Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
boordzio86

Zawór regulacyjny ciśnienia przetłaczania F00N350046

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie dotyczące sprawdzenia sprawności tego zaworu na załączonym zdjęciu. (zapożyczone)

Please login or register to see this link.

Znajduje sie on na górze pompy obok sterownika.

Więc dziś go wykręciłem ten zawór

Oringi były już wyblakłe i twarde. Więc je wymieniłem. (dobrałem)

Po wymianie oringów i wkręceniu zaworu próba odpalenia i zagadała Vectra od strzała bez pulsowania pedałem gazu ( w porównaniu do wczoraj- ta sama temp zewnętrzna i ze 4 sek kręcenia)

I teraz pytanie.

W środku jest tulejka i sprężynka. Tulejka w pewnym zakresie chodzi swobodnie tzn jak ustami od dołu wdmuchiwałem powietrze to troszke sie poruszała tak ze 3 mm i swobodnie wracała.

Spróbowałem od dołu wdmuchać kompresorem powietrze 6 bar zaobserwowałem ruch sprężynki ale zawór jeszcze nie puszczał.

Więc czy takie jego działanie jest prawidłowe??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak najbardziej prawidłowo działa ten "Zawór regulacyjny ciśnienia przetłaczania" a jakie jest jego działanie już pisałem kiedyś na tym forum.

Żeby pompa VP44 dobrze wyrabiała się z wysokim ciśnieniem to musi być dobre niskie ciśnienie i to między innymi ten zawór utrzymuje na właściwym równym poziomie właśnie ten ruch sprężynki o którym piszesz , ale jak masz słabszą wydajność niskiego ciśnienia to możesz sobie w tym zaworze podnieść inaczej mówiąc dostroić, jak znajde jak to zrobić to zapodam fotki jest to proste do zrobienia najlepiej mieć drugi do testów gdzieś na szrocie zakupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki.

Szukałem w necie własnie o tym zaworze i nic nigdzie nie mogłem trafić o jego dostrojeniu.

Także na tym forum. Próbowałem różnych kombinacji słów w szukajce i nic.

Gdzieś coś było żeby na forach Audi szukać, ale też nie podołałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosze fotki ze stołu kalibracyjnego , ale można samemu tak na "oko" wbijając trzpień od góry tego zaworka około 1mm głębiej i sprawdzać, a jak za głęboko to rozbieramy ten zaworek i z powrotem wybijamy tak długo aż będzie git.Czyli jak wbijamy to ponosi się niskie ciśnienie a co za tym idzie wysokie po prostu wbijając trzpień ściskamy tą sprężynke która później otwiera przepływ.

Please login or register to see this image.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

O proszę, co fachura to fachura

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:)

Heh własnie na oko....

Widze ze powinno byc prawidłowo 0,5 MPa. Jak to zmierzyć. Jakoś się wpiąć na powrót za pompą??

u mnie trzpień jest w zasadzie na równi z górną krawędzią zaworka.

Będe próbował w poniedziałek. Na początek po 1 mm i obserwacja po dniu.

Jak widze to wbijać na wkręconym zaworze tak??

Edited by boordzio86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak.

Ja kupił bym do testów drugi taki zaworek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie.

bo nawet nie wiadomo z jaką siłą w niego uderzyć żeby wszedł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziadek robileś to już kiedyś albo slyszałeś zeby ktoś w domowym zaciszu przeprowadzał taką operację??

Tylko ciężko z używką u moim rejonie. Vectry mojej na żadnym szrocie w okolicy nie ma,

Zostają jeszcze inne auta z tą pompą, ale i tak złomiarze za części cenią tyle co żyd za matke.

Nowy w razie co kosztuje ok. 65 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A wiesz może co za zawór czy jak to sie nazywa jesy umieszczony w tym drugim otworze?? na pompie to wygląda taka kulka jakby. i tam dziwny klucz jest ,

Please login or register to see this link.

Edited by boordzio86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten drugi to otwór testowy do pomiarów ciśnienia na stole montażowym.

Robiłem to ale kiedyś w audi i właśnie optymalnym był 1mm w dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze będe jeszcze trochę natarczywy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mocno trzeba w trzpień uderzyć zeby wszedł do środka??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Troche mocno ale z czuciem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u ciebie w Audi jaka zmiana nastąpiła po wciśnięciu trzpienia o 1 mm??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak podniesiesz niskie ciśnienie to i wysokie też a to lepszy wtrysk autko lepiej się zbierało różnica była duża no ale miało najechane prawie 700000km nie wiem jak by było z mniejszym przebiegiem z resztą auto jeszcze jeździ u innych ludzi pompa była robiona całościowo jak miała najechane 230000km jak sprzedawałem nie dawała żadnych znaków końca swojego żywota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbujemy.

No moja ma zegarowo 200 000, ale wiem napewno ze kręcona.

Krisb mi sprawdzał po VIN . Vectra jest z 2001 a w 2003 miała już rzekomo 91000. W 2007 trafiła do POlski i wtedy podobno było około 135000

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Więc co najmniej o 100tys do przodu trzeba liczyć jak nie więcej...... Ale to juz taki urok.


No wczoraj wbiłem ten trzpień troche. Jest teraz tak ponad milimetr od górnej krawędzi zaworka.

Odczucia?? Ani obiektywne ani subiektywne....

Nie mam zdjęć, ale po odczycie Ab-Comem i porównaniem do wcześniejszych nic się nie zmieniło

Kąt wtrysku ok.5,5 dawka 5,9 mg/str na jałowym przy 88 stopniach silnika.

Tak z ciekawości wszedłem na znany portal aukcyjny i patrzyłem zdjęcia naszych pomp ze szczególnością ile na nich ten zaworek jest wciśnięty

I na wielu jest on jeszcze głębiej wciśnięty. Tak więc nie wiem czy dalej rzeźbić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te działania podnoszą tylko ciśnienie nic więcej a kąt wtrysku masz już na granicy.

Pożądany początek wtrysku :

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

Rzeczywisty początek wtrysku :

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

Pożądana masa paliwa :

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli coś więcej ci to powie to na zimnym silniku kąt był 7,8 stopnia Pożądany i rzeczywisty taki sam na zinym i rozgrzanym, a dawka rzeczywista o około 0,5 mg/str większa od pożądanej na rozgrzanym.

Mogę się już zaczynać martwić ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

A jesli jeszcze moge zapytać. A co to za śruba jest??

Please login or register to see this link.

Edited by boordzio86

Share this post


Link to post
Share on other sites

słynna śrubka a pod nią jeszcze słynniejszy oring

z tego co wiem to regulacja poczatku wtrysku możliwa Techem w jakims tam zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to pewnie druga słynna śrubka. Ja wymieniałem oring na tej śrubie po lewej stronie tej zaznaczonej.

A tej nie ruszałem, ze względów niewiedzy co to jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...