Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Stefan_N

Signum 1.9CDTI 120km - zmiana alternatora na mocniejszy

Polecane posty

Witam

W związku z tym, że padł mi alternator prosiłbym o pomoc. Nigdzie nie znalazłem informacji na temat "zamienności" alternatorów aby pasowały w mocowania.

Fabrycznie mój Signum miał alternator Denso 105A. Dostałem informacje, że alternatory Denso są awaryjne przy tych silnikach ponieważ są za słabe.

Tutaj pojawia się moje pytanie:

Jaki mocniejszy alternator mogę włożyć do mojego Signum-a?

Czy BOSCH 140A będzie pasował i działał prawidłowo?

Proszę o pominięcie tematu regeneracji ponieważ mieszkam za granicą i dosłownie nie mam gdzie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a z czego i jakiego silnika jest ten bosch?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 1.9CDTI wychodziły 100A, 120A i 140A. Bynajmniej tylko taki wybór jest w katalogu IC. Ten BOSCH jest z Vectry C/Signum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

140A były w 1,9CDTI z Quickheat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy QuickHeat z numeru VIN to C31 = NAGRZEWNICA POMOCNICZA? Jeśli tak to ja to mam według numeru VIN, a alternator DENSO 105A.

Edytowano przez Stefan_N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak piszesz to altek 105A. jest stanowczo za mały i może dlatego wyzionął ducha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na forum VIN mi rozkodowali i według numeru VIN mam nagrzewnicę pomocniczą, grzane fotele przód, grzane spryskiwacze bo auto wyprodukowane dla Skandynawii. Akumulator 70Ah. Nagrzewnica działa także potwierdzam, że w ucie jest.

Ogólnie to trochę wyposażenia dokładam i boję się, że ten 105A po prostu nie da rady. Ogólnie to już drugi Denso 105A. Pierwszy wysiadł mi miesiąc po zakupie.

140A BOSCH-a będzie pasował w mocowania? Gdyby dawał za dużo prądu co może się stać?

Edytowano przez Stefan_N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie dawał za dużo prądu - od tego jest regulator napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jedna sprawa wyjaśniona. Teraz zostaje tylko pytanie czy BOSCH bedzie pasował w mocowania i czy sposób podłączenia jest taki sam jak Denso?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Quickheat to C32 =system szybkiego ogrzewania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś też przymierzałem się do wymiany altka. Według mojego rozeznania doszedłem do tego iż Bosch od Denso różni się mocowaniem wiązki elektrycznej. Jeden jest na wtyczkę a drugi na śruby. Jednak który jest który to nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przeszukaniu internetu wszystkie alternatory Denso są tak samo podłączane - na śruby.

Mogę śmiało założyć 120A lub 130A jeśli jest tak samo podłączany?

Zostaje mi się tylko upewnić czy wszystkie mają takie samo ustawienie otworów montażowych?

Edytowano przez Stefan_N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli już zmieniac to tylko na 140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bosch bedzie pasowal zamiast denso, zmienilem to u siebie

poorstu teraz masz oszko przy cienkim kablu a jesliz alozysz boscha tpo kup go z wtyczka i kawalkiem kabelka zeby sobei polaczyc

na mocowania wszystko pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale wtyczka jest na 2 piny + gruby kabel czyli można podłączyć BOSCH-a i ten cienki kabel pod pin we wtyczce "L", a "DFM" nic? Czy jak?'

Mógłbyś napisać coś więcej/dokłądniej o zmianie alternatora na BOSCH-a? Te informacje mogą się przydać też innym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Myślę jeszcze nad Denso 130A. Co o tym sądzicie?

Edytowano przez Stefan_N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki przy naprawie alternatora zamontowano mi nowy regulator napięcia magneti marelli (taki podobno był odpowiedni pod alternator w aucie) były jakieś różne wersje napięć czy standard to 14V bo takie oznaczenia ma ten regulator. Nie ma jakiejś wersji która daje wyższe napięcie ładowania czy wszystko ok i tak ma być? Podczas jazdy napięcie właśnie ok 14,1V.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

coś takiego nie wiem czy ten dokładnie ale podobny z wyglądu i tez opisany jako 14v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest podłonczone dmf do klimatronika?????

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...