Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
nevertrust

2.2 DTI problem check

Recommended Posts

Witam,

posiadam Vectre C 2.2 DTI.

W czasie jazdy w różnych momentach co jakiś czas zapala mi się check i odcina moc (to EGR z tego co wiem), pomaga przekrecenie kluczyka i błąd znika.

Natomiast auto ciężko ma z odpalaniem, czasami musiałem długo kręcić żeby zaskoczyło. Jakis czas temu odpaliłem, pochodził parę sekund i zgasł. Po kilku kolejnych próbach odpalał ale teraz już nie chce zupełnie(akumulator ok)

Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj kolego o zapowietrzaniu układu paliwa. W dziale VB-Silnik diesla w temacie przypietym

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja proponuje diagnostykę komputerową

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co ma wspólnego check który znika po restarcie z zapowietrzaniem się ?

odczytaj błedy na kompie. Jak pali na ciepłym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check nie ma nic wspólnego - ale kolega ma dwa problemy i ten drugi związany jest z zapowietrzaniem układu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten check podczas jazdy to nic innego jak nieszczelny dolot, pewnie jakaś rura gumowa pęknięta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi to byc niesczelnosc,kiedys mialem taki sam problem,przeczyscilem kontaktem styki czujnika doladowania i problem przestal sie pojawiac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli podczas jazdy załącza się tryb awaryjny (check), sprawdziłbym czujnik ciśnienia doładowania (wtyk) oraz czujnik położenia przepustnicy (ten w może gasić całkiem silnik po uruchomieniu lub powodować tryb awaryjny). Nieprawidłowe ciśnienie doładowania turbosprężarki może być również przyczyną trybu awaryjnego, zwłaszcza przy przeładowaniu i gwałtownej reakcji na pedał gazu ale także przy nieszczelności. Temat ciężkiego palenia bym odciął od wymienionych wyżej usterek i tak jak marcinek180 sugerowałbym diagnostykę układu paliwowego pod względem zapowietrzania. Można sprawdzać stawiając auto przodem ku górze (zapowietrza się) lub przodem w dół (zwykle miał problemy z odpalaniem a po takim ustawieniu bez problemu odpala). Wniosek jeden, nad motorem trzeba się troszkę pochylić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A komp po odczytaniu błędów na pewno odpowiednio wspomaga ale nie zawsze jest panaceum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skończcie te wróżby

Please login or register to see this quote.

raczej tak - jak nie ma kompa to trzeba szukać nieszczelności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...