Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
hockey17gno

Problem z uruchomieniem Viki

Recommended Posts

Witam!

Mionowicie mój problem polega na tym iż jakiś tydzień temu jechałem moja Viki (2.0 DTI 16v 101kucy) i najzwyczajniej sobie zgasała po długim kreceniu rozrusznikiem zero reakcji i zostalem scholowany do domu.

Sprawdziłem wszystkie przewody paliwa od baku do pompy, układ paliwowy sprawny na 100% wymieniłem wszystko co się dało włacznie z filtrem, uszczelkami, przelewami, trójnikami, opaskami, ale viki nadal nie chciała odpalic nawet przy starcie z plaka.

Postanowiłem wiec rozebrac górę pompy bo gdy zmieniałem filtr paliwa był strasznie brudny, rozebrałem kolekor ssacy przy okazji wymyłem wszystko i wymieniłem uszczelki, rozebraną pompe wydmuchałęm powietrzem złożyłem wszystko do kupy wstepne odpowietrzenie i viki odpaliła na strzała, cały zadowolony pozbierałęm wszystkie narzedzia i posprzatałem kolo samochodu zeby zrobić wstepna jazde (viki chodziła już jakies 20min) wsiadam do samochodu przytrzymuje ja na 3 tys obrotów i po chwili słyszę ze viki traci siłe po czym zgasła, i teraz pojawia się problem mianowicie viki odpala na strzała za każdym razem ale po około minucie gasnie i tak w kółko doddam że gdy gasnie zapala sie chek i trzeba poczekac jakies 10 sekund zeby odpalić ją na nowo.

Nie mam juz pomysłu co zrobić był u mnie mechanik i powiedział że pompa do wymiany, ale mnie zastanawia dlaczego ona odpala i po chwili gasnie??

Co o tym sadzicie...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wygląda na uszkodzony sterownik pompy wtryskowej - masz objaw który często się pojawia, mianowicie póki sterownik jest zimny to jest OK, jak się zagrzeje - silnik gaśnie. Oczywiście potwierdzi to odczytanie kodu błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli miałby to być sterownik to mowa o tym tranzystorku który sie w niej przegrzewa tak? Bo wydaje mi się że sama pompa powinna być sprawna ponieważ gdyby było coś nie tak z nią to nie dała by rady przebić wtrysku, tak?

W poniedziałek bede na kompie to sie dowiem czegoś wiecej i wtedy dam znac...

Edited by hockey17gno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Równie dobrze może to być czujnik położenia wału. Więc odczyt błędów to podstawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie koniecznie bo np:

Uszkodzona cewka dawkująca paliwo (Zawór regulacji dawki dokładniej)...Tylko wymiana przynosi zamierzane efekty, auto pracuje bez zarzutu, co najważniejsze naprawa (wymiana) może być wykonana bez konieczności demontażu pompy wtryskowej. Objawy są takie same jak przy padającej pompie lub sterowniku pompy...po rozgrzaniu auto szarpie na trasie by w końcu całkowicie zgasnąć, co ciekawe check zapala się dopiero gdy auto zgaśnie i przy próbie odpalenia check gaśnie.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...