Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

feecle

Z20NET i map sensor

Polecane posty

Podejrzewam usterkę czujnika ciśnienia za przepustnicą. Przy mocniejszym przyspieszaniu silnik zaczyna jakby przerywać.

Czy komuś udało się uratować taki czujnik? Czym go wyczyścić?

Lepiej kupić używany (taki w sumie już mam) czy nowy? Oryginał czy jakiś zamiennik będzie też dobry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam za bardzo nie ma co czyścić, jak go odkręcisz to można przeczyścić ten otworek za pomocą jakiegoś spirytusu ale to nie wiele pomoże bo cały czujnik zalany jest elastyczną żywicą. Używany czujnik to koszt od 40zł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

W jaki sposób zdiagnozowałeś awarię tego czujnika?

Edytowano przez Rafał vici

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczyna przerywać to sprawdź układ zapłonowy o ile tego już nie zrobiłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku problemu z zapłonem, sterownik zapisze błąd typu "misfire", który będę mógł odczytać OP-COM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w momencie przyspieszania nie miga CI ikona silniczka ??Tak powinien pokazać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początku myślałem, że to kontrola trakcji. Ale później zauważyłem, że nie miga żółta kontrolka, ani żadna inna.

Sterownik nie ma zapisanych żadnych błędów.

Poniższe wartości zostały odczytane przy temp 50 st. silnika i około 850RPM.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Czy ujemna wartość dla Barometric Pressure oznacza błąd programu (błąd odczytu) czy może sygnał wychodzi poza granicę?

Edytowano przez feecle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest blad odczytu. Wartosci ujemne pokazuje opcom dla aut, ktore nie maja czujnika cisnienia atmosferycznego. U mnie tez tak mam


A swiece kiedy wymieniales, filtry w tym paliwa?

Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak masz czujnik to i tak pokazuje bzdury

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja wtedy w Op-comie widziałem "0" więc faktycznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz kogoś z silniczkiem 2.0T, to podmień sobie cewki, u mnie był identyczny objaw, świece sprawdzałem, wymieniałem bo już w sumie sie należało wtedy, różne kombinacje odchodziły, czyszczenie przepływki itd itd okazało się, że na trzecim cylindrze cewka była walnięta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam też, że żadnego błędu mi nie wywaliło ani nie migała żadna kontrolka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdr!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób ustaliłeś która cewka jest wadliwa? Kupiłeś nową i po kolei podmieniałeś sprawdzając później na drodze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Możesz się umówić z kimś w oddziale kto ma Z20NET, kto nie ma tego problemu i podmienić i zobaczyć czy będzie różnica.

A nie masz np wypadania zapłonów na cylindrze?

Kiedy świece zmieniałeś i filtry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak jak opisywałem i kolega Siwy opisuje, żeby z kimś się spotkać, po kolei leć z cylindrami i na pewno trafisz która jest walnięta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja strzeliłem za pierwszym razem, mówię sprawdzę najpierw trzeci cylinder i od razu trafiony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak byś nikogo nie znalazł to możesz podjechać i się sprawdzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź cewki. Kolega miał dokładnie ten sam objaw - winna była cewka, w jego przypadku łatwa diagnoza - cewka na drugim cylindrze "puszczała" olej - po podmiance na moją było ok.

Edytowano przez ciuber

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak to rozumieć, że cewka "puszczała" olej? Może uszczelki/a puszczała olej, które są 4 szt przy gniazdach cewek w pokrywie wałków o to chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niektóre cewki są chłodzone olejem, jak ten olej wycieka to cewka kończy swój żywot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Z tego co się orientuję to nie tylko chłodzenie ale również olej pełni funkcję izolatora. W przypadku kolegi cewka ewidentnie się pociła - wyciekał z niej olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Z20Net z tego co wiem to tak nie jest, a olej na cewce, czy w "celi" cewki to przepuszczająca uszczelka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Pozowole sobie podpiąć się pod temat, ponieważ również poszukuje informacji na temat silnika Z20NET.

Zakupiłem jakiś czas temu Vectra C 2.0 T 2003 rok, przebieg 220 000 na szafie 245 000 w ECU, swoją drogą zastanawia mnie po co korygować przebiego o 25 tkm?

Po zakupie zauważyłem, że wyświetlacz pokazuje błędną temperaturę zewnętrzną, podłączyłem op-coma, żeby sprawdzić czy nie ma jakichś błędów i zauważyłem że ta sama temperatura jest w pozycji Intake Air Temperature - 58 st, podczas gdy na zewnątrz nie był wiecej jak 26-27, dodatkowo wartość cisnienia barycznego jest na minusie.

Powyżej przeczytałem, że nie wszystkie silniki wyposażone są w ten czujnik. W innym miejscu, że czujnik temperatury zasysanego powietrza i cisnienia doładowania są zintegrowane. Stąd moje prośba o wyjasnienie jak sprawdzić czy jest ten czujnik, gdzie ewentualnie go szukać i jak sprawdzić poprawność działania?

Do poszukiwań skłoniła mnie szybko opadająca wskazówka ilości paliwa w zbiorniku.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Pozowole sobie podpiąć się pod temat, ponieważ również poszukuje informacji na temat silnika Z20NET.

Zakupiłem jakiś czas temu Vectra C 2.0 T 2003 rok, przebieg 220 000 na szafie 245 000 w

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czujnik temp. powietrza zasysanego jest umiejscowiony dopiero za IC. znajdziesz go na plastikowej rurze pomiędzy obudową aku. a pasem przednim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a czy ten silnik nie ma przypadkiem dwóch MAP sensorów

ten który jest w pobliżu 4 wtryskiwacza paliwa ma nr 12787705 i jak poszukałem w google to znalałzem opis "12787705 GM Original Equipment Secondary Air Injection Shut-Off Valve Pressure Sensor" secondary by oznaczało że to drugi

a ten umiejscowiony na plastykowej rurze ma nr 12788793 i w opisach ma że jest czujnikiem tepmeratury i ciśnienia "12788793 MAP Sensor (Turbo Boost Sensor) In intercooler pipe"

a teraz zasadnicze pytanie pod który MAP sensor sie podpiąć centralką od gazu żeby komputer na bieżąco czytał info o cisnieniu w kolektorze dolotowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sterownik LPG potrzebuje pomiar ciśnienia za przepustnicą, czyli bliżej silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopię ten tematy żeby nie zakładać nowego, zastanawia mnie różnica w ilości powietrza mierzonej przez przepływomierz widoczna na pierwszym i ostatnim obrazku. Jaka jest prawidłowa wartość tego przepływu na wolnych obrotach przy 750 RPM oraz może ktoś wie jakie są prawidłowe odczyty podciśnienia w kpa. Zwróciłem jeszcze uwagę na różnicę między otwarciem zaworu wentylacji zbiornika paliwa. Jaka jest zasada działania tego zaworu? W jednym aucie na wolnych zamknięty w innym otwarty na 14%, u mnie na 9%. Moje podciśnienie to 27 kpa, temperatura zasysanego powietrza 10 st. Celsjusza. W fordzie miałem 36, więc szukam przyczyny takiej różnicy wartości. Wygląda jakby zasysał lewe powietrze. Muszę sprawdzić podcienienie i zawór Evap.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...