Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

chemikx3

naprawa manetki kierunkowskazów - porada.

Recommended Posts

Porada została w całości stworzona przez kolegę zulu03 a mnie poproszono jedynie o umieszczenie jej na forum.

Witam

Postanowiłem zrobić foto poradę demontażu, rozbiórki oraz złożenia manetki kierunkowskazów.

Czasem pojawiają się problemy z mrugającymi lub samo załączającymi się na dziurach światłami drogowymi lub przy używaniu kierunkowskazów itp.

Wtedy zamiast kupować nową manetkę warto spróbować naprawić swoją.

Co nam będzie potrzebne:

-Śrubokręt krzyżakowy

-śrubokręt płaski lub coś do podważania zaczepów.

Na początku zdejmujemy obudowę kierownicy (jako że w swoim aucie nie posiadam obudowy kierownicy, zdjęcia zapożyczyłem z internetu)

Zdejmujemy zaślepki oraz odkręcamy śruby na krzyżak

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Następnie wykręcamy 3 śruby na krzyżaka od spodu

Please login or register to see this attachment.

Jeżeli posiadamy regulowaną kierownicę to również musimy odkręcić tą gałkę. Jest wkręcana normalnie jak byśmy odkręcali jakąś śrubę.

Gdy już pozbędziemy się plastiku w około kierownicy zajmujemy się wyciągnięciem manetki, z dwóch stron musimy wcisnąć palcami zaczepy i pociągnąć ją do siebie

Please login or register to see this attachment.

Jak już nam uda się ją wysunąć to musimy wypiąć kable które są do niej podpięte. Gdy mamy manetkę z tempomatem posiadamy dwie wtyczki, jak bez to jedną. Teraz przyda nam się jakiś płaski śrubokręt lub coś do podważania zaczepów pokazanych strzałkami na zdjęciu.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Jak nam się już uda powinniśmy swobodnie wziąć manetkę na „stół operacyjny”

eraz zabieramy się za rozłożenie manetki na czynniki pierwsze.

Na początku podważamy delikatnie 4 zaczepy po jej bokach zaznaczonych na zdjęciach strzałkami

Please login or register to see this attachment.

Gdy już podważymy jedną stronę to z drugiej najlepiej jest zrobić według kolejności na zdjęciu, 1 i 2 zaczepy odginamy i później ciągniemy delikatnie tył manetki w stronę którą pokazuje strzałka z nr 3

Please login or register to see this attachment.

Teraz w kolejności gdy ją „rozpołowimy” wyciągamy poszczególne elementy które przedstawiają zdjęcia poniżej

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

I po rozłożeniu wszystkiego powinniśmy otrzymać taki widok

Please login or register to see this attachment.

dy już wyczyścimy sobie wszystko i chcemy składać to robimy to w następującej kolejności

Wkładamy pierwszą małą blaszkę wycięciami w wystające bolce zaznaczone na zdjęciu małym kółeczkiem

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Jako druga idzie ta duża, w miejscu gdzie są strzałki wsuwana jest pod inną blaszkę,

Please login or register to see this attachment.

gdy mamy problem z światłami drogowymi to fragment z kółeczka nr 1 podginamy minimalnie do góry a fragment z kółeczka nr 2 podginamy delikatnie w dół w celu by blaszki przy drganiach lub minimalnych ruchach manetką się nie stykały

Please login or register to see this attachment.

Następnie dociskamy tą dużą blaszkę najlepiej śrubokrętem lub czymś i wkładamy drugą małą blaszkę zaznaczoną kółeczkiem nr 2 wycięciami tak samo jak w przypadku tej pierwszej małej blaszki

Następnie cały czas podtrzymując tą dużą blaszkę nakładamy wajchę manetki na te elementy (gdy ją nałożymy również cały czas dociskamy ją by się nam te blaszki pod nią nie rozsypały)

Please login or register to see this attachment.

Kolejnym elementem jest biały plastik ze sprężynkami, zakładamy go w taki sposób by sprężynki były zahaczone o bolce zaznaczone na zdjęciu, a bolec z białego plastiku był w wyżłobieniu wajchy manetki

Please login or register to see this attachment.

Gdy już mamy wszystko sprawdzamy czy blaszki znajdują się na swoim miejscu oraz czy biały plastik jest tam gdzie powinien i próbujemy nakładać górną część manetki zgodnie ze wskazówkami strzałek na zdjęciu, trzeba uważać by sprężynki nam nie zjechały z bolców oraz by blaszki w środku się nie poprzestawiały.

Please login or register to see this attachment.

Jak już złożymy go, sprawdzamy czy na pewno sprężynki są na swoim miejscu, dociskamy zaczepy by zaskoczyły na swoje miejsce.

Jak już wszystko nam się udało sprawdzamy czy wszystko działa, „włączamy” kierunkowskaz, sprawdzamy czy wysuwa nam się biały bolec z tylnej części manetki, oraz pchniemy go w przeciwnym kierunku niż włączaliśmy kierunek (czyli jeżeli ciągniemy wajchę w dół, biały bolec pchniemy w górę) i sprawdzamy czy manetka odbija, czynność powtarzamy dla drugiej strony.

Gdy się udało najlepiej iść do auta, podpiąć wtyczki i wsunąć manetkę w swoje miejsce (wchodzi tam w taką szynę, następnie dociskamy ją aż bolce nie wskoczą blokując jej wysunięcie się) i sprawdzać wszystkie opcje czy działają prawidło. Jeżeli kierunkowskazy działają, odbijają, światła drogowe się włączają tak jak powinny, to udało nam się naprawić manetkę. Wtedy możemy składać obudowę kierownicy w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podziękowania dla kolegi zulu

Temat podpięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam nadzieje że się przyda innym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

chciał bym dopisać coś jeszcze do porady z czym przed chwilą się rozprawiłem, mianowicie pojawił mi się luz na manetce góra, dół ,dość spory tak że nawet na dziurach włączał mi się nie kiedy sam kierunkowskaz, albo wystarczyło ruszyć lekko palcem aby przed "kliknięciem" manetki uruchomić kierunek, okazało się że pękła mi sprężynka pokazana na zdjęciu, po jej wymianie (ja akurat miałem drugą manetkę bez tempomatu jako dawcę, ale myślę że spokojnie dobrał by sprężynkę z czegoś innego) manetka znowu stała się sztywna

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio zaczęły  i mrugać samoczynnie światła drogowe. Dziś postanowiłem, że zostanę bohaterem swojego domu i wypróbuję tę metodę i .......

Udało się :D . Miałem małe problemy ze złożeniem i trochę się narzucałem mięsem ale efekt końcowy jest zadowalający.

Dzięki kolego :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

najważniejsze że komuś się przydało :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...