Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Misiek1212

Problem z Viki 1.8 Dziwne zachowanie silnika na biegu jałowym i przy przyśpieszaniu

Polecane posty

Witam. Posiadam Vectre B Kombi 1.8 z gazem rok prod.1999

Ile razy:

Pierwszy raz w górach i po iluś kilometrach przeszło

Drugi raz w mieście dosłownie na chwile

Trzeci raz w trasie. Przez około 5km najdłużej

I od wczoraj ten problem do dziś,nie przeszło

Objawy:

Bardzo nie równa praca silnika telepie się cały oraz całą budą i wydechem.
Dziwnie pali nie równo i stukami, a gdy się przyśpiesza to ten dziwny dźwięk jak by też przyśpieszał (bardzo charakterystyczne pukanie)a samochód nie ma przyśpieszenia, i po przejechaniu odcinka po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do bardzo niskiego pułapu wręcz prawie gaśnie i nagle coś odbija te obroty. A też potrafi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła.
Dodatkowe informacje to że od bardzo długiego czasu jest problem z obrotami. Nie skaczą na ponad 2tyś obrotów a zakres falowania obrotów to około 300-1200
Oraz nie jestem w 100% pewny ale mam wrażenie jak bym czuł paliwo okolić silnika lub od spodu. A też jak włączę dmuchawę to wpada zapach paliwa takie mam wrażenie. Postaram się później dać filmik
Edit: Dodanie linka
Dodaje filmik jak silnik pracuje a dokładnie coś słychać charakterystyczny dzwięk
Edytowano przez Misiek1212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radze po pierwsze sie pod kompa podpiac i tam mozesz miec wyjasnienie. Mogl pasc krokowy, sonda, czujnik walka lub walu. Ja mam takie przyczyny jesli chodzi o obroty ale te stuki... nie wiem. Jedz na kompa i daj znac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Byłem u Mechanika swojego zaufanego. Otóż problem tkwi w tym że palił na dwa cylindry, wykręciliśmy listwę zapłonową i okazało się że dwie świece nie iskrzą. Nowiutkie NGK po dalszej diagnozie sprawdzaniu czy to lista czy coś innego okazało się że w złącze. Na dwóch kablach jest napięcie a w pozostałych dwóch nie ogóle napięcia. Dobrze zdawało mi się że czuje paliwo gdyż było podawane paliwo a nie było spalane.

Czy ktoś wie w czym tkwi problem że na dwóch kablach jest napięcie a na dwóch nie ma ?? ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No pomysl, co podaje napięcie na kable? ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Twój silnik to x18xe, x18xe1, czy z18xe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten jest mój x18xe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bylo cos rozbierane? Sprawsz cewke. Nie komputer daje napiecie tylko cewka. Ja kiedys odwrotnie podlaczylem wtyczke i wtedy palil na dwa. A jak nie to na odpalonym silniku wyciagaj te przewody z cewki ktore nie daja iskry i tak najlatwiej ja sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jak kolega pisze podmień cewkę, w zamienniku to ok 100 i daje radę. Jeżeli nie to raczej instalacja od ECU do cewki, bo kompy X18XE i X20XEV są raczej pancerne. Ale wiązki nie ruszaj wogóle zanim nie podmienisz cewki, bo jak ją ruszysz to pamiętaj że może wysypać się cała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wróciłem od mechanika i jest tak że stara cewka podawała iskrę tylko na dwie świece,więc chodziły tylko dwa cylindry. Została wymieniona cewka(listwa) na nowiutką ładnie wszystkie iskry idą a auto nie chce odpalić.

-Cewka daje iskrę na wszystkie 4 świece

-Zwarcia ani braku prądu w koncówce nie ma

-Paliwo leci do świeć,bo śmierdzą benzyną i ogólnie smród rozchodzi więc paliwo jest w obiegu

-Czujnik położenia wału też sprawny

-Był podłacząny drugi akumulator klemrami, i również zero efektu

A auto nadal nie chce odpalić, również bezpośrednio z gazu też nie chce odpalić. Więc w czym może być nadal problem ??

Wszystko się kręci itd... i nie chce odpalić brak reakcji

Edytowano przez Misiek1212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Spróbuj odczytać błędy.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze wracając do tego punktu, to że paliwo leci nie oznacza że ok, trzeba sprawdzić ciśnienie na listwie, możesz mieć nieszczelnośćpomiędzy pompą a pokrywą zbiornika i pompa będzie pompowała częsciowo na listwę a częściowo z powrotem do baku, paliwem też wtedy będzie śmierdziało, jest go za mało żeby auto odpaliło więc leci do katalizatora i stąd smród.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witek_p po wymianie cewki co auto nie chciało odpalić, mechanik postanowił wykluczać wszystko po kolei i postwierdzeniu że wszystko sprawne pompa paliwa,sonda,czujnik połóżenia wału itd... Postawił na ostatnią możliwą diagnoze że padł komputer. Po sprowadzeniu speca od komputerów samochodowych,stwierdził że doszło do uszkodzenia sterowników czy mapy i zawieszenia ich,pomogło wgranie ponowne do komputera i dopiero udało się po drugim razie,gdyż za pierwszym razem też auto nie chciało odpalić.

Ostateczna awaria które nieumożliwiało uruchomienie auto(komputer samochodu) zawieszenie, sterowników czy czegoś tam. Koszt naprawy 350zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...