Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
V0LT

Dodatki na zime VB 1.7 TD

Polecane posty

Witam, mam pytanie odnośnie dodatków czy ktoś z was dolewał już sobie do tego modelu VB 1.7 TD dodatki zimowe (czyszczące wtryski) lub jakiś depresator ?

Słyszałem że lepiej nie dolewać preparatu do czyszczenia wtrysków przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim, ktoś już próbował ?

Jeśli dobrze pamiętam to ten model vectry ma wtrysk bezpośredni ? czy może się myle ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi mechanik powiedział krótko, że ropa jest najlepszym środkiem smarowania i nic innego, żadnych uszlachetniaczy, preparatów na przeczyszczanie czy smarowanie, czy innego badziewia. Mixol na zime jest dobry i nic poza tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sensie że do paliwa do baku ten mixol ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

benzyna to nie diesel Ja osobiście użuwałem preparatów firm motul lub milers

Podstawa to dobra ropa od nie pamiętnych czasów leje dynamica lub nitro plus prócz tego leje rope z niemiec różni się jakością od naszej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

lałeś prócz Mixola coś innego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak owszem, ropa nie jest wszędzie idealna, trzeba po prostu wiedzieć gdzie co lać. Sam tankuje na orlenie, nie wiem czy jest to najwyższej jakości paliwo lecz dolewanie do tego jakichś preparatów w/w jest jak dla mnie zbędne. Pompa potrzebuje paliwa a nie uszlachetniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polska ropa to raczej jakaś ropopodbna bebelucha (niestety w dodatku droga), ja do swojej VB 2.0Di przed zimą leje WYNN'S 51672 (fioletowa buteleczka) wlewam go i tankuje pod korek. A na codzień leje skyDD, żeby woda i parfina nie wytrącała się z ropy i jak na razie auto pali nawet w najbardziej srogie mrozy.

A silnik pomimo lotu 470tyś chodzi jak igiełka.

Edytowano przez Merkaba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I tu się ten mechanik myli a co się robi w zime z olejem a no puding i ropa jest gęściejsza słabsze pompy nie pociągną dobrze paliwa a jeśli mixol to do jesieni i od wiosny lejemy a na zime inne dodatki.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poza tym mixol to średni olej tego typu - jak juz lać olej 2T to jakiś lepszy

Przy 1,7 TD bym się nie spuszczał - raz na pół roku można wlać jakiś uszlachetniacz albo i olej 2T i wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanko, który uszlachetniacz do VB 1.7 TD bedzie najlepszy ? Najlepiej gdyby nie był z jakiejś mało znanej firmy tylko dostępny na orlenie.

Jak możecie to nie wypisujcie wszystkich firm, itd jak leci tylko jakieś wasze sprawdzone, które możecie polecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co za różnica - i tak nie masz jak sprawdzić który lepszy... Wlej po prostu coś tej marki do której masz zaufanie/przekonanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co do pudingu się nie zgodzę. Tego oleju leje się w stosunku 1:250 czyli 200ml/zbiornik. Poza tym oleje 2T są bardzo dobrze rozpuszczalne w ropie.

Osobiście lałem olej 2T (chyba Motul, nie pamiętam) do mojego passata b4 oraz skydd'a. Obecnie ropa jest coraz bardziej Eko czyli zmniejszone ilości siarki jak kolega słusznie zauważył które dawały smarność i trzeba lać dodatki.

Nawet auta z dpf nie odczują zawartości dodatkow.

Więc lej kolego dobry olej 2T (nie mixol)i się nie martw bo nie zaszkodzi to pompie w żaden sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nalezy najpierw spróbować wlać ten olej do butelki z ropą i dobrze wymieszać a rano zobaczyć gdzie znajduje się ten olej prosty test czy jest mieszalny bo oleje do dwusuwów to właśnie 2T ale są odmiany a to już ważne np polecane i nie polecane:

Zalecane oleje

Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:

Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:

Syntetyk 2t Archoila najlepszy nie powoduje dymienia.

Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):

*Addinol Super 2 T MZ 406

*Delticom HighPerformer

*Liqui Moly 1052

*Liqui Moly Racing 2T 1504

*Liqui Moly Racing Scooter 1621

*MEGUIN megol TC

*Shell Advance VSX 2T

*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące

*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,

*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:

*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD

*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB

*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie (skleroza) ja stosowałem Liqu Molly - drogi ale bardzo dobrej jakości. Trochę tego wlałem do baku a i testy przeprowadzałem. Bo też miałem obawy, że zagęści mi ropę do tego stopnia że się nie odpali. Ale równocześnie też leję Skydd'a. Jest róznica. Mój kolega (przez niego zacząłem stosować dodatki) już ponad 100tys zrobił a ma taki sam silnik ja ja miałem w pasku. Hula po dziś dzień.

Tylko do testów nie nalać tego kto wie ile. Jak pisałem wcześniej proporcje to 1:250. Tylko w obecnych warunkach to do zamrażalnika trzeba by wsadzić słoik lub butelkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tu jest bardzo szeroki opis stosowania oleju 2T

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz uszlachetnić swoje paliwo i nie wiesz czym to jedź na shella i wlej v-powera

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> jest 50 gr droższa od zwykłej ropy wiec chyba lepsza, ja mniej więcej co 3-4 tankowanie zalewam tym i moim zdaniem żaden olej nie jest potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myśle że wiesz o czym dyskutujemy bo norma eco czyli brak siarki w ON to zabójstwo dla pompy vp44 a do shella v-power nie dodają siarki więc jeździsz na suchym ON.

Jak zapewnia shell,ich paliwa gwarantują one szybszą reakcję silnika, skuteczne usuwanie osadów węglowych . - W ich ofercie są trzy rodzaje paliw: V-Power, V-Power Diesel i V-Power Racing. Ten ostatni zawierający minimum 100 oktanów posiada dodatki polepszające proces spalania i utrzymywania silnika w czystośc.

V-Power Diesel zawiera olej napędowy wyselekcjonowany z produkcji jednej z krajowych rafinerii, pakiet dodatków oraz pewną ilość syntetycznego oleju napędowego otrzymanego w procesie Gas-to-Liquid (GtL) w jednej z dwóch rafinerii na świecie: w Malezji i Katarze. - Innowacyjna technologia otrzymywania składnika GtL opracowana przez Shell polega na uzyskaniu paliwa syntetycznego z gazu ziemnego. Produktem są niemal wyłącznie parafiny o wysokiej liczbie cetanowej nie zawierające siarki

A my sztucznie bo nie ma żadnej instrukcji producenta dodajemy różne smarowidła myśląc że to akurat ochroni nasze pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziadek vec - temat stosowania oleju 2T w silnikach z pompą jest w miare jasny. A jak widzisz sens stosowania oleju 2T w silnikach z CommonRail?

Tu tez jest pompa a z tego co wiadomo silniki z CommonRail są wrażliwe na jakość paliw.

W moim nowym nabytku jeszcze nie zdążyłem zastosować bo nie zgłębiłem tematu ale to kwestia czasu.

Na forum nie znalazłem tematu dotyczącego stosowania oleju 2T w silniku z Common Rail.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to i ochroni pompę ale po takiej mieszance z olejem znacznie szybciej będziesz miał dpf-a do czyszczenia, nagar na turbinie, w komorze spalania. Ropa sama w sobie jest tłusta więc smaruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżdże moim wozidłem już jakiś czas i do niego się przyuczyłem co i jak a w silnikach z CommonRail nie za bardzo się znam nowsze silniki może nie potrzeba dodatków jest zawsze jakieś alle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem ogólnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest na naszym forum temat o olejach 2T do silników CDTI ! Linka nie dam bo pisze z telefonu - szukajcie! Tam są sprawdzone oleje, np. takie które się dobrze spalają a więc nie zapychają DPFa. Common Rail jest wrażliwy na paliwo - a właściwie chodzi o wtryski. A w DTI o pompę. Ja wybrałem olej Orlen wspomniany wyżej bo ma najniższą temp. zapłonu czyli taką jak ropa. Czyli łatwo się spali przy rozruchu zimnego silnika na mrozach i w ogóle lepiej się spali. Tak sobie to tłumacze na chłopską logikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...