Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

chemikx3

naprawa manetki kierunkowskazów - porada.

Polecane posty

Porada została w całości stworzona przez kolegę zulu03 a mnie poproszono jedynie o umieszczenie jej na forum.

Witam

Postanowiłem zrobić foto poradę demontażu, rozbiórki oraz złożenia manetki kierunkowskazów.

Czasem pojawiają się problemy z mrugającymi lub samo załączającymi się na dziurach światłami drogowymi lub przy używaniu kierunkowskazów itp.

Wtedy zamiast kupować nową manetkę warto spróbować naprawić swoją.

Co nam będzie potrzebne:

-Śrubokręt krzyżakowy

-śrubokręt płaski lub coś do podważania zaczepów.

Na początku zdejmujemy obudowę kierownicy (jako że w swoim aucie nie posiadam obudowy kierownicy, zdjęcia zapożyczyłem z internetu)

Zdejmujemy zaślepki oraz odkręcamy śruby na krzyżak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Następnie wykręcamy 3 śruby na krzyżaka od spodu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jeżeli posiadamy regulowaną kierownicę to również musimy odkręcić tą gałkę. Jest wkręcana normalnie jak byśmy odkręcali jakąś śrubę.

Gdy już pozbędziemy się plastiku w około kierownicy zajmujemy się wyciągnięciem manetki, z dwóch stron musimy wcisnąć palcami zaczepy i pociągnąć ją do siebie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jak już nam uda się ją wysunąć to musimy wypiąć kable które są do niej podpięte. Gdy mamy manetkę z tempomatem posiadamy dwie wtyczki, jak bez to jedną. Teraz przyda nam się jakiś płaski śrubokręt lub coś do podważania zaczepów pokazanych strzałkami na zdjęciu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jak nam się już uda powinniśmy swobodnie wziąć manetkę na „stół operacyjny”

eraz zabieramy się za rozłożenie manetki na czynniki pierwsze.

Na początku podważamy delikatnie 4 zaczepy po jej bokach zaznaczonych na zdjęciach strzałkami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Gdy już podważymy jedną stronę to z drugiej najlepiej jest zrobić według kolejności na zdjęciu, 1 i 2 zaczepy odginamy i później ciągniemy delikatnie tył manetki w stronę którą pokazuje strzałka z nr 3

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Teraz w kolejności gdy ją „rozpołowimy” wyciągamy poszczególne elementy które przedstawiają zdjęcia poniżej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

I po rozłożeniu wszystkiego powinniśmy otrzymać taki widok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

dy już wyczyścimy sobie wszystko i chcemy składać to robimy to w następującej kolejności

Wkładamy pierwszą małą blaszkę wycięciami w wystające bolce zaznaczone na zdjęciu małym kółeczkiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jako druga idzie ta duża, w miejscu gdzie są strzałki wsuwana jest pod inną blaszkę,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

gdy mamy problem z światłami drogowymi to fragment z kółeczka nr 1 podginamy minimalnie do góry a fragment z kółeczka nr 2 podginamy delikatnie w dół w celu by blaszki przy drganiach lub minimalnych ruchach manetką się nie stykały

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Następnie dociskamy tą dużą blaszkę najlepiej śrubokrętem lub czymś i wkładamy drugą małą blaszkę zaznaczoną kółeczkiem nr 2 wycięciami tak samo jak w przypadku tej pierwszej małej blaszki

Następnie cały czas podtrzymując tą dużą blaszkę nakładamy wajchę manetki na te elementy (gdy ją nałożymy również cały czas dociskamy ją by się nam te blaszki pod nią nie rozsypały)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Kolejnym elementem jest biały plastik ze sprężynkami, zakładamy go w taki sposób by sprężynki były zahaczone o bolce zaznaczone na zdjęciu, a bolec z białego plastiku był w wyżłobieniu wajchy manetki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Gdy już mamy wszystko sprawdzamy czy blaszki znajdują się na swoim miejscu oraz czy biały plastik jest tam gdzie powinien i próbujemy nakładać górną część manetki zgodnie ze wskazówkami strzałek na zdjęciu, trzeba uważać by sprężynki nam nie zjechały z bolców oraz by blaszki w środku się nie poprzestawiały.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jak już złożymy go, sprawdzamy czy na pewno sprężynki są na swoim miejscu, dociskamy zaczepy by zaskoczyły na swoje miejsce.

Jak już wszystko nam się udało sprawdzamy czy wszystko działa, „włączamy” kierunkowskaz, sprawdzamy czy wysuwa nam się biały bolec z tylnej części manetki, oraz pchniemy go w przeciwnym kierunku niż włączaliśmy kierunek (czyli jeżeli ciągniemy wajchę w dół, biały bolec pchniemy w górę) i sprawdzamy czy manetka odbija, czynność powtarzamy dla drugiej strony.

Gdy się udało najlepiej iść do auta, podpiąć wtyczki i wsunąć manetkę w swoje miejsce (wchodzi tam w taką szynę, następnie dociskamy ją aż bolce nie wskoczą blokując jej wysunięcie się) i sprawdzać wszystkie opcje czy działają prawidło. Jeżeli kierunkowskazy działają, odbijają, światła drogowe się włączają tak jak powinny, to udało nam się naprawić manetkę. Wtedy możemy składać obudowę kierownicy w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podziękowania dla kolegi zulu

Temat podpięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje że się przyda innym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chciał bym dopisać coś jeszcze do porady z czym przed chwilą się rozprawiłem, mianowicie pojawił mi się luz na manetce góra, dół ,dość spory tak że nawet na dziurach włączał mi się nie kiedy sam kierunkowskaz, albo wystarczyło ruszyć lekko palcem aby przed "kliknięciem" manetki uruchomić kierunek, okazało się że pękła mi sprężynka pokazana na zdjęciu, po jej wymianie (ja akurat miałem drugą manetkę bez tempomatu jako dawcę, ale myślę że spokojnie dobrał by sprężynkę z czegoś innego) manetka znowu stała się sztywna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zaczęły  i mrugać samoczynnie światła drogowe. Dziś postanowiłem, że zostanę bohaterem swojego domu i wypróbuję tę metodę i .......

Udało się :D . Miałem małe problemy ze złożeniem i trochę się narzucałem mięsem ale efekt końcowy jest zadowalający.

Dzięki kolego :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze że komuś się przydało :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę zulu03 :ok: już wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×