Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

domin88ozw

wpadający pedał hamulca

Polecane posty

Witam. Mam problem z hamulcami. Do tej pory hamulce działały bez zarzutu. Od kilku dni zauważyłem, że słabną hamulce. Nie robiłem niczego przy układzie więc niczego nie uszkodziłem. Poziom płynu pozostaje bez zmian. Nie odkręcałem nawet korka od zbiorniczka więc układ sam z siebie raczej nie powinien się zapowietrzyć? Na postoju przy zgaszonym silniku słychać jakieś syki po wciśnięciu pedału i nie odczuwa się praktycznie żadnego oporu przy naciskaniu co mnie dziwi. Czy te objawy wskazują na pompę hamulcową czy przyczyna leży gdzieś indziej? Boję się jeździć autem przy takim stanie rzeczy a cały czas potrzebuję auta do pracy. Będę wdzięczny za szybkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli wpada pedał do podłogi to jest bardzo źle:

1. Zapowietrzony układ albo stary, szybko wrzący płyn hamulcowy. Płyn w tych autach powinien być zmieniany raz na 1-2 lata.

2. Uszkodzona (przepuszczająca pompa) - tylko do wymiany. Nie polecam z własnego doświadczenia żadnych regeneracji na własną rękę bo to się po prostu nie udaje i nie opłaca.

Jeżeli auto hamuje ale słabiej, a Ty musisz mocno deptać na pedał który jest twardy jak klocek drewno - to padło Ci serwo hamulca, który zwyczajnie na membranie przepuszcza powietrze i nie masz wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy tak samo wpada i czy słyszysz syk na włączonym silniku? Z tyłu tarczobębny czy bębny?


Układ zapowietrzysz może się na milion sposobów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przy każdej ingerencji w hamulce, przez drobny wyciek co jest najczęstrzą przyczyną. Musisz sprawdzić wszystkie węże i przewody metalowe - bo fabryka jeszcze nie miała wtedy miedzianych lubią po prostu zardzewieć. A że teraz zima sól na drogach to mogło je załatwić. Węże gumowe też ze starości lubią pękać dlatego ważne jest sprawdzać ich stan zwłaszcza po zakupie auta. No i w końcu przy bębnach najczęstrza awaria - cieknący tłoczek. Te rzeczy bym sprawdził najpierw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No i płyn hamulcowy do wymiany koniecznie!!

Edytowano przez DonPadre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wpada na wlaczonym i wylaczonym silniku. dzisiaj po pracy podjade na kanal i sprawdze weze ale nie ubywa mi plynu wiec weze pewnie sa szczelne. plynu nie zmienialem wiec nie wiem ile czasu jest w ukladzie ale w razie czego czy moze mi ktos pomoc w znalezieniu instrukcji wymiany pompy hamulcowej krok po kroku?? z tego co widzialem to pompa znajduje sie bezposrednio pod zbiorniczkiem z plynem hamulcowym i jest przykrecona na 2 sruby chyba 13 wobec tego na logike wyglada to dla mnie tak ze odkrecam wezyki od hamulcy okdrecam pompe na tych dwoch srubach zmieniam pompe skrecam wezyki wlewam nowy plyn i odpowietrzam uklad po przekatnych ale jesli sie myle i jest to w rzeczywistosci duzo trudniejsze niz mowi mi moja logika to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu bo nie chcialbym sie zabic przez oszczednosci na mechaniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj wystarczy mała nieszczelność gdzie płynu nie musi ubywać przynajmniej w zauważalnej ilości a układ będzie się zapowietrzał. Sprawdz najpierw potem bedziemy myśleć dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mniej wiecej dobrze myslisz...Zwroc tylko uwage na to, ze zbiorniczek jest zintegrowany z pompa. Proba jego przekladania raczej sie nie udaje. Polaczenie raz ruszone, rozszczelnione, powoduje ubytki plynu po korpusie pompy... Bardzo latwo uszkodzic zbiorniczek przez przekrzywienie na pompie, co mi tez udalo sie kiedys zrobic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli idzie już o wymianę samej pompy to największym problemem jest to, że przychodzą do niej 4 przewody hamulcowe które w 22 letnim samochodzie mogą się po prostu nie odkręcić i albo wymienisz całe przewody na nowe albo zarobisz nowe końcówki. Tu jest największe ryzyko. Robienie końcówek jeśli już będziesz posiadał maszynkę to jest trudna sprawa bo tam jest mało miejsca, przewody są na styk, zagięte, stare i może być trudno więc może Cię czekać wymiana całych przewodów aż do samego zacisku/cylinderka. Nie straszę, po prostu ostrzegam gdzie może być największa trudność. Np w moim samochodzie mimo że 20 letni przewody hamulcowe pod maską wyglądają bardzo ładnie, bo samochód jest regularnie jeżdżony więc wilgoć się tam nie utrzymuje, a robiłem pompkę w Corsie teściowej gdzie dużo stoi i generalnie pod maską wygląda troche jak auto popowodziowe to masakra. Dwa przewody urwane, dwa ledwo ledwo odkręcone, łepek końcówki prawie że na okrągło objechany. Pompka wbrew pozorom bez zachęty od stronka młotka kilowego też nie chciała wyjść i tu chyba byłem w największym szoku. Także robota w zależności od stanu głównie przewodów może być całkiem przyjemna jak i bardzo wredna.
Jeżeli już planujesz się za to zabierać to psikaj codziennie po kilka razy aerozolem typu WD-40, może przez te kilka dni spenetruje troche gwinty i będzie mniej krwawo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak kolego uporałeś się z problemem? Daj znać co się działo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...