Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dziki181

Magistrala wodna wyciek - szybkie pytanie

Polecane posty

Na magistrali wodnej znajduje się od góry "srubka" nie wiem jak to nazwać, i z pod niej ucieka mi płyn chłodniczy. Czy da się to jakoś uszczelnić, wymienić? Jest tam jakiś oring?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest oring, wymien go i po problemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Dziękuję za odpowiedź.

Do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Też pojawiła się u mnie nieszczelność pod tą plastikową śrubką - odpowietrznikiem. Sączy się spod niej i kapie na osłonę turbiny i zostaje plama na podjeździe. Czy tą część się wymienia w całości? Nie umiem tego dokręcić. Obraca się ten odpowietrznik w całości wokół własnej osi bez oporu. Czy jest jakiś nr tej części? Czy tylko w ASO to będą mieli?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma w Aso samego tego odpowiecznika.Bedzie razem z magistrala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, w ASO nie można kupić samego odpowietrznika, jedynie cała magistrala. Któryś z kolegów pisał, iż można zastąpić to śrubą M10. U mnie udało się odkręcić I po wymianie oringu, już nic nie leci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozna wlasnie zwykla srubke i podkladke miedziana zastosowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze parę pytań.

1. Czy przez ten nieszczelny odpowietrznik na magistrali wodnej może zapowietrzać się układ chłodzenia? Zauważyłem że przy zgrzewie zbiorniczka zbiera się także płyn chłodniczy. Zbiorniczek chyba jest szczelny i płyn chłodniczy wypływa z zaworka upuszczającego ciśnienie z układu na zbiorniczku. Nie wiem już co jest grane. Może korek mam uszkodzony.

2. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego ma jakąś sprężynę, która odpowiada za upuszczanie nadmiaru ciśnienia? Czy na odkręconym korku wkład korka powinien latać czy być przytrzymywany przez jakąś sprężynę? W moim lata wszystko w korku luźno.

3. Czy odpowietrznik magistrali wodnej - tan plastikowy korek jestem w stanie uszczelnić jakąś taśmą teflonową?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Wyciek opanowany dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Napisz jak poradziłeś sobie z tym problemem. Zostanie dla innych Użytkowników takich jak my, którzy też będą szukali rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ad1. A z której dokładnie strony zbiorniczka zbiera się płyn na zgrzewie??

Ad2. Korek nie ma zzdnej spręzynki, więc wkład korka lata sobie dośc lużno więc wszytsko masz ok co nie wyklucza ze korek moze puszczać i stad zbiera się płyn na zgrzewie. U mnie tak było wymieniłem korek i po problemie

Edytowano przez hubi55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej umyć i odmuchać zbiorniczek wokół tego zgrzewu oraz wymienić korek jak zasugerował hubi.

To na początek.

Zdarzało się, że zbiorniczki ulegały rozszczelnieniu ale często jest to właśnie wina przepuszczającego korka, w którym jest "zaworek" zwrotny (odpowietrznik).

Płyn wtedy podcieka tą małą rurką z tyłu zbiorniczka i osadza się wokół zgrzewu...


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... właśnie dlatego nie powinno się tej śrubki w ogóle ruszać.

Układ wodny samodzielnie się dokładnie odpowietrzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie płyn wyciekał prawdopodobnie przez rurkę w zbiorniczku i tym samym osadzał się na zgrzewie. Sprawdziłem to przedłużając rurkę zbiorniczka wężykiem teraz zero pocenia się na zgrzewie. Korek zatem nadaje się do wymiany. Co do odpowietrznika na magistrali. Mój pękł. Połowa została mi w palcach połowę musiałem odkręcać przy użyciu śrubokręta potraktowanego palnikiem.

Jeżeli komuś przydarzyłoby się podobne niemiłe kuku to informacja dla potomnych, że jest tania alternatywa oryginalnego odpowietrznika, którego niestety nie dostaniemy w ASO (sprzedają tylko razem z magistralą) ale możemy dopasować taki odpowietrznik np z BMW

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

rozmiary niemal identyczne.

Na razie uszczelniłem wyciek śrubą m10 + gumowa uszczelka z pompki od roweru za poradą kolegów. Lada dzień odpowietrznik BMW powinien do mnie dotrzeć to dam znać czy pasuje i czy nic nie cieknie.

Pozdrawiam

Edytowano przez zic10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedyś o to pytałem to mnie olano

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jako że nic nie miałem to ją delikatnie popuściłem, deko mocniej ją dokręciłem i z pół roku jest OK. Ale faktycznie ostrożnie z nią, nasadkę 12-kątną dobrałem, lepiej/równiej ciągnęła po obwodzie.

Oczywiście zamalowałem wszystkie ślady korozji ale uspokoiłem się, że to od zewnątrz a nie od wewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I jak otrzymałeś już śrubę odpowietrznika? Jakieś opinie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam na przesyłkę. Jak tylko dojdzie dam znać co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam ten sam problem ucieka mi płyn z odpowietrznika na magistrali. A co myślicie jakby zaspawać ten odpowietrznik? jaką on spełnia rolę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpowietrznik, jak sama nazwa sugeruje pełni rolę odpowietrznika ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ok, ale jak się go zaspawa to jakie mogą być tego skutki


źle się wyraziłem. Jakie mogą być skutki zaspawania takiego zaworu, w jakich sytuacjach ma znaczenie ten zawór, zasada jego działania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Uklad sam sie odpowietrza wiec zaslepienie tego otworu jest bez znaczenia. Zawsze mozesz wkrecic tam srubke jak juz bylo o tym pisane i tez bedzie. Po co od razu zaspawywac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak z czystej ciekawości pytałem. Ok już wszystko wiem dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos podać jaki jest oring uszcelniajacy lub jaka ma byc srubka m10 (jak ma byc długa i jaki rozmiar tej miedzianej podkładki) ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sruba m10 dlugosc gwintu do 10mm. Do tego miedziana podkladka grubosc gdzies od 1 do 1,5 mm otwor srodkowy od 6,2 do 6,5mm.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dziekuje bardzo konkretna i rzeczowa odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma jeszcze zdjecia na forum jak to wyglada.Jak zrobisz to cyknij fotke dla potomnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...