Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

domin88ozw

wpadający pedał hamulca

Recommended Posts

Witam. Mam problem z hamulcami. Do tej pory hamulce działały bez zarzutu. Od kilku dni zauważyłem, że słabną hamulce. Nie robiłem niczego przy układzie więc niczego nie uszkodziłem. Poziom płynu pozostaje bez zmian. Nie odkręcałem nawet korka od zbiorniczka więc układ sam z siebie raczej nie powinien się zapowietrzyć? Na postoju przy zgaszonym silniku słychać jakieś syki po wciśnięciu pedału i nie odczuwa się praktycznie żadnego oporu przy naciskaniu co mnie dziwi. Czy te objawy wskazują na pompę hamulcową czy przyczyna leży gdzieś indziej? Boję się jeździć autem przy takim stanie rzeczy a cały czas potrzebuję auta do pracy. Będę wdzięczny za szybkie odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli wpada pedał do podłogi to jest bardzo źle:

1. Zapowietrzony układ albo stary, szybko wrzący płyn hamulcowy. Płyn w tych autach powinien być zmieniany raz na 1-2 lata.

2. Uszkodzona (przepuszczająca pompa) - tylko do wymiany. Nie polecam z własnego doświadczenia żadnych regeneracji na własną rękę bo to się po prostu nie udaje i nie opłaca.

Jeżeli auto hamuje ale słabiej, a Ty musisz mocno deptać na pedał który jest twardy jak klocek drewno - to padło Ci serwo hamulca, który zwyczajnie na membranie przepuszcza powietrze i nie masz wspomagania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy tak samo wpada i czy słyszysz syk na włączonym silniku? Z tyłu tarczobębny czy bębny?


Układ zapowietrzysz może się na milion sposobów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przy każdej ingerencji w hamulce, przez drobny wyciek co jest najczęstrzą przyczyną. Musisz sprawdzić wszystkie węże i przewody metalowe - bo fabryka jeszcze nie miała wtedy miedzianych lubią po prostu zardzewieć. A że teraz zima sól na drogach to mogło je załatwić. Węże gumowe też ze starości lubią pękać dlatego ważne jest sprawdzać ich stan zwłaszcza po zakupie auta. No i w końcu przy bębnach najczęstrza awaria - cieknący tłoczek. Te rzeczy bym sprawdził najpierw

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No i płyn hamulcowy do wymiany koniecznie!!

Edited by DonPadre

Share this post


Link to post
Share on other sites

wpada na wlaczonym i wylaczonym silniku. dzisiaj po pracy podjade na kanal i sprawdze weze ale nie ubywa mi plynu wiec weze pewnie sa szczelne. plynu nie zmienialem wiec nie wiem ile czasu jest w ukladzie ale w razie czego czy moze mi ktos pomoc w znalezieniu instrukcji wymiany pompy hamulcowej krok po kroku?? z tego co widzialem to pompa znajduje sie bezposrednio pod zbiorniczkiem z plynem hamulcowym i jest przykrecona na 2 sruby chyba 13 wobec tego na logike wyglada to dla mnie tak ze odkrecam wezyki od hamulcy okdrecam pompe na tych dwoch srubach zmieniam pompe skrecam wezyki wlewam nowy plyn i odpowietrzam uklad po przekatnych ale jesli sie myle i jest to w rzeczywistosci duzo trudniejsze niz mowi mi moja logika to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu bo nie chcialbym sie zabic przez oszczednosci na mechaniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj wystarczy mała nieszczelność gdzie płynu nie musi ubywać przynajmniej w zauważalnej ilości a układ będzie się zapowietrzał. Sprawdz najpierw potem bedziemy myśleć dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mniej wiecej dobrze myslisz...Zwroc tylko uwage na to, ze zbiorniczek jest zintegrowany z pompa. Proba jego przekladania raczej sie nie udaje. Polaczenie raz ruszone, rozszczelnione, powoduje ubytki plynu po korpusie pompy... Bardzo latwo uszkodzic zbiorniczek przez przekrzywienie na pompie, co mi tez udalo sie kiedys zrobic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli idzie już o wymianę samej pompy to największym problemem jest to, że przychodzą do niej 4 przewody hamulcowe które w 22 letnim samochodzie mogą się po prostu nie odkręcić i albo wymienisz całe przewody na nowe albo zarobisz nowe końcówki. Tu jest największe ryzyko. Robienie końcówek jeśli już będziesz posiadał maszynkę to jest trudna sprawa bo tam jest mało miejsca, przewody są na styk, zagięte, stare i może być trudno więc może Cię czekać wymiana całych przewodów aż do samego zacisku/cylinderka. Nie straszę, po prostu ostrzegam gdzie może być największa trudność. Np w moim samochodzie mimo że 20 letni przewody hamulcowe pod maską wyglądają bardzo ładnie, bo samochód jest regularnie jeżdżony więc wilgoć się tam nie utrzymuje, a robiłem pompkę w Corsie teściowej gdzie dużo stoi i generalnie pod maską wygląda troche jak auto popowodziowe to masakra. Dwa przewody urwane, dwa ledwo ledwo odkręcone, łepek końcówki prawie że na okrągło objechany. Pompka wbrew pozorom bez zachęty od stronka młotka kilowego też nie chciała wyjść i tu chyba byłem w największym szoku. Także robota w zależności od stanu głównie przewodów może być całkiem przyjemna jak i bardzo wredna.
Jeżeli już planujesz się za to zabierać to psikaj codziennie po kilka razy aerozolem typu WD-40, może przez te kilka dni spenetruje troche gwinty i będzie mniej krwawo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak kolego uporałeś się z problemem? Daj znać co się działo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podepne się do tematu. U mnie zaś wystąpił problem taki że po wymianie klocków i regeneracji tylnych zacisków i po odpowietrzeniu całego układu hamulcowego na wyłączonym silniku pedał hamulca stoi jak powinien i nie schodzi do podłogi, ale jak tylko odpalę silnik to wtedy pedał hamulca staje się miękki nawet powiedział bym że za miękki ale trzymając wciśnięty można wyczuć że schodzi co raz niżej ale przed podłogą się zatrzymuje. Wycieków nigdzie nie ma wszystko prześwietlone i sprawdzone i odpowietrzone. Co może być przyczyną? Proszę o jakieś informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...