Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bialy837

X18XE + LPG Problemy z odpalaniem

Recommended Posts

Witam,

Mam dość poważny problem z odpaleniem samochodu, ciągnący się już bardzo długo.

Autko odwiedziło już wielu mechaników w Szczecinie i niestety nic to nie dało.

Od razu mówię że nie znam się za bardzo na mechanice więc terminy czysto techniczne są dla mnie obce, aczkolwiek wujka google dobrze znam i w ostateczności będę zadawać pytania.

Forum przewertowałem pod kątem podobnych usterek i nic mi to nie dało dlatego piszę.

Mój samochód to Opel Vectra B 1.8 KAT 16v 115KM + LPG

Silnik Ecotec X18XE.

Gaz ustawiony na włączanie dopiero po osiągnięciu 30 stopni silnika i przełączany w momencie podniesienia obrotów do 2 tys (wciśnięcie gazu).

Instalacja gazowa została sprawdzona jako pierwsza, bo padło podejrzenie że mieszają się paliwa.

Silnik jest po remoncie (uszczelka pod głowicą), planowanie, wymiana uszczelek (głowica, klawiatura), wymieniony rozrząd i świece. I tutaj zaczął się mój problem.

Po awarii uszczelki w w układzie chłodzenia zostało trochę "syfu", więc oddałem samochód do wymiany płynu i czyszczenia układu. Po odbiorze od mechanika, z racji braku czasu nie sprawdziłem co i jak, prosto z warsztatu z zaufaniem pojechałem w delegację. Później okazało się że zamiast płynu mam wodę (koszt 200 zł, ale to mniejsza o tym). Od tego momentu samochód odpalał ciężko, tzn. kręcił parę razy, załapywał na sekundę, po czym wracał do kręcenia i dopiero za drugim razem odpalał, (ok. 6-7 kręceń), po podłączeniu pod komputer diagnoza - zły odczyt z czujnika wału korbowego. Faktycznie przewód czujnika był przepalony(dosłownie jakby zapalniczką) w dwóch miejscach, a sam czujnik spalony, wymieniono na nowy i problem się rozwiązał, auto odpalało bez problemów (sprawdzone kilkukrotnie). W drodze powrotnej po przejechaniu 60 Km w czasie jazdy autem szarpnęło, jakby na chwilę stracił moc, (auto jechało na gazie), zapalił się check engine i problem z odpalaniem powrócił. Wtedy odwiedziłem mechanika od gazu i wykluczono problemy z instalacją gazową. Dodam również że auto na tak zwany sposób na Plak (Plak wpuszczony w tą dużą rurę za filtrem powietrza), po ciężkim odpaleniu i nagrzaniu się auta, po zgaszeniu odpalało od ręki bez błędu check engine. Jak wystygł problem powracał. Świece były nowe więc je wykluczono. Obecnie samochód wogóle nie odpala, tylko kręci bez żadnych efektów, więc nie mam możliwości odwiedzić kolejnego mechanika.. Sprawdzałem czujnik membranowy ciśnienia paliwa i jest sprawny.

Prosiłbym o sugestie co mógłbym jeszcze zrobić.

Mam nadzieję że opisałem wszystko czytelnie.

Edited by Bialy837

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze raz ten czujnik który byl z kablem przytopionym może coś znowu przytopilo kabel i jaki czujnik założyłeś?

Mam nadzieję ze nie tani zamiennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik Hella, sprawdzałem i nie jest nigdzie przetopiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...