Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafalstrj

Opory w czasie skrętu.

Recommended Posts

Witam.

W zeszłym tygodniu przejechałem około 2 tys. kilometrów,po kilku dniach postoju w czasie skręcania dochodził dźwięk

w aucie jakby coś o siebie tarło (koło prawego koła) dakładniej metal o gumę z lekkim oporem. Dzisiaj po przejechaniu około 100 kilometrów

opory były takie że ledwo mogłem skręcić kierownicę, żaden błąd się nie pojawił,z uwagi że przebywam za granicą chciałbym się dowiedzieć

co to może być lub czy ktoś z was się z tym już spotkał,gdyż u mechanika mogą powymieniać cuda.


Z tego wszystkiego zapomniałem napisać , jest to vectra c kombi z 2008 1,9 cdti 150 koni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam przegub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko czy przy uszkodzonym przegubie nie dałoby się skręcać? Właśnie sprawdziłem jak teraz się auto zachowuje jak ostygło i praktycznie

nie można skręcić kierownicą, natomiast jazda po prostej jest bezproblemowa. Auto zachowuje się tak jakby nie było wspomagania,tylko jak się gdzies na zakręcie odciąży to wtedy jest wyczuwalne że wspomaganie działa,więc się pogubiłem co to może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze może dojść do tego magiel, przede wszystkim do sprawdzenia maglownica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być, sprawdź też ogólnie zawieszenie może też jakaś sprężyna pękła

Share this post


Link to post
Share on other sites

łożysko raczej nie powoduje aż takich oporów

zacznij od sprawdzenia poziomu płynu wspomagania w zbiorniczku

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dlaczego nikt nie pisze o krzyżaku na kolumnie , przecież objaw jest dokładnie taki sam , sam to przerabiałem myslałem że padło wspomaganie nie szło ukręcić kierą i dziwne dźwięk tarcia , a okazało się ze krzyżak przy maglownicy zatarty był

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis odpaliłem auto i o dziwo działało normalnie przekręciłem 2 razy do oporu w lewo i prawo i znowu blokada nie można przekręcić kierownicą(w czasie kręcenia było słychać stukanie). Więc może pompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napisałem koledze ze magiel do sprawdzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się że dobrze myślisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja może podłączę się do tematu. Mam VC od poniedziałku i dopiero się jej uczę. Od wczoraj zauważyłem, że gdy rano -2 stopnie chce skręcić to kiera chodzi tak ciężko jakbym nie mial wspomagania. Problem ustępuje jak się auto nagrzeje i potem cały dzień jest ok. Dziś rano to samo. Co sprawdzić w pierwszej kolejności?

VC 2005, 19 cdti 150km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zubek i dare40 napisali co najpierw sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności sprawdź kolor oleju w pompie,

stawiam że jest koloru czerwonego,

może też być krzyżak

Edited by wigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie to sprawdzić? Zbiornik z płynem do wspomagania jest za silnikiem pod filtrem paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być w 2 miejscach:

Albo w komorze silnika albo:

Please login or register to see this link.

Aczkolwiek nie wiem co ma do rzeczy tutaj kolor płynu, ale jak już tam zajrzysz to sprawdź jego poziom.

Edited by InVictus

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 1.9 ma na wierzchu - tu gdzie pisze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem. kolor taki jakiś zielony ale nie widzę w ogóle płynu. Kto wymyślił zbiornik w takim miejscu!!!!! Próbowałem robić fotki z lampą ale wyszła z tego wielka lipa. Jest na korku taki mały bagnet i jest na nim kropla na jego końcu więc zakładam, że to kropla z obudowy zbiornika (jak wyciągałem bagnet to dotknąłem). Tak więc płynu nie ma. Czy mogę kupić normalnie na stacji benzynowej płyn do wspomagania czy to jakiś specjalny Oplowski płyn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz zielony to jest dobrze,

płyn najlepiej kup w ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. A co się stanie jak zaleje tego płynu za dużo? Chodzi mi o to, ż eten zbiornik jest tak zamontowany, że nie widać gdzie jest min a gdzie max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba się dobrze przyjrzeć aby cokolwiek zobaczyć, musisz wlać tyle ile powinno być.

Najlepiej wyciągnij stary płyn i dopiero wlej nowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie po to w korku jest miarka aby dolać tyle co potrzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, będę się starał. Ale jeśli zaleje za dużo to coś się stanie? Wiem, że zalanie za dużo oleju to problem. A jak jest z płynem do wspomagania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak samo, tam jest duże ciśnienie do 120 bar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cholera. No nic będę uważał

Jednak mam płyn. Ile go powinno być na bagnecie bo nie ma tam żadnego oznaczenia. Może ktoś sprawdzić u siebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...