Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Misiek1212

Problem z Viki 1.8 Dziwne zachowanie silnika na biegu jałowym i przy przyśpieszaniu

Recommended Posts

Witam. Posiadam Vectre B Kombi 1.8 z gazem rok prod.1999

Ile razy:

Pierwszy raz w górach i po iluś kilometrach przeszło

Drugi raz w mieście dosłownie na chwile

Trzeci raz w trasie. Przez około 5km najdłużej

I od wczoraj ten problem do dziś,nie przeszło

Objawy:

Bardzo nie równa praca silnika telepie się cały oraz całą budą i wydechem.
Dziwnie pali nie równo i stukami, a gdy się przyśpiesza to ten dziwny dźwięk jak by też przyśpieszał (bardzo charakterystyczne pukanie)a samochód nie ma przyśpieszenia, i po przejechaniu odcinka po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do bardzo niskiego pułapu wręcz prawie gaśnie i nagle coś odbija te obroty. A też potrafi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła.
Dodatkowe informacje to że od bardzo długiego czasu jest problem z obrotami. Nie skaczą na ponad 2tyś obrotów a zakres falowania obrotów to około 300-1200
Oraz nie jestem w 100% pewny ale mam wrażenie jak bym czuł paliwo okolić silnika lub od spodu. A też jak włączę dmuchawę to wpada zapach paliwa takie mam wrażenie. Postaram się później dać filmik
Edit: Dodanie linka
Dodaje filmik jak silnik pracuje a dokładnie coś słychać charakterystyczny dzwięk
Edited by Misiek1212

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radze po pierwsze sie pod kompa podpiac i tam mozesz miec wyjasnienie. Mogl pasc krokowy, sonda, czujnik walka lub walu. Ja mam takie przyczyny jesli chodzi o obroty ale te stuki... nie wiem. Jedz na kompa i daj znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj. Byłem u Mechanika swojego zaufanego. Otóż problem tkwi w tym że palił na dwa cylindry, wykręciliśmy listwę zapłonową i okazało się że dwie świece nie iskrzą. Nowiutkie NGK po dalszej diagnozie sprawdzaniu czy to lista czy coś innego okazało się że w złącze. Na dwóch kablach jest napięcie a w pozostałych dwóch nie ogóle napięcia. Dobrze zdawało mi się że czuje paliwo gdyż było podawane paliwo a nie było spalane.

Czy ktoś wie w czym tkwi problem że na dwóch kablach jest napięcie a na dwóch nie ma ?? ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No pomysl, co podaje napięcie na kable? ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Twój silnik to x18xe, x18xe1, czy z18xe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo cos rozbierane? Sprawsz cewke. Nie komputer daje napiecie tylko cewka. Ja kiedys odwrotnie podlaczylem wtyczke i wtedy palil na dwa. A jak nie to na odpalonym silniku wyciagaj te przewody z cewki ktore nie daja iskry i tak najlatwiej ja sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak kolega pisze podmień cewkę, w zamienniku to ok 100 i daje radę. Jeżeli nie to raczej instalacja od ECU do cewki, bo kompy X18XE i X20XEV są raczej pancerne. Ale wiązki nie ruszaj wogóle zanim nie podmienisz cewki, bo jak ją ruszysz to pamiętaj że może wysypać się cała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wróciłem od mechanika i jest tak że stara cewka podawała iskrę tylko na dwie świece,więc chodziły tylko dwa cylindry. Została wymieniona cewka(listwa) na nowiutką ładnie wszystkie iskry idą a auto nie chce odpalić.

-Cewka daje iskrę na wszystkie 4 świece

-Zwarcia ani braku prądu w koncówce nie ma

-Paliwo leci do świeć,bo śmierdzą benzyną i ogólnie smród rozchodzi więc paliwo jest w obiegu

-Czujnik położenia wału też sprawny

-Był podłacząny drugi akumulator klemrami, i również zero efektu

A auto nadal nie chce odpalić, również bezpośrednio z gazu też nie chce odpalić. Więc w czym może być nadal problem ??

Wszystko się kręci itd... i nie chce odpalić brak reakcji

Edited by Misiek1212

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Spróbuj odczytać błędy.


Please login or register to see this quote.

Jeszcze wracając do tego punktu, to że paliwo leci nie oznacza że ok, trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie, możesz mieć nieszczelnośćpomiędzy pompą a pokrywą zbiornika i pompa będzie pompowała częsciowo na listwę a częściowo z powrotem do baku, paliwem też wtedy będzie śmierdziało, jest go za mało żeby auto odpaliło więc leci do katalizatora i stąd smród.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witek_p po wymianie cewki co auto nie chciało odpalić, mechanik postanowił wykluczać wszystko po kolei i postwierdzeniu że wszystko sprawne pompa paliwa,sonda,czujnik połóżenia wału itd... Postawił na ostatnią możliwą diagnoze że padł komputer. Po sprowadzeniu speca od komputerów samochodowych,stwierdził że doszło do uszkodzenia sterowników czy mapy i zawieszenia ich,pomogło wgranie ponowne do komputera i dopiero udało się po drugim razie,gdyż za pierwszym razem też auto nie chciało odpalić.

Ostateczna awaria które nieumożliwiało uruchomienie auto(komputer samochodu) zawieszenie, sterowników czy czegoś tam. Koszt naprawy 350zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...