Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Marcin Kop

VC 1.9 CDTI 150 km 2008 pokrywa zaworów - wałki

Polecane posty

Witajcie, niestety tuż przed Świetami pech straszny sie stał, nie bede w szczegółach opisywał ale finał jest taki że pękł mi wałek wydechowy (wszystko wskazuje na to że silnik cały) i od dwóch tygodni szukam albo pokrywy z wałkami albo wałka z kołem.Bezskutecznie...

Nie wiem, ale chyba w 2008 roku silnik DTH został "zmodernizowany" ? Moja pokrywa wyglada kompletnie inaczej niż te wszystkie dostępnen m.in. na alleg..,inne przetłoczenia, wałki łożyskowane tylko w 3 punktach....

Może ktoś z Was sie z takim czymś spotkał ? może cos dopomóc ?

Zwrócenie sie do ASO traktuje jako ostateczność.

Dopinam fotki dla zobrazowania.

Dzieki z góry za jakikolwiek odzew!

Pozdrawiam

Marcin


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Marcin Kop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zamiar wymienić wałek to z pewnością lepszą opcją jest wymienić całą "konsolę" czyli dekiel z dwoma wałkami. W tym wypadku chyba nie ma tu znaczenia czy to starsza wersja czy nowsza, bloki silnika są przecież takie same.

Poza tym można tego elementu szukać w częściach do Opla, Saaba czy Fiata/Alfy więc wybór z pewnością jest.

Sam wałek jeśli się u mnie znajdzie to z tej "starszej" wersji jakby co...

W ASO mógłbyś podpytać czy fizyczna zamiana takich elementów jest w ogóle możliwa bo to, że mają inne oznaczenia/numerację to raczej pewne.


Wałek pękł podczas jazdy?

Ten silnik ma bardzo miękkie zawory, gną się, mierzenie kompresji nie zawsze daje prawdziwy obraz i nie ma 100% pewności czy po złożeniu będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrek te konsole sa rozne i nie sa zamienne, znajomy kiedys wzial ode mnie taka konsole z 2004r a mial nowszy silnik i zbadal ze nie da sie mojej konsoli zalozyc do jego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możliwe, ja także nie mam tej pewności, że da się to w komplecie zamiennie założyć.

Skoro tak to i wałki być może będą się różnić.

Zresztą jeśli mu strzelił wałek jak silnik pracował to raczej marne szanse na to, że w głowicy coś się nie pogięło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witajcie, własnie po rekonensansie wiem że potrzebuje całą konsole, i że ta taka co ich milion na alleg... nie pasuje bo jakieś średnice czegos tam zwiazenego z rozrzadem są inne.

To jak to sie stało jest dla mnie zagadką, w skrócie:

Jechałem, osiedlowymi uliczkami, po zakrecie zapomniałem zredukować i szarpneło silnikiem, przejechał bez jakichkolwiek złych objawów, kontrolek itp jakoieś jeszcze 3 km, kulturalnie zgasiłem silnik, poszliśmy do teściowej (może tu jest powód

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ) na obiad i po kilku godzinach juz nie odpaliłem naszgo autka.

Krecił normalnie, jakby nigdy nic, żadnych stuków, dziwnych odgłosów itp.

Wezwany na miejsce spec podpiął sie i powiedział że widzi bład czujnika na wałku r.

Ze szwarem, mechanikiem u mnie w garażu dostalismy sie do rozrzadu, pasek był luźny ...

Kupiłem rozrząd, zaczelismy rozbierać i w trakcie okazało się że koło na wałku ma uwalony klin i sie kupy nie trzymało.

Zdesperowany zastanawiałem się nad wymianą, kupnem silnika ale....przypomniałem sobie o dobrym znajomym który od kiedy pamietam pracuje w ASO Opla w WaWie - na Mangalii. Kolega popytał swoich mechaników i zasiał ziarenko nadzieji, bo ktyż spotkali się z takimi wypadkami.

Okazuje się że w tym silniku, jak najbardziej kolizyjnym, przewidziano jakby pewne zabezpieczenia coby zawory z tłokiem w ostatecznosci sie spotkały.

1. zawory sa pionowo w silniku

2. wałek nie pracuje przecież bezpośrednio na zaworach a poprzez ..

3.... krzywki, które i tu uwaga ! specjalnie sa tak skonstuowane coby w pierwszej kolejnosci sie rozwalić

Testem było zdjecie konsoli i tu niespodzianka: mieli racje, 3 mam rozwalone.

Czyli pomijajac lużny pasek (który najpierw mógł jak mi silnikiem zarzuciło przeskoczyć), uwalony klin na kole na wałku, pękniety wałek, sprawdzilismy zawory i pieknie klepią, przede wszystkim bardzo ładnie chodzą - tam gdzie maja chodzić jest 99'9% szans że jak poskładamy wsio, z zamienną, nowa konsola z wałkami to nie powinno być jakiegokolwiek śladu- przynajmniej na to liczę.

czyli moja prośba do Was, jakby ktoś, gdzieś znalazł taka pokrywę z wałkami to dajcie znać.ASO juz szuka ...

