Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
feecle

Z20NET i Pb98

Recommended Posts

Pytanie kieruję w szczególności do osób, które zajmują się modyfikacją ECU tego silnika. Czy sterownik posiada (ostrzejsze) mapy zapłonu, które są w stanie wykorzystać wyższą liczbę oktanową benzyny Pb98? Czy tankowanie takiego paliwa ma sens w przypadku Z20NET?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak posiadają takie mapy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy modyfikowanym sofcie ma to sens, bo wartość oktanów "aktywujący" daną mapę zapłonu można edytować. Przy seryjnym programie sensu nie ma, bo podział jest taki:

91 oktan - mapa zapłonu low octan

95 oktan - mapy zapłonu normal i high octan. (mapy są identyczne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze jest bo inaczej się będzie adoptował pod to paliwo że o spalaniu nie wspomnę.Fakt że spojrzałem 2 pierwsze softy z saaba i tak jest na każdej mapie inny zapłon ale w vectrze to samo wszędzie jak napisał woocash Też niektóre low octan mają 95 a high 98

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacytuję wypowiedź jeszcze jednej osoby, która zajmuje się modyfikacjami Z20NET.

Please login or register to see this quote.

Jak widać zdania są podzielone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak by musiał stukać żeby odciął doładowanie. W momencie stuku wiele czynników razem zachodzi. Jak dolanie paliwa.Cofnięcia zapłonu i przejscie na inna mapę przeplywu co zarazem daje obcięcie doładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na nisko oktanowym paliwie jest wieksza mozliwosc spalania stukowego, wiec lepiej chyba te 98 lac. ciekawe jak shell 100 oktanow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak gazior?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego pisałem że lepiej lać 98 .Na gazie masz odrobinę wyższe doładowanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nitro+ to 95 z dodatkami/

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem wiem, shell nie ma 98. tylko wlasnie 95 z dodatkami i ta setke ;p

a dlaczego na gazie wyzsze doladowanie? ;D

Edited by JoJoOponiarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm poruszyliście ciekawy temat. Poprzedni właściciel jak zrobił program do Z28NET to też mu powiedzieli żeby lać tylko 98. Myślałem, że chłopak się trochę za bardzo podekscytował i jeżdżę na 95 ale może faktycznie też są inne mapy do 98?? Co sądzicie o tym? Zna ktoś sterownik od OPC?

Jak kupiłem auto, jeździło ono na 98. Po zmianie na 95 zauważyłem jakby troszkę osłabło przy pełnym wciśnięciu gazu ale myślałem, że po prostu się przyzwyczaiłem do mocy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do OPC zalecana jest 98,a dopuszczona 95


Przy robieniu programu w OPC jak i w Insigni tunerzy powiedzieli,że skoro auta jeżdżą na 98 i na tym paliwie jest robiony program to auto ma nadal jeździć na 98


Please login or register to see this quote.

Testowałem na trzech różnych autach.Przyrost mocy jakoś nie zauważalny .Z drugiej strony jeśli nawet przybyło 5 koni to przy 220-320 koniach niezauważalne. Spalanie teoretycznie mniejsze o 0.5 litra według wskazań kompa.Ale obstawiam ,że to błąd statystyczny,bo raczej trudno jechać dwa razy w takich samych warunkach.Innych zalet nie zauważyłem. Różnica w cenie między 98,a 100 oktan była coś ponad 70 gr jak dobrze pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze jedno pytanie. Jeśli teraz wrócę na 98 to sterownik sam wykryje lepsze paliwo i się dostosuje czy będę musiał go jakoś zresetować np. przez odpięcie aku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam powinien się dostosować do danego paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie trzeba odpinać.Sam się dostosuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...