Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
viki2188

Branie oleju

Recommended Posts

Wtam mam vectre c 1.8 122k przebieg 166 tys. problem jest ze bierze olej tylo jak dlamnie w dziwny sposob bo zero wyciekow byl jeden na wale to usunolem (wymienilem uszczelniacz). nie kopci w zaden sposob a oleju ubywa i to dosc sporo. Jak wymienialem swiece to na dwoch byl nagar reszta bialutka. Plynu tez nie ubywa jest czysciutki. a oleju ubywa. Jak mialem zalany 5w30 to na 7500tys km dolalem jakies 4-5 litrow., mechanik mi doradzil i zmienil olej na 10w40 to spalila jeszcze wiecej bo po 560km dolalem 0.7 litra. co moze byc przyczyna takiego spalania oleju?? czy to pierscienie olejowe na tych dwoch sa zapieczonie?? bo juz nie wiem zglupialem.A cisnienie mi sprawdzal to doglo w granicach 11-12 bara. macie jakies pomysly ???No i wiadomo jak cisne autostrada tak 160-180km/h to tez znika blyskawicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego tematów o tym jest na forum kilka poszukaj a nie zakładasz nowy który i tak moderatorzy zaraz zamkną

Edited by NVS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ze tematow jest od groma ale kazdy ma inny przypadek,ja podalem moj przeciez nie bede sie sogerowal czylims przypadkiem. Opisalem swoj chyba poto jest te forum? Czy nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

akurat Twój problem jest taki sam jak każdy inny - po prostu spala Ci olej w tradycyjny sposób dla tego silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego może to wina stylu jazdy ja jak swojego biedaczka cisnełem powyżej 150 to tez olej zaczeła łykać jak zła teraz jeżdzę wolniej i na 15 tyś to litr doleje albo jeszcze setka zostanie ,, to nie jest silnik do takiej jazdy ( nie wykluczam innej przyczyny ...) dodam że po takiej jezdzie (szybko ) pokrywa zaworów nie wytrzymywała i olej sie wydostawał . Do krótkich tras miasto silnik ok kompromis spalania i heheh szybkości . pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciężko powiedzieć ale dla silnika o zapłonie iskrowym z tego co pamiętam do wyliczenia prawidłowego ciśnienia mnożyło się stopień sprężania 10,5 w Z18XE przez współczynnik który wynosi od 1,25 do 1,5. To daje efekt w twoim przypadku po podstawieniu 1,25 x 10,5 = 13,13 bar poniżej tej wartości silnik kwalifikuje się do remontu.

Jeżeli wynik mieścił by ci się pomiędzy 13 a 15 bar i był równy na wszystkich tłokach świadczyło by to o 13-14 bar akceptowalnej kondycji silnika, a 14-16 o dobrej kondycji


Zaznaczam że różnica powyżej 1 bara pomiędzy cylindrami też kwalifikuje silnik do remontu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak na 75tys to spoko

jak na 7,5 tys. to silnik do wymiany / remontu

o ile nie ma wycieku....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogolnie mialem tym autem jechac do polski teraz w lutym i nie wiem czy ryzykowac?? Czy cos sie moze stac jak olej bede dolewal na czas czy odpuscic sobie podroz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziesz dolewał to nic się nie stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...