Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Negroz

Silnik 2,2 16v - brak cisnienia na wszystkich cylindrach

Polecane posty

Witam - z góry (jasnej) przepraszam ze zalorzylem temat w pierwszym moim poscie ale załamałem rece

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

przeszukałem forum i nic nie znalazlem, wójek google tez milczy.

Problem wyglada nastepujaco.

Mam Opla Vectre B 2,2 16v silnik oczywiscie z22se ale to pewnie wiecie, zagazowany instalacja Vgen. JTG-new autko sprowadzone 3 miesiace temu z za zachodzniej granicy i miało byc pieknie .

Miesiac temu zakupiłem nowa cewke bo podobno poprzednia umarła (pomyslalem ok, zdarza sie) - przy okazji spalilem katalizator bo przejechalem okolo 5km na 2-3 garach - wstawil mi mechanik strumienice i pewnie oszukał czujniki zeby komp nie płakał.

śilniczek działal ciut głosniej ale nadal pieknie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeden mankament to ze na 1000km dolewalem około 1l oleju (mam tigre 1,4 16v i tez bierze olej, mechanik mowi ze ekoteki tak maja) niepodoba mi sie ale mysle ok spoko.

Coś mnie podkusiło i przy wymianie oleju dolałem STP super naprawiacz dodatek do oleju zeby brał go mniej - nie pamietam nazwy dokładnej.

jezdzil super i po 1000km (wow) nie swieci sie kontrolka oleju - mysle pomogło

Trzy dni temu pojechalem do pracy chodził dobrze ale jak wracałem to juz chodzil na 3 cylindrach, jak dojechałem do domu juz tylko 2 chodziły na drugi dzien wcale nie chcial odpalić mimo ze rozrusznik krecił jak głupi.

zawlokłem go do mechanika na pomiar cisnienia a tu 0-0-1-4 takie cisnienie na kolejnych cylindrach (tak twierdzi mechanik nie widzialem na własne oczy pomiaru, ale nie mam podstaw mu niewierzyć mimo ze wydaje mie sie to dziwne)

Ma ktoś pomysł co sie stało ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten STP mógł zakleić pompę oleju, jak większość tego typu specyfików. Skoro silnik zjadał Ci 1L na 1000 km to już nie był w najlepszym stanie. Mam ecoteca 2,0 16V i mi litr zjada na 10 tys. A skoro mechanik twierdzi, że to normalne to zmień mechanika.

Co do braku kompresji myślę, że mogły Ci popękać pierścienie lub się zapiec. Ale bez zdjęcia głowicy raczej dokładnej odpowiedzi nie poznasz :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ale wszystkie naraz popękały na wszystkich garach ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jest dziwne ale też zbiegło się jakoś z użyciem stp, a kiedyś widziałem już silnik po takim magiku - spadło ciśnienie oleju i zapiekło pierścienie.

Żadnych niepokojących odgłosów z silnika nie słychać w czasie kręcenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napinacz rozrządu/rozrząd ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprawdzeni rozrzadu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mogłeś narobić wiele szkód tym Stp. Te silniki miały dwie wady produkcyjne : napinacz łańcucha rozrządu oraz dysza podająca olej na łańcuch ma średnice tylko 3mm. Ponieważ olej zbiegiem czasu gęstnieje, i zostaje zanieczyszczony, dysza ta zmniejsza swoją przepustowość co prowadzi do podawania zbyt małej ilości oleju na łańcuch. To powoduje niedostateczne smarowanie a w efekcie zerwanie łańcucha. A że zazwyczaj takie uszlachetniacze to zagęszczacze to mogłeś sam narobić szkód

