Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
treecool

Dziwne napięcie ładowania po wymianie regulatora napięcia.

Polecane posty

Panowie, mam problem w viki 1.7TD ISUZU. Do wczoraj borykałem się ze słabym ładowaniem akumulatora (dało się troszkę we znaki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Fachowiec zdiagnozował uszkodzony regulator napięcia. Został on wymieniony na nowy - przy odbiorze auta zostałem poinformowany, że teraz już wszystko jest ok. Dzisiaj rano z ciekawości sprawdziłem miernikiem jakie jest napięcie aku (zgaszony silnik - 12.73V, odpalony bez obciążenia - 12.98) no i się zdziwiłem. Pomiary wykonywane po nocnym postoju auta na zewnątrz, zaraz po odpaleniu. Przejechałem się kawałek, temp. silnika ruszyła delikatnie do góry, i znów sprawdziłem napięcie ładowania bez obciążenia wynosiło 14,1V, a z włączonym radiem, światłami mijania i nawiewem na II 13.99V czyli było wszystko ok.

I tu pojawia się pytanie - czy tak ma być?

Pierwsze co przyszło mi do głowy to świece żarowe powodujące spadek napięcia gdy są załączone, ale nie wiem czy działają one również w trakcie jazdy zanim silnik nabierze określonej temp.
Czy może mi ktoś doświadczony w tej kwestii podpowiedzieć czy jest to problem, czy nie? nie wiem czy jechać z reklamacją

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Z góry dziękuję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S. Bardzo dobrze widać spadek napięcia, w momencie gdy silnik jest zimny, na wolnych obrotach światła delikatnie słabiej świecą niż przy chociażby 1200obr/min. Gdy złapie już jakąś temperaturę nie widać różnicy w jasności świateł w zależności od obrotów.

Edytowano przez treecool

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Normalne. Świece grzeja jakiś czas po odpaleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> trochę mnie uspokoiłeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to jeszcze pozwolę sobie doprecyzować. Sytuacja następująca: po jeździe, silnik rozgrzany do jakiś 80 stopni, gaszę silnik i uruchamiam ponownie. Pomiary znów takie same jak na zimnym.

Dodatkowo w momencie kiedy świece grzeją, bieg jałowy, włączone światła, nawiew i radio, napięcie ładowania na poziomie 12.9V i rośnie w momencie podnoszenia obrotów. Czy to nie jest już za duży spadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W twoim silniku świece grzeją do osiągnięcia 50st. Zobacz jeszcze stan paska wieloklinowego. Może się uślizguje pod większym obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie wymieniałeś czasem kontrolki ładowania i wsadziłeś 2W zamiast 3W ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kontrolki nie wymieniałem. Świeci się tylko przy odpalaniu silnika razem z pozostałymi. W trakcie jazdy nie świeci ani nawet nie żarzy się. (o ile chodzi Ci o kontrolkę w liczniku)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dodano:

Sprawdziłem, pasek się nie ślizga. Dodatkowo teraz zauważyłem, że w momencie kiedy już rozgrzeje silnik do jakiś prawie 90st., zgaszę go i odpalę odrazu ponownie, to napięcie znów jest niskie a światła przygasają. Czekałem po ponownym odpaleniu ok 3 min, na zegarach 90st. a napięcie nadal niskie. Co może być przyczyną?

Edytowano przez treecool

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz wtedy prąd na świecach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak go lekko przegazujesz zaraz po odpaleniu do 2-3 tyś to pojawia się prawidłowe napięcie ? Jeżeli tak to wg mnie dalej coś nie tak z alternatorem - wzbudzenie - więc może regler został wymieniony ale jakaś dioda jest strzelona ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na wyższych obrotach napięcie jest nieco wyższe, jednak nadal nie jest to napięcie prawidłowe.

Z moich obserwacji wnioskuję, że napięcie drastycznie spada w momencie działania świec żarowych - wyczytałem że grzeją w trakcie jazdy do uzyskania ok 65st. Z racji tego, że po uzyskaniu odpowiedniej temperatury, zgaszeniu i odpaleniu silnika świece znów działają przez kilka minut wnioskuję, że mogę mieć uszkodzony czujnik temperatury przekazujący informacje do sterownika świec żarowych. I tu pojawia się pytanie: widzę 2 czujniki obok siebie (jeden w obudowie termostatu, drugi wkręcony obok w silnik z jednym przewodem). Który z nich odpowiedzialny jest za świece? chciałbym to sprawdzić i zewrzeć przewód czujnika do masy, aby sprawdzić czy wtedy odłączy świece bo czujnik po zwarciu do masy pokazuje max temperature. Za co jeszcze odpowiedzialny jest ten czujnik?

Jeśli mój proces logiczny w dedukcji jest nieprawidłowy to proszę mnie uświadomić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, dlatego też cichy napisał Ci żebyś sprawdził kiedy wyłącza się grzanie świec żarowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujniki to ten 1-pinowy jest na zegary. Od świec jest ten drugi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kiedy wyłączają się świece: po ok 5 minutach od odpalenia auta. Gdy rozgrzany silnik zgaszę i ponownie odpalę to czasami świece się załączają, czasami nie.

Jeśli chodzi o ten czujnik, to sprawdziłem dokładnie i widzę 2 czujniki temperatury, ale oba mają po jednym kablu. Jeden w silniku, drugi w obudowie termostatu. Więc chyba gdzieś jest jeszcze jeden od świec. ale nie mogę go zlokalizować. Gdzie on może być? Może ktoś dysponuje jakąś fotką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już jak to było w isuzu ale zawsze możesz zdjąć kabel z czujnika po rozgrzaniu. Jeśli opadnie wskazówka to znaczy że ten jest od zegarów a drugi od świec. Innych czujników nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem czujnik temperatury. To nie jego wina - po zwarciu do masy sterownik świec nadal ich nie wyłącza. Działa tylko czasówka - świece są wyłączane po ok 5 minutach od odpalenia auta.
Rozumiem, że w takiej sytuacji sterownik jest do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...