Dzieki i miłego dnia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba najbezpieczniej najtaniej to bedzie drugi silnik szukac, bo zeby po kupnie konsoli sie nie okazalo ze jeszcze glowica jest do roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też tak myśle ale:

1.Nigdzie nie ma takiego samego silnika

2.czy taki z inna konsolą, niby też 150KM DTH, itd bedzie pasował do wszsykich podzespołów, elektoniki itd ...

Tego nie wiem ..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bedzie pasowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie negocjuje przekładkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ps Czy 3 k za silnik (źródło z polecenia) z przekładką to uczciwa propozycja?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moim zdaniem tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik to jakies 1600zl do tego plyny olej jakies uszczelki i do tego nowy rozrzad nalezy zalozyc

jesli to wszytko w tych 3k sie zawiera to cena uczciwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opelek odstawiony..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakis smutny widok jak autko na lawecie podróżuje...Dam znać jak poszło!

Dzieki i 3majcie kciuki;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Witajcie, z jakimis drobnymi problemami całość gotowa w trzy dni...ślicznie cyka...3majcie kciuki bym jak najdłużej tym sie napawał!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moi Drodzy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> napiszę co u mnie się działo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na początku Września 2015r, wracałem ze spota kebabowego VK Pomorze ( szukajcie Nas na FB ) z prędkością ok 60 km/h z przebiegiem 188 tyś km z groszami i nagle moje autko sobie zgasło podczas jazdy.

Myślałem, że źle wbiłem bieg lub pękł pasek od alternatora itd itp, zjechałem na bok, przyjechał do mnie Perel. Jako, że autko ma AC to zadzwoniłem po lawetę i siup do mechaniora

Mechanior na drugi dzień dzwoni i mówi że jest bardzo słaba sytuacja bo :

Zatarła się pompa wody ( nie pękła - nie piszczała - nie śmierdziała - tylko stanęła dęba ), połamała pokrywę zaworów, przestawiła rozrząd co spowodowało pęknięcie tłoku. Dzięki Bogu, tłok pękając nie uszkodził zaworów.

Mamy dwie opcje - wymiana całego motoru lub naprawa mojego.

Naprawiamy - moja decyzja - po 3 tygodniach odbieram auto, robię 20 km i znów ta sama sytuacja. Okazuje się, że w moim roczniku 2008r montowali inną pokrywę zaworów niż w innych latach. Pokrywa jest nie do dostania na rynku wtórnym, w salonie nowa 1800zł. Okazuje się że każda inna niż moja ma inne smarowanie i zaciera wałki rozrządu - wina mechanika bierze za to odpowiedzialność. Szukamy przez kolejne 2 tygodnie szukamy pokrywy - nic nie ma do VC.

Pewnej nocy dzwoni do mnie RUDISAX i mówi że wyszukał pokrywę na allegro, która pasuje do Saaba 9-3 1,9 TTiD - strzał w 10!! pasuje pokrywa jest identyczna. Mamy jeszcze trochę problemów lecz autko rusza i jeździ i ma się dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Foto :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ostatnie zdjęcie mówi jaka pokrywa powinna być założona.

Rozrząd był robiony 70 tys km temu - dokładnie 2 lata. Był marki INA - obecnie SKF.

Może komuś to pomoże

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki Wszystkim za zainteresowanie i wsparcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo rozrządy nie fabryczne wymienia się co 60 tyś. jakbyś nie przegiął to nic by się nie stalo tylko komplet rozrządu z kołami zębatymi i wszystkimi rolkami można na 120 tyś stosować. nikt jeszcze nie wie i się nie dowie jak był napiety rozrząd który się rozjechał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może odrazu co 10tyś albo profilaktycznie co roku? Juz widzę jak wymieniasz wszystkie koła zębate przy wymianie rozrządu. Jak koła to może przy okazji wałki bo przecież moga juz być zajechane. Akurat kto jak kto ale Michał nie przeciągnął by terminu wymiany. Zdarzenie losowe spowodowane pompą wody która nie miała nalatane niewiadomo ile. Takich sytuacji nie przewidzisz. Zero oznak zużycia. Co byś nie mówił taka sytuacja nie powinna mieć miejsca po tylko 70tyś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

juz nie pierwszy taki przypadek ze pompa sie zatarla i stanela na amen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż to wszystko podług wieczności ... ?? Zeeesralo się i trudno ... Przynajmniej jest co reanimować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tym tygodniu też padła pompa. Wymiana co 120tysi padła przy 140.

W porzednim aucie napinacz padł po 13tyś.

Także jak sie trafi tyle wytrzymuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to napiszcie co padło przy jakim przebiegu i (najważniejsze) kto był producentem części !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...