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Norma zużycia oleju dla tego silnika wegług GM to 0,6L na 1000km Ty dolewałeś prawie dwukrotnie wiec raczej Twój motor nie był w najlepszej kondycji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas kręcenia nie słyszałem nic poza rozrusznikiem (co było dziwne) jakby nie miał żadnych oporów czyli brak sprężania. Nie wiem co z rozrządem bo mechanik jeszcze się za niego nie zabrał. (od poniedziałku zacznie - to mój nowy mechanik nie znam za bardzo gościa a opinii na necie brak) i właśnie dziwne było to ze od razu mi zasugerował przekładkę silnika na inny zamiast sprawdzać co za przyczyna.) możliwe ze to STP nie było najlepszym pomysłem (bije się w pierś) ale jak by urwało łańcuch to stanął by nagle a nie po kolei cylindry milkły. pewnie jak głowice zdejmę to się dowiem co zaszło poprostu liczyłem ze może ktoś miał podobne objawy i się podzieli doświadczeniem.

P.S. żeby zajrzeć do łańcucha to jak się dostać najprościej ??

Edytowano przez Negroz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

o rozrządzie poczytaj tu :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najpierw mogl przeskoczyc o zabek i juz jeden cylinder umrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rafał dobrze pisze - zapewne było tak jak piszą poprzednicy - lejąc tego całego STP zatkało dyszę smarowania łańcucha w skutek czego łańcuch zrobił się luźny i rozrząd zaczął się przestawiać i dlatego padała kompresja na kolejnych cylindrach. Wszystko się okaże po zdjęciu głowicy. Do samego rozrządu z góry łatwo się dobrać ale aby sprawdzić czy jest dobrze ustawiony to trzeba rozebrać cały bok silnika - moim zdaniem szybciej i łatwiej zdjąć głowicę która i tak jest do zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok jak rozbiorę głowice to powiem co się stało. Powiedzcie mi jak się pozbyć tego STP z układu bo samo wylanie oleju z miski chyba nic nie da.

Dzięki za odpowiedzi very much.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Użyć płukanki do silnika np. Liqui Moly lub Valvoline

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co mu to da skoro motor nie odpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już naprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> cała sprawa wydawała mi się dziwna wiec zrobiłem tak :

zabrałem samochód od mechanika wsadziłem do garażu i z kumplem się zabraliśmy za rozbieranie - pierwsze co wyszło na jaw to ze swiece sa w stanie karygodnym (trzy elektrodowa zarośnięta ze nie było prześwitu mechanik nic o tym nie wspomniał) wiec kupiłem świece założyłem i ...... odpalił

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ??????? miało nie byc kompresji.

jurto płukanie i pomiar ciśnienia jak pożyczę zegarek.

Edytowano przez Negroz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to muszę pisać, że jak naprawi auto?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Chyba logiczne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do tematu to co za mechanik sprawdzał kompresję, że jej nie znalazł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pamietaj ze w przypadku tego motoru swiece zmienia sie na zimnym silniku i dokreca sie kluczem dynamometrycznym ze względu na budowę głowicy (moze pęknąc )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te świece to nie zatkały się przypadkiem sadzą z oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak bierze litr na 1000 to i tak silnik do remontu lub wymiany. No chyba że to uszczelniacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no mozliwe ze to sadza od oleju ale zarosniete bylo ze nie byli wcale przerwy miedzy elektrodami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Atuo dziala i jezdzi powiedzialbym lepiej niz jezdzilo na postoju na gazie pali 1,5l/h a na bezynie 1,3l/h.

pytanie mam do was szukałem tej spinki na łancuchu rozrzadu i miala być albo złota albo fioletowa a ja znalazłem czerwone ogniwo ???? to mam wymieniac czy nie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak nie rzęzi to nie ruszaj. Sprawdź jeszcze raz to ciśnienie na tłokach w Z22SE jak motor jest zdrowy to powinno być między 14 a 15bar.

Kolor ogniw nie ma znaczenia, ale jak masz zdjętą pokrywę zaworów to możesz sprawdzić ustawienie:

- jedno kolorowe ogniwo powinno być na kole zębatym wałka ssącego na oznaczeniu INT, a na wydechowym kolorowe ogniwko na EXH

- na kole pasowym masz nacięcie które powinno być ustawione naprzeciwko znaku na obudowie rozrządu (pompie oleju)

zresztą masz tu link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...