Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adrian 8v

Pomocy: Swap 1.6 8v na 2.0 8v

Recommended Posts

Witam, na wstępie chciałbym napisać że jestem tutaj nowy i jeśli dodałem temat w złe miejsce to proszę o poprawę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A więc jako że posiadam Vectrę B z silnikiem X16SZR 1.6 8v 75KM oraz drugim samochodem jest Astra F GSI z silnikiem C20NE 2.0 8v 115KM Oba silniki nigdy nie miały i nie mają LPG. I jako że Astra jest niestety w tragicznym stanie blacharskim co jest nie opłacalne do zrobienia, a silnik jest w świetnej kondycji postanowiłem przełożyć go do Vectry i tu chciałbym się zwrócić o pomoc a mianowicie dowiedzieć się co muszę dokładnie przełożyć z Astry do Vectry, co będzie do wymiany z instalacji, co będzie pasować a co nie i czy ewentualnie trzeba będzie coś dokupić. Na pewno wiem że będzie potrzebna kombinacja ze skrzynią bo w Vectrze jest sprzęgło hydrauliczne a w Astrze jest linka i nie pamiętam czy w skrzyni od Astry są otwory na przykręcenie hydraulicznego wysprzęglika aa i w Astrze jest dłuższy ten wałek który wychodzi ze skrzyni i ma on grubsze frezy. Z Astry mogę wziąć wszystko co tylko potrzeba bo dalszy los Astry to niestety złomowisko budy i szukanie klientów na części z niej.. Celem przekładki jest polepszenie osiągów i dalsze upiększanie Vectry a myślę że na prawdę warto bo to świetne autka, a kilka pomysłów mam na swój projekt ; )


A to zdjęcia wozidełek i silników:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Adrian 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 ostatnie linki CI nie chodzą popraw je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, już poprawione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ile mnie pamiec nie zawodzi

w dziale tuning jest juz temat o montazu c20ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic konkretnego w dziale tuning niestety nie znalazłem co mogło by mi pomóc. nie wiem co będę musiał przełożyć z astry do vectry, co będę musiał przerobić żeby spasowało i jak najlepiej rozwiązać sprawę skrzyni ; (

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np Furman robił swap na c20xe, jest też kilka innych VB które jeżdzą z silnikami z 2.0 z VA.

Szukać szukać jeszcze raz szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skrzynie z daewoo albo f17 wysprzęglik vectra x18xe lub x20xe .Sprzęgło i koło może zostać z c20ne ,łapy silnika i skrzyni z x18xe filtr powietrza z vectry ,miska olejowa może zostać z astry ,wiązka silnika z astry ale do przeróbki ,pompa wspomagania z vectry ,chyba że zrobisz mocowanie na zbiorniczek to wtedy może zostać z astry .Ostatnio przerabiałem gościowi ale z x18xe na x20ne z omegi na dis-ie i troszkę mniej roboty bo skrzynia została z 1.8 ale instalację wykonałem na podstawie wiązki z 1.8 i odpalił od strzała . Jak robisz możesz założyć skrzynię z espero jedynie trzeba przewiercić otwory od wybieraka biegów bo w skrzyni daewoo są zastosowane śruby o większej średnicy . Zapomniałem o półosiach ale chyba jedynie podejdą od 1.8 i nie wiem czy nie będziesz musiał założyć nowych piast pod x18xe lub przerobić na większe hamulce i walnąć tarcze,zaciski,jażma klocków,klocki ,zwrotnice ,piasty, felgi na 5śrub.A tak poza wszystkim ratuj tą asterkę nie ma takiej blachy której nie odratujesz. Jeszcze z pięć lata i będą w takiej cenie jak teraz dobra vectra c . Sam żałuje że kiedyś sprzedałem GSi c18xe czyli 125KM do tej pory śmiga jak szalona.

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blacha u góry jako tako jest okej hehe tylko leci prawe tylne nadkole ale pod spodem jest kiepsko.. Progów brak, podłoga z tyłu pasażera z prawej strony się wgniata palcem. Za nie długo nawet silnik nie będzie potrzebny haha zrobi się napęd Flinstonów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> a astre zamieniłem rok temu ze starszym panem za skuter yamahe neos bo nie mial czym na ryby jeździć ; p troszkę szkoda mi jej ale z drugiej strony wiem że dzięki temu mógłbym fajnie zrobić sobie vectre a za silnik z vectry części z astry i bude też troszkę kasy bym dostał. A wy jak myślicie? Jest sens pozbywać się astry na zrobienie vectry? ; p

Edited by Adrian 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na twoim miejscu zrobił bym GSI a co do vectry to taniej kupisz cała viki np:2.5v6 niż teraz warta jest astra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...