Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piter_p30

Żółta kontrolka silnika prosze o pomoc

Recommended Posts

Witam Serdecznie jestem tu nowy gdyż swoją vectre kupiłem niedawno jest GTS z 1.8 benzyna z 2003 roku i mam nastepujące pytanie gdyz po przejechanie okolo 100 km zapaliła mi się żółta kontrolka od silnika. Autko jechał normalnie gdyż musialem przejechac jescze 70 km do domu. W trakcie drogi nic sie niedzialo auto jechało normalnie nie szarpalo nie gaslo. Po powrocie podpiołem komputer i pokazało mi nastepujące błedy:

U2142-00 CAN-Bus No Communication with YRS(Yaw Rate Sensor)

U2143-00 CAN-Bus No Communication with SAS(Stering Angle Sensor)

U2105-00 CAN-Bus No Communication with ECM(Engine Control Module)

W związku z tym że niejestem fachowcem prosił bym o pomoc i może jakieś ukierunkowanie mojich poszukiwań co do ustrek. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te błędy raczej nie są związane z tą kontrolką

Czym to zczytywałeś?

Kontrolka jest od składu spalin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam dzieki za zainteresowanie sie moim tematem program jakim zczytywane byly bledy to OPcom a co do skladu spalin to chodzi o sonde lambda czy moze to cos innego?

I mam jeszcze jedno pytanie, gdyż komputer nie pokazuje mi sredniego spalani na 100km. i ile moge przejechac do nastepnego tankowania. czy ma to zwiazek z tą kontrolką?

Natomiast chwilowe spalanie jest pokazywane.

Edited by piter_p30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapaliła ci się kontrolka pod obrotomierzem czy pod wskaźnikiem paliwa.

Auto ma instalację lpg?

Tak jak piszę zubek raczej żaden błąd nie jest związany z kontrolką check


Błędy bardziej by wskazywały na cim, czujnik skrętu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w 2 aucie - opel corsa też coś podobnego i to od kiedy pamiętam.

Raz na jakiś czas włącza się żółta kontrolka

Please login or register to see this image.

Pytałem w wielu miejscach wszyscy mi mówili, że u opli to częste i mam się nie przejmować. Nie przejmuje się i nic się nie dzieje ;) Tylko raz na długi czas podczas trasy się załącza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapewniam cie że to nie jest normalne, auto może przechodzić w tryb awaryjny, więcej palić, a nawet jazda z tą kontrolką może doprowadzić do uszkodzenia silnika np. w przypadku jak rozsypie się katalizator i jego cząstki zostaną zassane przez silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapewniam Cie że przez 4 lata taka kontrolka zapaliła mi się może z 2 razy dopóki nie wymieniłem sondy lambdy.

Jeśli mechanik Ci mówi że ten typ tak ma (i nie chodzi tu tylko o opla) to omijaj takich mechaników wielkim łukiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest to możliwe w momencie jak katalizator się rozsypie część zatyka wylot spalin, a reszta lata po obudowie byłego już katalizatora. Kumpel mi pokazywał jak wygląda gładź cylindra w jego Z18XE po takiej akcji. Tuleja do wymiany. Jako ciekawostkę mogę dodać że miał 2 rysy jak dla mnie niezbyt głębokie, ale powodowało zużycie oleju na poziomie od pełnego stanu to braku śladu oleju na bagnecie po 70-80km

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego coś ci się pomerdało .Weź mi wytłumacz jak części z katalizatora mają się dostać do silnika ??

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kolektora w którym jest katalizator bardzo blisko jest do zaworów. W momencie jak przytka wylot spalin robi się tam takie ciśnienie że latające drobniejsze kawałki katalizatora mogą wlecieć do komory spalania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje za takie zainteresowanie moim tematem. Tylko szczerze mówiąc nic mi nie mówią wasze posty prosił bym o jakieś konkrety jest to kontrola pod wskażnikiem paliwa i nie wiem czy ma to powiązanie z tym ale komputer pokładowy poza chwilowym spalaniem nie pokazuje ani średniego spalania na 100 km. ani pozostałej ilości kilometrów do nastepnego tankowania. Prosił bym o konkrety a program jakim były zczytywane błedy to op com.

Najbardziej interesuje mnie ten błąd:

U2105-00 CAN-Bus No Communication with ECM(Engine Control Module)

Auto nie posiada instalacji gazowej.

Edited by piter_p30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie jest to check tylko zwykła serwisówka

Please login or register to see this quote.

Wszystkie błędy są obecne. Pewnie świeci ci się jeszcze kierownica z wykrzyknikiem i kontrolka od abs i esp.

Mi to wygląda na problem w CIM-e, ale niech się wypowiedzą bardziej zorientowani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnei nie przed podłączeniem komputera świeciła mi sie tylko ta kontrola z silnikiem a gdy podłaczyłem komputer to wyskoczyły mi te 2 błedy:

U2142-00 CAN-Bus No Communication with YRS(Yaw Rate Sensor)

U2143-00 CAN-Bus No Communication with SAS(Stering Angle Sensor)

Może te 2 to jakieś stare niewykasowane błedy sam niewiem.

plus do tego ten błąd :

U2105-00 CAN-Bus No Communication with ECM(Engine Control Module)

a czy brak średniego spalania na komputerze pokładowym ma związek z tym błedem, powyrzej?

Edited by piter_p30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro nie masz kontrolek abs i esp to pewnie jakieś stare błędy które nie zostały wykasowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może mieć.Sama nazwa,że nie ma komunikacji z silnikiem.Albo jakiś kabelek,albo modół do przeglądu.op-comem słabo sprawdzisz.Zajrzyj do kogoś kto ma techa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...