Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

tomek_tomek

Jakie są objawy kończącego się sprzegła?

Polecane posty

Witam ponownie. Słuchajcie mam taki problem że nie wiem jakie są objawy kończącego się sprzęgła. Wszystko zaczęło się od chwil kiedy dałem prowadzić koledze, który to stwierdził że kończy mi się sprzęgło. Ja zapytałem dlaczego tak myśli a on na to że za nisko mi bierze, tzn że pedał ledwo od podłogi a już auto startuję. Pokazałem drugiemu koledze i też stwierdził że za nisko mam i że to ozn koniec sprzęgła. Ja sam z mechaniki nie mam pojęcia a ze sprzęgłem nie miałem problemów nigdy ( przynajmniej tak mi się wydaje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ). Jak na razie różne rzeczy wyczytałem na temat kończącego się sprzęgła ale w większości były to problemy innych marek aut. Jest jakiś sposób na sprawdzenie sprzęgła? Taki ciekawy wątek znalazłem gdzieś "Najprostszym sposobem domowym sprawdzenia czy sprzegło sie slizga jest: włączyc 4 bieg zaciagnoć hamulec ręczny i puszczać sprzęgło. Jesli silnik momentalnie zgasnie jest ok, a jeśli bedzie pracował na na minimalnych obrotach znaczy ze sprzęgło się ślizga" Czy Wy znacie podobne i czy ten który zacytowałem ma sens? I jeszcze pytanie co do tego "łapania" czy sprzęgło jak łapie nisko to ozn zużycie i czy powinno brać przy samej górze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twój kolega coś słabo zna się na autach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zużyte sprzęgło bierze właśnie bardzo wysoko, tzn auto rusza gdy prawie całkowicie odpuścisz pedał sprzęgła

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Masz jakieś trudności we wrzucaniu biegów? Zgrzyty itp?

Prostu sposób na sprawdzenie sprzęgła: jadąc 50-60km/h wrzuć piątkę i wciśnij gaz. Jak obroty wzrastają a prędkość nie to sprzęgło masz zużyte

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten twój kolega to szparka. Pewnie nigdy auta nie miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nigdy nie miałem problemów z wrzucaniem biegów ani też nie słyszałem żadnych odgłosów przy zmianie biegów. Zrobiłem tak jak pisałeś, przy 50km wrzuciłem na piątkę i obroty spadły auto nie zmieniło prędkości a po dodaniu gazu obroty powoli zaczęły rosnąć tak samo i prędkość auta. Potem powtórzyłem test na niższej prędkości i obroty spadły co przymuliło auto ale po dodaniu gazu auto przyspieszało. Na piątce przy 60mph odczuwałem dalej jak auto przyspiesza później przy 70mph też czułem jak auto reaguję na dodanie gazu. Ten trik ze czwórką na ręcznym nie testowałem bo wydaje mi się trochę za drastyczny. Wydaje mi się że nie potrzebnie ktoś mnie tu chciał zmartwić, zwłaszcza że w UK naprawa tego typu usterki jest kosztowna.

A skoro już temat jest to jeszcze mam pytanie co do szarpania przy zmianie biegów, bo wyczytałem że to jest oznaka kończącego się sprzęgła. Jak to się objawia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SZarpanie może być przyczyną złego momentu na zmiane biegu. Jak za wcześnie lub za późno czyli przy zbyt niskich lub wysokich obrotach. Lub też ślamazarność przy zmianie biegów - jedziesz dajmy na to 60 km/h na 3jce masz 3 tys obrotów i jak za długo to robisz to obroty spadną na 900 a na 4rce ma obroty 2500. Lub też puszczając sprzęgło robisz to za szybko. Powinno się tak samo jak przy ruszaniu z 1dynki. Gdy jest sprzęgło zjechane i łapie przy samej górze to na szarpanie pomaga nie wciskanie do końca sprzęgła przy zmianie biegów. Czyli lekko by rozpiac skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 2 bieg przy prędkości 40km - dodaj gazu - jak samochód gwałtownie "skoczy" do przodu - sprzęgło OK

Tak testowałem, co prawda na co dzień biegi zmieniam przy niższych obrotach, ale do celów testowych.....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...