Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
treecool

Dziwne napięcie ładowania po wymianie regulatora napięcia.

Recommended Posts

Panowie, mam problem w viki 1.7TD ISUZU. Do wczoraj borykałem się ze słabym ładowaniem akumulatora (dało się troszkę we znaki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Fachowiec zdiagnozował uszkodzony regulator napięcia. Został on wymieniony na nowy - przy odbiorze auta zostałem poinformowany, że teraz już wszystko jest ok. Dzisiaj rano z ciekawości sprawdziłem miernikiem jakie jest napięcie aku (zgaszony silnik - 12.73V, odpalony bez obciążenia - 12.98) no i się zdziwiłem. Pomiary wykonywane po nocnym postoju auta na zewnątrz, zaraz po odpaleniu. Przejechałem się kawałek, temp. silnika ruszyła delikatnie do góry, i znów sprawdziłem napięcie ładowania bez obciążenia wynosiło 14,1V, a z włączonym radiem, światłami mijania i nawiewem na II 13.99V czyli było wszystko ok.

I tu pojawia się pytanie - czy tak ma być?

Pierwsze co przyszło mi do głowy to świece żarowe powodujące spadek napięcia gdy są załączone, ale nie wiem czy działają one również w trakcie jazdy zanim silnik nabierze określonej temp.
Czy może mi ktoś doświadczony w tej kwestii podpowiedzieć czy jest to problem, czy nie? nie wiem czy jechać z reklamacją

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Z góry dziękuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Bardzo dobrze widać spadek napięcia, w momencie gdy silnik jest zimny, na wolnych obrotach światła delikatnie słabiej świecą niż przy chociażby 1200obr/min. Gdy złapie już jakąś temperaturę nie widać różnicy w jasności świateł w zależności od obrotów.

Edited by treecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalne. Świece grzeja jakiś czas po odpaleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> trochę mnie uspokoiłeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to jeszcze pozwolę sobie doprecyzować. Sytuacja następująca: po jeździe, silnik rozgrzany do jakiś 80 stopni, gaszę silnik i uruchamiam ponownie. Pomiary znów takie same jak na zimnym.

Dodatkowo w momencie kiedy świece grzeją, bieg jałowy, włączone światła, nawiew i radio, napięcie ładowania na poziomie 12.9V i rośnie w momencie podnoszenia obrotów. Czy to nie jest już za duży spadek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W twoim silniku świece grzeją do osiągnięcia 50st. Zobacz jeszcze stan paska wieloklinowego. Może się uślizguje pod większym obciążeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie wymieniałeś czasem kontrolki ładowania i wsadziłeś 2W zamiast 3W ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kontrolki nie wymieniałem. Świeci się tylko przy odpalaniu silnika razem z pozostałymi. W trakcie jazdy nie świeci ani nawet nie żarzy się. (o ile chodzi Ci o kontrolkę w liczniku)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dodano:

Sprawdziłem, pasek się nie ślizga. Dodatkowo teraz zauważyłem, że w momencie kiedy już rozgrzeje silnik do jakiś prawie 90st., zgaszę go i odpalę odrazu ponownie, to napięcie znów jest niskie a światła przygasają. Czekałem po ponownym odpaleniu ok 3 min, na zegarach 90st. a napięcie nadal niskie. Co może być przyczyną?

Edited by treecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy masz wtedy prąd na świecach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jak go lekko przegazujesz zaraz po odpaleniu do 2-3 tyś to pojawia się prawidłowe napięcie ? Jeżeli tak to wg mnie dalej coś nie tak z alternatorem - wzbudzenie - więc może regler został wymieniony ale jakaś dioda jest strzelona ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na wyższych obrotach napięcie jest nieco wyższe, jednak nadal nie jest to napięcie prawidłowe.

Z moich obserwacji wnioskuję, że napięcie drastycznie spada w momencie działania świec żarowych - wyczytałem że grzeją w trakcie jazdy do uzyskania ok 65st. Z racji tego, że po uzyskaniu odpowiedniej temperatury, zgaszeniu i odpaleniu silnika świece znów działają przez kilka minut wnioskuję, że mogę mieć uszkodzony czujnik temperatury przekazujący informacje do sterownika świec żarowych. I tu pojawia się pytanie: widzę 2 czujniki obok siebie (jeden w obudowie termostatu, drugi wkręcony obok w silnik z jednym przewodem). Który z nich odpowiedzialny jest za świece? chciałbym to sprawdzić i zewrzeć przewód czujnika do masy, aby sprawdzić czy wtedy odłączy świece bo czujnik po zwarciu do masy pokazuje max temperature. Za co jeszcze odpowiedzialny jest ten czujnik?

Jeśli mój proces logiczny w dedukcji jest nieprawidłowy to proszę mnie uświadomić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dlatego też cichy napisał Ci żebyś sprawdził kiedy wyłącza się grzanie świec żarowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o czujniki to ten 1-pinowy jest na zegary. Od świec jest ten drugi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem kiedy wyłączają się świece: po ok 5 minutach od odpalenia auta. Gdy rozgrzany silnik zgaszę i ponownie odpalę to czasami świece się załączają, czasami nie.

Jeśli chodzi o ten czujnik, to sprawdziłem dokładnie i widzę 2 czujniki temperatury, ale oba mają po jednym kablu. Jeden w silniku, drugi w obudowie termostatu. Więc chyba gdzieś jest jeszcze jeden od świec. ale nie mogę go zlokalizować. Gdzie on może być? Może ktoś dysponuje jakąś fotką?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam już jak to było w isuzu ale zawsze możesz zdjąć kabel z czujnika po rozgrzaniu. Jeśli opadnie wskazówka to znaczy że ten jest od zegarów a drugi od świec. Innych czujników nie będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem czujnik temperatury. To nie jego wina - po zwarciu do masy sterownik świec nadal ich nie wyłącza. Działa tylko czasówka - świece są wyłączane po ok 5 minutach od odpalenia auta.
Rozumiem, że w takiej sytuacji sterownik jest do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...