Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
feecle

Z20NET i Pb98

Polecane posty

Pytanie kieruję w szczególności do osób, które zajmują się modyfikacją ECU tego silnika. Czy sterownik posiada (ostrzejsze) mapy zapłonu, które są w stanie wykorzystać wyższą liczbę oktanową benzyny Pb98? Czy tankowanie takiego paliwa ma sens w przypadku Z20NET?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadają takie mapy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przy modyfikowanym sofcie ma to sens, bo wartość oktanów "aktywujący" daną mapę zapłonu można edytować. Przy seryjnym programie sensu nie ma, bo podział jest taki:

91 oktan - mapa zapłonu low octan

95 oktan - mapy zapłonu normal i high octan. (mapy są identyczne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest bo inaczej się będzie adoptował pod to paliwo że o spalaniu nie wspomnę.Fakt że spojrzałem 2 pierwsze softy z saaba i tak jest na każdej mapie inny zapłon ale w vectrze to samo wszędzie jak napisał woocash Też niektóre low octan mają 95 a high 98

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacytuję wypowiedź jeszcze jednej osoby, która zajmuje się modyfikacjami Z20NET.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak widać zdania są podzielone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak by musiał stukać żeby odciął doładowanie. W momencie stuku wiele czynników razem zachodzi. Jak dolanie paliwa.Cofnięcia zapłonu i przejscie na inna mapę przeplywu co zarazem daje obcięcie doładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a na nisko oktanowym paliwie jest wieksza mozliwosc spalania stukowego, wiec lepiej chyba te 98 lac. ciekawe jak shell 100 oktanow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak gazior?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisałem że lepiej lać 98 .Na gazie masz odrobinę wyższe doładowanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nitro+ to 95 z dodatkami/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem, shell nie ma 98. tylko wlasnie 95 z dodatkami i ta setke ;p

a dlaczego na gazie wyzsze doladowanie? ;D

Edytowano przez JoJoOponiarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm poruszyliście ciekawy temat. Poprzedni właściciel jak zrobił program do Z28NET to też mu powiedzieli żeby lać tylko 98. Myślałem, że chłopak się trochę za bardzo podekscytował i jeżdżę na 95 ale może faktycznie też są inne mapy do 98?? Co sądzicie o tym? Zna ktoś sterownik od OPC?

Jak kupiłem auto, jeździło ono na 98. Po zmianie na 95 zauważyłem jakby troszkę osłabło przy pełnym wciśnięciu gazu ale myślałem, że po prostu się przyzwyczaiłem do mocy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edytowano przez janek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do OPC zalecana jest 98,a dopuszczona 95


Przy robieniu programu w OPC jak i w Insigni tunerzy powiedzieli,że skoro auta jeżdżą na 98 i na tym paliwie jest robiony program to auto ma nadal jeździć na 98


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Testowałem na trzech różnych autach.Przyrost mocy jakoś nie zauważalny .Z drugiej strony jeśli nawet przybyło 5 koni to przy 220-320 koniach niezauważalne. Spalanie teoretycznie mniejsze o 0.5 litra według wskazań kompa.Ale obstawiam ,że to błąd statystyczny,bo raczej trudno jechać dwa razy w takich samych warunkach.Innych zalet nie zauważyłem. Różnica w cenie między 98,a 100 oktan była coś ponad 70 gr jak dobrze pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie. Jeśli teraz wrócę na 98 to sterownik sam wykryje lepsze paliwo i się dostosuje czy będę musiał go jakoś zresetować np. przez odpięcie aku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam powinien się dostosować do danego paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba odpinać.Sam się dostosuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...