Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lukasz12894

Olej na bloku

Polecane posty

Witam serdecznie, z góry przepraszam jeśli piszę w złym dziale ale jestem tu nowy i mam problem z moją vectrą b.Otóż, zacznę od przedstawienia swojej VIKI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc jest to Vectra B z silnikiem 1.6 16V Z16EX z grudnia w roku 2000

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Aktualny przebieg 162tys. Niedawno zuważyłem olej przy połączeniu silnika ze skrzynią biegów, więc wytarłem go dokładnie i jeździłem dalej. Jednak olej pojawia się znowu. Wybieram siędo mechanika ale auto jest w ciągłej eksploatacji więc chciałem się dowiedzieć czegoś od forumowiczów. Skąd olej się tam bierze? Dodam, że nie jestem żadnym mechanikiem, mam zupełnie inną profesję ale lubie dbać o samochód i jeśli coś się dzieje chce to wyjaśnić i usunąć ewentualną usterkę. Wiem tez, że zbliża się wymiana rozrządu bo ostatnia miała miejsce przy 100tys z oryginalnego paska. JEstem właścielem od 6,5 roku i od tamtej pory wymieniana była tylko pompa wspomagania i czyszczona niedawno przepustnica(falujące obroty, które ustąpiły). Więc ponawiam pytanie, skąd ten olej? Może ktoś miał podobną sytuację? Szukałem na forum nic nie znalazłem. Dziękuję wszystkim odpowiedziom typu "jedź do mechanika to Ci powie". Po to jest forum, żeby rozmawiać o takich rzeczach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszczelniacz wału - od strony skrzyni oczywiście.

Dużo Ci tego oleju ubywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem, że dosyć sporo. Z dnia na dzień jest no mokry, nie cieknie ale jest mokry. Ile mnie taka zabawa może kosztować?


Widzę na allegro koło 30zł taki uszczelniacz plus robota pewnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tu cena jest za robotę - trzeba skrzynie ruszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jak ktoś coś ma do dodania niech pisze. Dzięki wielkie za odpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo i chce się za to wziąść sam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> macie moze jakieś porady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś to zrobił i problem by ustapił to daj znac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo choć mam inny motor. Dokładnie na połączeniu skrzyni z silnikiem i tez obstawiałem na uszczelniacz. Okazało się że puściła uszczelka pod pokrywą zaworów i olej sączył się i kapał dokładnie na opisane wcześniej miejsce. Dziś właśnie wymieniłem uszczelkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo tylko że w 2.0 ale u mnie skrzynia padała i już była na wykączeniu jak naprawisz po napisz co było przyczyną bo jestem aż ciekaw co to może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No i q...pa. Sączy sie olej spod nowej uszczelki przy samych wałkach rozrządu. Wiem to bo sączy się na kolekto i słychać jak się wypala. Panowie czy jest jakiś specjalny patent na zakładanie tej uszczelki bo wszystko robiłem zgodnie z poradą na forum no i coś nie teges ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie oczyściłeś resztki sylikonu starego? I odtłuściłeś powierzchnię?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie oczyść resztki starego sylikonu benzynka ekstrakcyjna i na końcu amoniak

Sylikon wysokotemperaturowy GM żaden inny ( sylikon jest czarny )

Oryginalna uszczelka Erling

Dużo sylikonu pod uszczelka i na pokrywę ale raczej od środka do krawędzi zewnętrznej . Dobrze skręcić i musi trzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oczyściłem i odtłuściłem ale chyba dałem za mało silikonu bo tylko na łukach.

1. Rozumię że silikon na całej powierzchni.

2. Uszczelka będzie miała w sobotę tydzień - zakładam że nic jej się nie stało jeszcze.

3, Silikon pod oringi uszczelniające śrubki czy nie trzeba?

Sorki za głupie pytania ale robię to pierwszy raz i wydawało mi się że to banalne a jednak coś spi....łem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod Oringi juz nie musisz naturalnie ze cala powierzchnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...