Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Stefan_N

Signum 1.9CDTI 120km - zmiana alternatora na mocniejszy

Recommended Posts

Witam

W związku z tym, że padł mi alternator prosiłbym o pomoc. Nigdzie nie znalazłem informacji na temat "zamienności" alternatorów aby pasowały w mocowania.

Fabrycznie mój Signum miał alternator Denso 105A. Dostałem informacje, że alternatory Denso są awaryjne przy tych silnikach ponieważ są za słabe.

Tutaj pojawia się moje pytanie:

Jaki mocniejszy alternator mogę włożyć do mojego Signum-a?

Czy BOSCH 140A będzie pasował i działał prawidłowo?

Proszę o pominięcie tematu regeneracji ponieważ mieszkam za granicą i dosłownie nie mam gdzie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z czego i jakiego silnika jest ten bosch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.9CDTI wychodziły 100A, 120A i 140A. Bynajmniej tylko taki wybór jest w katalogu IC. Ten BOSCH jest z Vectry C/Signum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

140A były w 1,9CDTI z Quickheat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy QuickHeat z numeru VIN to C31 = NAGRZEWNICA POMOCNICZA? Jeśli tak to ja to mam według numeru VIN, a alternator DENSO 105A.

Edited by Stefan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest tak jak piszesz to altek 105A. jest stanowczo za mały i może dlatego wyzionął ducha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum VIN mi rozkodowali i według numeru VIN mam nagrzewnicę pomocniczą, grzane fotele przód, grzane spryskiwacze bo auto wyprodukowane dla Skandynawii. Akumulator 70Ah. Nagrzewnica działa także potwierdzam, że w ucie jest.

Ogólnie to trochę wyposażenia dokładam i boję się, że ten 105A po prostu nie da rady. Ogólnie to już drugi Denso 105A. Pierwszy wysiadł mi miesiąc po zakupie.

140A BOSCH-a będzie pasował w mocowania? Gdyby dawał za dużo prądu co może się stać?

Edited by Stefan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będzie dawał za dużo prądu - od tego jest regulator napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jedna sprawa wyjaśniona. Teraz zostaje tylko pytanie czy BOSCH bedzie pasował w mocowania i czy sposób podłączenia jest taki sam jak Denso?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Quickheat to C32 =system szybkiego ogrzewania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś też przymierzałem się do wymiany altka. Według mojego rozeznania doszedłem do tego iż Bosch od Denso różni się mocowaniem wiązki elektrycznej. Jeden jest na wtyczkę a drugi na śruby. Jednak który jest który to nie pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przeszukaniu internetu wszystkie alternatory Denso są tak samo podłączane - na śruby.

Mogę śmiało założyć 120A lub 130A jeśli jest tak samo podłączany?

Zostaje mi się tylko upewnić czy wszystkie mają takie samo ustawienie otworów montażowych?

Edited by Stefan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli już zmieniac to tylko na 140

Share this post


Link to post
Share on other sites

bosch bedzie pasowal zamiast denso, zmienilem to u siebie

poorstu teraz masz oszko przy cienkim kablu a jesliz alozysz boscha tpo kup go z wtyczka i kawalkiem kabelka zeby sobei polaczyc

na mocowania wszystko pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale wtyczka jest na 2 piny + gruby kabel czyli można podłączyć BOSCH-a i ten cienki kabel pod pin we wtyczce "L", a "DFM" nic? Czy jak?'

Mógłbyś napisać coś więcej/dokłądniej o zmianie alternatora na BOSCH-a? Te informacje mogą się przydać też innym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Myślę jeszcze nad Denso 130A. Co o tym sądzicie?

Edited by Stefan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki przy naprawie alternatora zamontowano mi nowy regulator napięcia magneti marelli (taki podobno był odpowiedni pod alternator w aucie) były jakieś różne wersje napięć czy standard to 14V bo takie oznaczenia ma ten regulator. Nie ma jakiejś wersji która daje wyższe napięcie ładowania czy wszystko ok i tak ma być? Podczas jazdy napięcie właśnie ok 14,1V.

Please login or register to see this link.

coś takiego nie wiem czy ten dokładnie ale podobny z wyglądu i tez opisany jako 14v

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie jest podłonczone dmf do klimatronika?????

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...