Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

boordzio86

Wyciek płynu spod głowicy, nie wchodzi na obroty.....

Recommended Posts

Witam...

Ech tylko oblać benzyną i podpalić .....

Już sie uporałem z odpalaniem porannym

Było dobrze

Wczoraj rano było -8 na dworze. Odpaliłem samochód, zmieniałem garaż, i przyuważyłem ze coś za bardzo kopci.

Pierwsze co to że mróz, wilgoć itp. Ale chodził z pół godziny, kręciłem się temperatury złapał ok.65 i dalej kopci na biało. Zasłona dymna niezła...

Przegazowałem troche i chmura jeszcze większa... Zgasiłem postał troche ostygł.

Rozejrzałem sie pod maską i z tyło na wysokości koloktora wydechowego zauważyłem wyciek płynu chłodzącego, Odpaliłem i obserwuje, i spod kolektora, spod uszczelki wydostają się bąbelki i para leci....

Podłączyłem pod komputer AbComem i zero błedu. Zostawiłem na noc

Dziś powtórka i to samo. Chmura białego dymu i wyciek.

I więcej. Motor rzęźi..... Jakiś taki głośny.. Płynu troche ubyło odkąd to zauważyłem..

I niw wchodzi na obroty!!! 1300-1500 max..... Na wolnych pracuje równo. Podczas jazdy na wolnych równo Ale ZERO przyspieszenia.....

Podłączyłę komputer,zero błędów i patrze parametry..

-Ciśnienie w kolektorze dolotowym przy tych obrotach max 1,1-1,2 rzeczywiste przy przegazówce

-Przepływka na jałowym 420, przy dodawaniu gazu pokazuje mniej powietrza ok.200......

-Kąt wtrysku ok.5 dawka paliwa ok.6 Kąt i dawka zmieniają się przy zmianie położenia pedału gazu. (zadane i rzeczywiste prawie jednakowe)

Po odkręceniu korka ze zbiorniczka dymienie się zmniejsza... Rozgrzany na zakręconym korku - po odkręceniu na gorącym płynie niewielkie ciśnienie zeszło ale poziom płynu się podniósł.....

I na moje oko bardzo dmucha przez korek wlewu oleju i chlapie... Wiem że może troche dmuchać i chlapać nawet na nowym silniku, ale wg mnie jest pod pokrywą spore ciśnienie - wcześniej nie ciekło spod korka oleju na pokrywie.

Dziwne, że tak nagle by poszła uszczelka pod głowicą czy sama głowica... Ale.....

Ja sie znam tyle co znam... Mechanik mówi że może być tylko uszczelka, może głowica do roboty. Ale jak sie pytam czy sie za to weźmie to tylko ręką machał.... NIe ma chęci, bo podobno tyle roboty......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik albo nie umie albo boi się, że kasy nie masz? Co za różnica jakie to auto i ile roboty - przecież bierze kasę adekwatnie do tego!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem tego czy się boi. Powiedz mi klepiej czy moje przypuszczenia sa słuszne. I że to mogło tak nagle się stać czy mogło się rzeźbić dłuższy czas i teraz wyszło na jaw?

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upg padla. Tego komputer nie wykaze. Robota ciezka i kosztowna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wstępną diagnozę i potwierdzenia. W takim razie głowica w górę. Już mi ręce drżą do portfela.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tak żle:) ja robilem uszczelke pod glowica u siebie, robilem to sam, Razem z nowymi zaworami, kompletem uszczelek do głowicy, zregenerowanymi wtryskami+ nowy olej i płyn zamknolem się w 2 tys. Mowie o cenie za części. Ale tak jak mowie, wszystko kupowałem najdroższe bo robilem do siebie, Jak u ciebie poszla UPG, to możesz to zrobić taniej, bez wyciągania zaworów z głowicy... Wtedy płacisz za uszczelke głowicy (około 200 zeta) i robote... czyli w 1000 się zamkniesz. A robota nie jest trudna... głowice wywaliłem z auta w niecałe 2 godziny z przerwami na fajke... DTI to stary i prosty silnik:)

Ale popatrz jeszcze dokładnie, obok kolektora wydechowego jest króciec wodny, może to z niego cieknie...

Edited by Adam92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedlugo podniosa juz głowice. No własnie wycieki są spod kolektora wydechowego. widać to ewidentnie na odpalonym ze bąbelki lecą.... o i nie ma mocy. nie wchodzi na obroty. Jedynie zaraz po odpaleniu do 2000 dochodzi i spada. za chwile max 1300.... straszny klekot, rzęzi. Choc odpala ładnie....... Jutro moze sie udać podnieść głowice juz. To zrobie fotki i sie pochwale nieszczęściem...........

Hej. Głowica w górze.

Oto jak wyglada uszczelka po demontażu. Na pierwszy rzut oka było ok...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

owFull

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Dodatkowo sie dowiedziałęm że było już coś robione, bo wałek rozrządu jest 2 lata młodszy od auta ....

Please login or register to see this link.

I jeszcze fotka głowicy, nie wiem czy tu potrzebna ale nie zaszkodzi.

Please login or register to see this link.

Głowica do rozbiórki i do szlifu idzie.

Czy to o te wycięcia chodzi na uszczelce co oznaczają ile szfifów już było???

Te bardziej z lewej blizej termostatu??

Please login or register to see this link.


....................................................................................

Hej. Miałem informować na bieżąco to coś napisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzien kolejny.

Głowica po szlifie. Był dołek w okolicach 2 - 3 cylindra. 0,1 ścieli.

zamówiona uszczelka pod głowice Reintz 1,5 mm z 3 karbami 175 PLN

Olej w kanałach wtrysków strasznie gęsty był i śmierdział strasznie.

Podkładki miedziane widać że zużyte, i dwie pokarbowane na krawędziach. Obudowa jednego wtrysku (3) z jednej strony delikatnie jakby otarta (szlifnięta) ??

Zamówiony komplet uszczelnień na wtryski - Bosch po ok. 35 zł na wtrysk na alledrogo. W ASO w Siedlcach same uszczelki trawersów po 46 zł za sztukę.

Kolektor dolotowy wyglądał względnie.

Ale w kanałach dolotowych w głowicy na zaworach..... O cho cho.....

Tyle szlamu, mazutu że wbity śrubokręt prawie sam stał :|

Głowica wymyta. Będzię pewnie jutro składana.


Hej.
Głowica założona.
Wszystko gra jak na razie.
Normalnie ulga.
To że nie wchodziła na obroty to mówili że coś zpompą może być.
Jednak się uspokoiłem.
A na koniec powiem wam że sporo zrobiłem sam przy tej naprawie . Mechanik się bal robić. Niby lata klepie samochody ale tego silnika nie robił nigdy. Pomagał tylko przy rozbieraniu głowicy.
Zostało mi tylko wytrzec wszystko.
Tylko tyle że robotą dla siebie bo adrenalina się podnosiła ;-)

Na wszelkie pytania chętnie odpowiem. Edited by boordzio86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...