Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

abarth9

Opel Signum 1.8 czy 2.0 T a może 2.2?

Recommended Posts

Witam,

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy Opli.

Z powodu zmian życiowo zawodowych jestem w trakcie zmiany samochodu.

Obecnie posiadam Focusa 1.8 TDCi, którego od poniedziałku do piątku użytkuje szanowna małżonka. Z racji tego że zmieniła pracę ma do niej teraz około 3-4 km i diesel bardzo się męczy - nawet się nie nagrzewa. W połączeniu z jej charakterem jazdy ( kręci go max do 2000 odr) silnik jest zarzynany na żywca. Co weekend wywalam z wydechu ogromne ilości sadzy - no ale nie o tym mowa.

Stwierdziłem że należy zakupić coś w benzynie. Jestem otwarty na wszelkie marki i modele i poza Alfami nie mam uprzedzeń.

Przeglądając internet natrafiłem na Opelka Signum. Zacząłem się zagłębiać w temat Signuma i stwierdziłem że nie chce nic innego,

Pozostaje wybór jednostki napędowej. Tak więc tutaj moje pytanie - 1.8 czy 2.0 T, a może 2.2?

Jest to wybór pomiędzy aniołkiem i szatanem.

Nie kieruję się za bardzo spalaniem bo przebiegi robię niezbyt wielkie tak więc spalanie 2.0T nie robi na mnie wrażenia.

W przypadku 2.0 T obawiam się tylko jednego że z racji tego że ma turbo równie niekorzystne będą dla niego małe przebiegi w tygodniu. NIe mam doświadczenia z benzynowymi turbodoładowynymi silnikami więc dlatego zwracam się do Was.

Diesel ma wtryski, turbo, egr, intercooler i te rzeczy się męczą na małych przebiegach.

Jak zbudowany jest 2.0 T benzyna - czy ma te same elementy i czy małe przebiegi będą miały duży wpływ na kondycje turbo i innych podzespołów? Ponownie zaznaczam że małżonka ma bardzo lekka nogę i nie żyłuje samochodu.

Ja chciałbym mieć większe stado rumaków pod maską żeby w weekend móc sobie kulturalnie pojeździć.

Jest jeszcze silnik 2.2. Wyczytałem że sa dwie wersje: zwykła i Direct. Wyczytałem że Direct jest złym silnikiem i lubi się psuć. A jak prezentuje się zwykły 2.2? Jest warty uwagi?

Pozdrawiam

Bartek z Piaseczna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla małżonki 1,8, dla Ciebie 2.0 T

i tyle w temacie

bo wybór należy do Ciebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwykly 2.2 to tylko roczniki 2002 i 2003 wiec takie auto swoje lata juz ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 2.2 z rocznika 2004 ?

Wiek mnie nie przeraża.

Za tą kwotę albo Signuma z 2004 albo Dacie Logan z 2008. Wybór jest prosty.

Edited by abarth9

Share this post


Link to post
Share on other sites

wogole teraz doczytalem ze chcesz signuma a one wychodzily tylko z silnikiem 2.2 w wersji direct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli 2.2 odpada.

Znalazłem takie coś i emocje mówią mi "bierz go"

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem że forumowicze dokładnie przebadali to ogłoszenie. Teraz też zwróciłem uwagę na ten zderzak.

A co sądzicie o tym ?

Please login or register to see this link.

Edited by abarth9

Share this post


Link to post
Share on other sites

ladny aczkolwiek cena dosc wysoka jak za golasa sigum 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie na tego.

Środek jest elegancki. Uwielbiam ten kolor

Please login or register to see this link.

Dzięki za link do Levego. Właśnie miałem zadać pytanie czy nie znacie kogoś zaufanego co sprowadza samochody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już z tą dwumasą nie przesadzajmy. Raz się zainwestuje i jest spokój. Auta latają z wiele większą mocą po wymianie i nic się nie dzieje a czasami nawet dwumasa nie jest wymieniana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze masz namiary na sprawdzonego:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten srebrny to taka przejściówka stara buda ale wnętrze z elementami od polifta i osobiście takiego bym szukał, według mnie środek wygląda zdecydowanie lepiej (rolki w kierownicy, fabryczne audio z mp3 gdzie w starszych modelach nie ma takiej możliwości). Jeżeli chodzi o silnik 1.8 122 km to jak dla mnie z elastycznością nie jest aż tak źle. Oczywiście to moja subiektywna ocena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wysłałem coś ciekawego na PW

już poliftowy w środku

i pełen polift

Edited by omega1217

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...