Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

frytkowski

Błąd P1901 obwód czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych.

Polecane posty

Witam, zdiagnozowałem dzisiaj u znajomego swoją Vectre C 2004 r. 1.9 CDTI 150km. W wyniku sprawdzenia błędów (program chyba CDIF2) program zwrócił błąd P1901 obwód czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych. Pozostałe parametry czujnika to :

1.Filtr cząstek różnica ciśnień(sygnał czujnika) 4,98 V

2. Filtr cząstek - różnica ciśnień 990 mbar

Jak rozumiem błąd oraz niskie napięcie sygnału czujnika może świadczyć o jego uszkodzeniu?

Czy może być inna przyczyna powstawania błędu przy podanych przeze mnie parametrach?

Gdzie fizycznie znajduje się w Vectrze z silnikiem 1.9 CDTI 150km czujnik ciśnienia DPF? przejrzałem komorę silnika i nie mogłem go zlokalizować - chciałbym pomierzyć napięcią na wtyczce.

Z góry dzikuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem na początku przygód z moją VC ale zdaje mi się że powinieneś szukać czujnika ciśnienia DPF w okolicy filtra DPF, czyli pomiędzy autem a asfaltem.

Edytowano przez Mondus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie masz czasami zawalonego dpf jakie masz zapełnienie a czujnik jest niedaleko zbiornika wyrównawczego taka pierdółka z 2 rurkami idącymi w duł widać po otwarciu maski nie trza zaglądać głębiej mi pomogło wypalenie dpf w serwisie chcieli mi go wymienić za 570zł a na allegro powyżej 100 zł kosztuje wymiana banalnie prosta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za podpowiedzi znalazłem czujnik, rzeczywiście nieduży, zmierzyłem napięcia we wtyku czujnika:

brązowy - czarno żółty - 5 v

brązowy - czarno czerwony - 5,4 v

czarno żółty - czarno czerwony - 0,6

chyba tak powinno być.

Spróbuje u znajomego przepalić w trybie serwisowym DPF jeśli nie będzie takiej możliwości to najpierw wymienię czujnik ciśnienia.

A czy nie lepiej by było usunąć DPF (koszt czujnika to około 140 zł a dołożyłbym trochę kasy i pozbył bym się DPFa raz na zawsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

decyzja należny do ciebie a zobacz jakie masz zapełnienie dpf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdziłem zapełnienie DPF - 108 %

Jednak decyduje sie na usuniecie, 150 zł za czujnik cisnienia + koszty czyszczenia DPF-u (podobno przy takim zanieczyszczeniu dopalanie nie przejdzie) więc próba wskrzeszenia DPF-a jest niweiele tańsza od usunięcia.

mam pytanko, czy po usunieciu DPF-u konieczne jest zaslepienie zaworu EGR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jest konieczne ale najlepiej pozbyć się jednego i drugiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Od jakiegoś tygodnia auto mi muli dopiero kopa dostaje przy ponad 2k obr. Żadnych błędów nie było. Myślałem, że egr zawalony, ale wczoraj wyskoczył błąd P1901. Sprawdziłem przewody elastyczne, są w dobrym stanie. Filtr wypala się regularnie co 1000km, teraz ma 64%. Zanim coś wymienię chcę się upewnić czy to czujnik ciśnienia będzie zwalony. Czy przy zepsutym czujniku auto też może być małowate? Czy możliwe, że to jeszcze inna usterka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam ten sam problem z tym czujnikiem.

Kupiłem nowy Boscha z końcówka 83 a orginal miał końcówkę 84.

Powiedzieli mi, że to ten sam, wiec go zamontowalem.

Błąd znowu powrócił filtr się nie wypala i turbina przestaje działać przy czym pojawia się kontrolka samochodu z kluczykiem.

Czujnik wymieniłem a problem mam ten sam. Co mam jeszcze zrobić?  Nasycenie filtra obecnie 92%

Czy da się z tym zepsuty czujnikiem wypalić DPF przez kompa, czy nie ma takiej możliwości? 

Edytowano przez Darek Gdynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam ten sam problem z tym czujnikiem.

Kupiłem nowy Boscha z końcówka 83 a orginal miał końcówkę 84.

Powiedzieli mi, że to ten sam, wiec go zamontowalem.

Błąd znowu powrócił filtr się nie wypala i turbina przestaje działać przy czym pojawia się kontrolka samochodu z kluczykiem.

Czujnik wymieniłem a problem mam ten sam. Co mam jeszcze zrobić?  Nasycenie filtra obecnie 92%

DZzis wyczytałem, że po każdej wymianie czujnika należy zrobić adaptację na komputerze w serwisie. Mój kolega ma Op-Com . Czy da się zrobić taką adaptacje w tym programie i jak, bo on tez nie wie. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam ten sam problem z tym czujnikiem.

Kupiłem nowy Boscha z końcówka 83 a orginal miał końcówkę 84.

Powiedzieli mi, że to ten sam, wiec go zamontowalem.

Błąd znowu powrócił filtr się nie wypala i turbina przestaje działać przy czym pojawia się kontrolka samochodu z kluczykiem.

Czujnik wymieniłem a problem mam ten sam. Co mam jeszcze zrobić?  Nasycenie filtra obecnie 92%

Edytowano przez Darek Gdynia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem dość podobny przypadek, popsuł się czujnik, po wymianie nie mogłem wypalić filtra bo się zatkał. Wyjąłem, wyczyściłem chemicznie. od kilku tyś km bez problemowo się wypala. Nie bawiłem się w wypalanie serwisowe.

Edytowano przez kemoth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem dość podobny przypadek, popsuł się czujnik, po wymianie nie mogłem wypalić filtra bo się zatkał. Wyjąłem, wyczyściłem chemicznie. od kilku tyś km bez problemowo się wypala. Nie bawiłem się w wypalanie serwisowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja juz mam po dpf i po katalizatorze.  

Szczerze mówiąc śmierdzi jak jadę,  ale ciekawe czy da się zmniejszyć jakoś ten smród ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Umie ktoś zinterpretować błąd P1901-F0 ? Jeśli nie -F0, to 0F (mogłem pomylić) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...