego samego silnika, to kurna o co biega? 0_o

Edytowano przez mcbs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie zainteresowałem się tym tematem, gdyż moja Vici z 2008 ma podobne problemy.

Słychać stukot w silniku przez okolo 2-3sekundy po starcie. Na zimny siliku dłużej na ciepłym krucej. Nie przejmowałem się tym jednak od jakiegoś czasu, ale nie zawsze po nagrzaniu się silnika do właściwej pracy (czyli 90stopni) słychać stukot jakby diesel pracował pod maską.

Zaznaczę, żę moja Vici to 1.8 140KM, ma przejechane 166tys km. Kupiłem od pierwszego właściciela, który zostawił go w polskim salonie w rozliczeniu. Po zakupie w sierpniu 2014r zamonotwałem gaz we wrześniu, zmieniłem olej na GM 5W30 (tak było w książce serwisowej), zmieniłem rozrząd (firma INA - gotowy zestaw). W lutym padła cewka i sprzęgło. Zmieniłem cewkę na DELPHI tak jak była poprzednio a sprzęgło kp. LUK wraz z wysprzęglikiem. Następnie w marcu pojawiły się pierwsze stuki w silniku po rozgrzaniu go. Słychać wówczas, jakby pod maską pracował diesel. Nie zawsze tak jest, ale zacząłem się tym nie pokoić.

Co mam z tym fantem począć.?

Co mi poradzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś błędy w silniku? One powiedzą wszystko. U mnie też tak było, błędy miałem na okrągło, aż w końcu koła padły tak więc je wymieniłem i jest total cisza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędów jeszcze nie sprawdzałem. Muszę się umówić z mechanikiem, ale jestem troche zalatany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat.

Idzie jesień, więcej wolnego czasu, więc chciałbym zainteresować się i zbadać dokładnie mój motor. Trochę go już przestudiowałem (włącznie z KZFR). Zafirka B również ma wpakowany identyczny motorek. W przyszłym tygodniu zamierzam jechać na garaż i wziąć się na początek za przeczyszczenie elektrozaworów (solenoidów). Zobaczymy co za szlam tam siedzi. Nelson, mógłbyś powiedzieć jak to przebiega? Trzyma je tylko jedna śruba? Jak się najlepiej dobrać do tego? Na co uważać? Czym to umyć?

Foty

1.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Rozumiem, że ssąca znajduje się na drugim zdjęciu. Błędy sprawdzę, gdy wróci do mnie OP-COM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odkrecalem te zaworki. Potrzebna nasadka i jakaś grzechotka. Nasadke musiałem oszlifować dookoła bo ciasno i nie można potem dokręcić tak jak było. Zaworek miał sitka i był czysty. Nadmienie że u mnie ten odgłos dobywa się już dwa lata. Niezależnie czy filtr jest gm, mann, knecht. Jednakowy tłuk, nawet i po godzinie postoju. Zrobiłem z tym 10tys, błędów brak. Auto jedzie, nie muli, itp.

Acha... Sitka zdjąłem ale tłuk nadal występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz jakies foto gdzie te zaworki są ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod maską po lewej stronie takie walce metalowe średnica 5cm z wtyczką, niekiedy całe w rdzy. Wyszukaj w google obrazy "z18xer elektrozawory faz rozrządu". Jeden z przodu zaraz przy kole rozrządu, drugi od strony podszybia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Foto gdzie są zawory:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pytanie do Was. Czym czyścić te zawory?

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie moze pomóc temu klekotaniu na zimnym pod rozruchu ?

Edytowano przez Robson88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×