Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
boordzio86

Zawór regulacyjny ciśnienia przetłaczania F00N350046

Polecane posty

Witam.

Mam pytanie dotyczące sprawdzenia sprawności tego zaworu na załączonym zdjęciu. (zapożyczone)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Znajduje sie on na górze pompy obok sterownika.

Więc dziś go wykręciłem ten zawór

Oringi były już wyblakłe i twarde. Więc je wymieniłem. (dobrałem)

Po wymianie oringów i wkręceniu zaworu próba odpalenia i zagadała Vectra od strzała bez pulsowania pedałem gazu ( w porównaniu do wczoraj- ta sama temp zewnętrzna i ze 4 sek kręcenia)

I teraz pytanie.

W środku jest tulejka i sprężynka. Tulejka w pewnym zakresie chodzi swobodnie tzn jak ustami od dołu wdmuchiwałem powietrze to troszke sie poruszała tak ze 3 mm i swobodnie wracała.

Spróbowałem od dołu wdmuchać kompresorem powietrze 6 bar zaobserwowałem ruch sprężynki ale zawór jeszcze nie puszczał.

Więc czy takie jego działanie jest prawidłowe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak najbardziej prawidłowo działa ten "Zawór regulacyjny ciśnienia przetłaczania" a jakie jest jego działanie już pisałem kiedyś na tym forum.

Żeby pompa VP44 dobrze wyrabiała się z wysokim ciśnieniem to musi być dobre niskie ciśnienie i to między innymi ten zawór utrzymuje na właściwym równym poziomie właśnie ten ruch sprężynki o którym piszesz , ale jak masz słabszą wydajność niskiego ciśnienia to możesz sobie w tym zaworze podnieść inaczej mówiąc dostroić, jak znajde jak to zrobić to zapodam fotki jest to proste do zrobienia najlepiej mieć drugi do testów gdzieś na szrocie zakupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Szukałem w necie własnie o tym zaworze i nic nigdzie nie mogłem trafić o jego dostrojeniu.

Także na tym forum. Próbowałem różnych kombinacji słów w szukajce i nic.

Gdzieś coś było żeby na forach Audi szukać, ale też nie podołałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosze fotki ze stołu kalibracyjnego , ale można samemu tak na "oko" wbijając trzpień od góry tego zaworka około 1mm głębiej i sprawdzać, a jak za głęboko to rozbieramy ten zaworek i z powrotem wybijamy tak długo aż będzie git.Czyli jak wbijamy to ponosi się niskie ciśnienie a co za tym idzie wysokie po prostu wbijając trzpień ściskamy tą sprężynke która później otwiera przepływ.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O proszę, co fachura to fachura

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:)

Heh własnie na oko....

Widze ze powinno byc prawidłowo 0,5 MPa. Jak to zmierzyć. Jakoś się wpiąć na powrót za pompą??

u mnie trzpień jest w zasadzie na równi z górną krawędzią zaworka.

Będe próbował w poniedziałek. Na początek po 1 mm i obserwacja po dniu.

Jak widze to wbijać na wkręconym zaworze tak??

Edytowano przez boordzio86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak.

Ja kupił bym do testów drugi taki zaworek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie.

bo nawet nie wiadomo z jaką siłą w niego uderzyć żeby wszedł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziadek robileś to już kiedyś albo slyszałeś zeby ktoś w domowym zaciszu przeprowadzał taką operację??

Tylko ciężko z używką u moim rejonie. Vectry mojej na żadnym szrocie w okolicy nie ma,

Zostają jeszcze inne auta z tą pompą, ale i tak złomiarze za części cenią tyle co żyd za matke.

Nowy w razie co kosztuje ok. 65 zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A wiesz może co za zawór czy jak to sie nazywa jesy umieszczony w tym drugim otworze?? na pompie to wygląda taka kulka jakby. i tam dziwny klucz jest ,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez boordzio86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi to otwór testowy do pomiarów ciśnienia na stole montażowym.

Robiłem to ale kiedyś w audi i właśnie optymalnym był 1mm w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze będe jeszcze trochę natarczywy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mocno trzeba w trzpień uderzyć zeby wszedł do środka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Troche mocno ale z czuciem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A u ciebie w Audi jaka zmiana nastąpiła po wciśnięciu trzpienia o 1 mm??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak podniesiesz niskie ciśnienie to i wysokie też a to lepszy wtrysk autko lepiej się zbierało różnica była duża no ale miało najechane prawie 700000km nie wiem jak by było z mniejszym przebiegiem z resztą auto jeszcze jeździ u innych ludzi pompa była robiona całościowo jak miała najechane 230000km jak sprzedawałem nie dawała żadnych znaków końca swojego żywota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbujemy.

No moja ma zegarowo 200 000, ale wiem napewno ze kręcona.

Krisb mi sprawdzał po VIN . Vectra jest z 2001 a w 2003 miała już rzekomo 91000. W 2007 trafiła do POlski i wtedy podobno było około 135000

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Więc co najmniej o 100tys do przodu trzeba liczyć jak nie więcej...... Ale to juz taki urok.


No wczoraj wbiłem ten trzpień troche. Jest teraz tak ponad milimetr od górnej krawędzi zaworka.

Odczucia?? Ani obiektywne ani subiektywne....

Nie mam zdjęć, ale po odczycie Ab-Comem i porównaniem do wcześniejszych nic się nie zmieniło

Kąt wtrysku ok.5,5 dawka 5,9 mg/str na jałowym przy 88 stopniach silnika.

Tak z ciekawości wszedłem na znany portal aukcyjny i patrzyłem zdjęcia naszych pomp ze szczególnością ile na nich ten zaworek jest wciśnięty

I na wielu jest on jeszcze głębiej wciśnięty. Tak więc nie wiem czy dalej rzeźbić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te działania podnoszą tylko ciśnienie nic więcej a kąt wtrysku masz już na granicy.

Pożądany początek wtrysku :

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

Rzeczywisty początek wtrysku :

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

Pożądana masa paliwa :

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli coś więcej ci to powie to na zimnym silniku kąt był 7,8 stopnia Pożądany i rzeczywisty taki sam na zinym i rozgrzanym, a dawka rzeczywista o około 0,5 mg/str większa od pożądanej na rozgrzanym.

Mogę się już zaczynać martwić ??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

A jesli jeszcze moge zapytać. A co to za śruba jest??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez boordzio86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słynna śrubka a pod nią jeszcze słynniejszy oring

z tego co wiem to regulacja poczatku wtrysku możliwa Techem w jakims tam zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to pewnie druga słynna śrubka. Ja wymieniałem oring na tej śrubie po lewej stronie tej zaznaczonej.

A tej nie ruszałem, ze względów niewiedzy co to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...