Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

feecle

Z20NET i map sensor

Recommended Posts

Podejrzewam usterkę czujnika ciśnienia za przepustnicą. Przy mocniejszym przyspieszaniu silnik zaczyna jakby przerywać.

Czy komuś udało się uratować taki czujnik? Czym go wyczyścić?

Lepiej kupić używany (taki w sumie już mam) czy nowy? Oryginał czy jakiś zamiennik będzie też dobry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam za bardzo nie ma co czyścić, jak go odkręcisz to można przeczyścić ten otworek za pomocą jakiegoś spirytusu ale to nie wiele pomoże bo cały czujnik zalany jest elastyczną żywicą. Używany czujnik to koszt od 40zł.

Please login or register to see this link.

W jaki sposób zdiagnozowałeś awarię tego czujnika?

Edited by Rafał vici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zaczyna przerywać to sprawdź układ zapłonowy o ile tego już nie zrobiłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w przypadku problemu z zapłonem, sterownik zapisze błąd typu "misfire", który będę mógł odczytać OP-COM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w momencie przyspieszania nie miga CI ikona silniczka ??Tak powinien pokazać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku myślałem, że to kontrola trakcji. Ale później zauważyłem, że nie miga żółta kontrolka, ani żadna inna.

Sterownik nie ma zapisanych żadnych błędów.

Poniższe wartości zostały odczytane przy temp 50 st. silnika i około 850RPM.

Please login or register to see this image.

Czy ujemna wartość dla Barometric Pressure oznacza błąd programu (błąd odczytu) czy może sygnał wychodzi poza granicę?

Edited by feecle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie to nie jest blad odczytu. Wartosci ujemne pokazuje opcom dla aut, ktore nie maja czujnika cisnienia atmosferycznego. U mnie tez tak mam


A swiece kiedy wymieniales, filtry w tym paliwa?

Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jak masz czujnik to i tak pokazuje bzdury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja wtedy w Op-comie widziałem "0" więc faktycznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz kogoś z silniczkiem 2.0T, to podmień sobie cewki, u mnie był identyczny objaw, świece sprawdzałem, wymieniałem bo już w sumie sie należało wtedy, różne kombinacje odchodziły, czyszczenie przepływki itd itd okazało się, że na trzecim cylindrze cewka była walnięta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam też, że żadnego błędu mi nie wywaliło ani nie migała żadna kontrolka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób ustaliłeś która cewka jest wadliwa? Kupiłeś nową i po kolei podmieniałeś sprawdzając później na drodze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz się umówić z kimś w oddziale kto ma Z20NET, kto nie ma tego problemu i podmienić i zobaczyć czy będzie różnica.

A nie masz np wypadania zapłonów na cylindrze?

Kiedy świece zmieniałeś i filtry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak opisywałem i kolega Siwy opisuje, żeby z kimś się spotkać, po kolei leć z cylindrami i na pewno trafisz która jest walnięta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja strzeliłem za pierwszym razem, mówię sprawdzę najpierw trzeci cylinder i od razu trafiony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś nikogo nie znalazł to możesz podjechać i się sprawdzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź cewki. Kolega miał dokładnie ten sam objaw - winna była cewka, w jego przypadku łatwa diagnoza - cewka na drugim cylindrze "puszczała" olej - po podmiance na moją było ok.

Edited by ciuber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to rozumieć, że cewka "puszczała" olej? Może uszczelki/a puszczała olej, które są 4 szt przy gniazdach cewek w pokrywie wałków o to chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre cewki są chłodzone olejem, jak ten olej wycieka to cewka kończy swój żywot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Z tego co się orientuję to nie tylko chłodzenie ale również olej pełni funkcję izolatora. W przypadku kolegi cewka ewidentnie się pociła - wyciekał z niej olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Z20Net z tego co wiem to tak nie jest, a olej na cewce, czy w "celi" cewki to przepuszczająca uszczelka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

Pozowole sobie podpiąć się pod temat, ponieważ również poszukuje informacji na temat silnika Z20NET.

Zakupiłem jakiś czas temu Vectra C 2.0 T 2003 rok, przebieg 220 000 na szafie 245 000 w ECU, swoją drogą zastanawia mnie po co korygować przebiego o 25 tkm?

Po zakupie zauważyłem, że wyświetlacz pokazuje błędną temperaturę zewnętrzną, podłączyłem op-coma, żeby sprawdzić czy nie ma jakichś błędów i zauważyłem że ta sama temperatura jest w pozycji Intake Air Temperature - 58 st, podczas gdy na zewnątrz nie był wiecej jak 26-27, dodatkowo wartość cisnienia barycznego jest na minusie.

Powyżej przeczytałem, że nie wszystkie silniki wyposażone są w ten czujnik. W innym miejscu, że czujnik temperatury zasysanego powietrza i cisnienia doładowania są zintegrowane. Stąd moje prośba o wyjasnienie jak sprawdzić czy jest ten czujnik, gdzie ewentualnie go szukać i jak sprawdzić poprawność działania?

Do poszukiwań skłoniła mnie szybko opadająca wskazówka ilości paliwa w zbiorniku.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

Pozowole sobie podpiąć się pod temat, ponieważ również poszukuje informacji na temat silnika Z20NET.

Zakupiłem jakiś czas temu Vectra C 2.0 T 2003 rok, przebieg 220 000 na szafie 245 000 w

Please login or register to see this link.

Czujnik temp. powietrza zasysanego jest umiejscowiony dopiero za IC. znajdziesz go na plastikowej rurze pomiędzy obudową aku. a pasem przednim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a czy ten silnik nie ma przypadkiem dwóch MAP sensorów

ten który jest w pobliżu 4 wtryskiwacza paliwa ma nr 12787705 i jak poszukałem w google to znalałzem opis "12787705 GM Original Equipment Secondary Air Injection Shut-Off Valve Pressure Sensor" secondary by oznaczało że to drugi

a ten umiejscowiony na plastykowej rurze ma nr 12788793 i w opisach ma że jest czujnikiem tepmeratury i ciśnienia "12788793 MAP Sensor (Turbo Boost Sensor) In intercooler pipe"

a teraz zasadnicze pytanie pod który MAP sensor sie podpiąć centralką od gazu żeby komputer na bieżąco czytał info o cisnieniu w kolektorze dolotowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik LPG potrzebuje pomiar ciśnienia za przepustnicą, czyli bliżej silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopię ten tematy żeby nie zakładać nowego, zastanawia mnie różnica w ilości powietrza mierzonej przez przepływomierz widoczna na pierwszym i ostatnim obrazku. Jaka jest prawidłowa wartość tego przepływu na wolnych obrotach przy 750 RPM oraz może ktoś wie jakie są prawidłowe odczyty podciśnienia w kpa. Zwróciłem jeszcze uwagę na różnicę między otwarciem zaworu wentylacji zbiornika paliwa. Jaka jest zasada działania tego zaworu? W jednym aucie na wolnych zamknięty w innym otwarty na 14%, u mnie na 9%. Moje podciśnienie to 27 kpa, temperatura zasysanego powietrza 10 st. Celsjusza. W fordzie miałem 36, więc szukam przyczyny takiej różnicy wartości. Wygląda jakby zasysał lewe powietrze. Muszę sprawdzić podcienienie i zawór Evap.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...