Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rafalstrj

Opory w czasie skrętu.

Polecane posty

Witam.

W zeszłym tygodniu przejechałem około 2 tys. kilometrów,po kilku dniach postoju w czasie skręcania dochodził dźwięk

w aucie jakby coś o siebie tarło (koło prawego koła) dakładniej metal o gumę z lekkim oporem. Dzisiaj po przejechaniu około 100 kilometrów

opory były takie że ledwo mogłem skręcić kierownicę, żaden błąd się nie pojawił,z uwagi że przebywam za granicą chciałbym się dowiedzieć

co to może być lub czy ktoś z was się z tym już spotkał,gdyż u mechanika mogą powymieniać cuda.


Z tego wszystkiego zapomniałem napisać , jest to vectra c kombi z 2008 1,9 cdti 150 koni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam przegub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy przy uszkodzonym przegubie nie dałoby się skręcać? Właśnie sprawdziłem jak teraz się auto zachowuje jak ostygło i praktycznie

nie można skręcić kierownicą, natomiast jazda po prostej jest bezproblemowa. Auto zachowuje się tak jakby nie było wspomagania,tylko jak się gdzies na zakręcie odciąży to wtedy jest wyczuwalne że wspomaganie działa,więc się pogubiłem co to może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze może dojść do tego magiel, przede wszystkim do sprawdzenia maglownica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy to może być zatarte łożysko w kolumnie mcpersona??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być, sprawdź też ogólnie zawieszenie może też jakaś sprężyna pękła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łożysko raczej nie powoduje aż takich oporów

zacznij od sprawdzenia poziomu płynu wspomagania w zbiorniczku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nikt nie pisze o krzyżaku na kolumnie , przecież objaw jest dokładnie taki sam , sam to przerabiałem myslałem że padło wspomaganie nie szło ukręcić kierą i dziwne dźwięk tarcia , a okazało się ze krzyżak przy maglownicy zatarty był

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis odpaliłem auto i o dziwo działało normalnie przekręciłem 2 razy do oporu w lewo i prawo i znowu blokada nie można przekręcić kierownicą(w czasie kręcenia było słychać stukanie). Więc może pompa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Napisałem koledze ze magiel do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydaje mi się że dobrze myślisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja może podłączę się do tematu. Mam VC od poniedziałku i dopiero się jej uczę. Od wczoraj zauważyłem, że gdy rano -2 stopnie chce skręcić to kiera chodzi tak ciężko jakbym nie mial wspomagania. Problem ustępuje jak się auto nagrzeje i potem cały dzień jest ok. Dziś rano to samo. Co sprawdzić w pierwszej kolejności?

VC 2005, 19 cdti 150km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zubek i dare40 napisali co najpierw sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W pierwszej kolejności sprawdź kolor oleju w pompie,

stawiam że jest koloru czerwonego,

może też być krzyżak

Edytowano przez wigo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie to sprawdzić? Zbiornik z płynem do wspomagania jest za silnikiem pod filtrem paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Może być w 2 miejscach:

Albo w komorze silnika albo:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Aczkolwiek nie wiem co ma do rzeczy tutaj kolor płynu, ale jak już tam zajrzysz to sprawdź jego poziom.

Edytowano przez InVictus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 1.9 ma na wierzchu - tu gdzie pisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem. kolor taki jakiś zielony ale nie widzę w ogóle płynu. Kto wymyślił zbiornik w takim miejscu!!!!! Próbowałem robić fotki z lampą ale wyszła z tego wielka lipa. Jest na korku taki mały bagnet i jest na nim kropla na jego końcu więc zakładam, że to kropla z obudowy zbiornika (jak wyciągałem bagnet to dotknąłem). Tak więc płynu nie ma. Czy mogę kupić normalnie na stacji benzynowej płyn do wspomagania czy to jakiś specjalny Oplowski płyn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zielony to jest dobrze,

płyn najlepiej kup w ASO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A co się stanie jak zaleje tego płynu za dużo? Chodzi mi o to, ż eten zbiornik jest tak zamontowany, że nie widać gdzie jest min a gdzie max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się dobrze przyjrzeć aby cokolwiek zobaczyć, musisz wlać tyle ile powinno być.

Najlepiej wyciągnij stary płyn i dopiero wlej nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie po to w korku jest miarka aby dolać tyle co potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, będę się starał. Ale jeśli zaleje za dużo to coś się stanie? Wiem, że zalanie za dużo oleju to problem. A jak jest z płynem do wspomagania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak samo, tam jest duże ciśnienie do 120 bar !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cholera. No nic będę uważał

Jednak mam płyn. Ile go powinno być na bagnecie bo nie ma tam żadnego oznaczenia. Może ktoś sprawdzić u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...