Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

broncio

Dymi po wymianie turbo 2.0NET

Recommended Posts

witam panowie

mój problem polega na dymieniu z rur wydechowych w VC 2.0net

otóż tak auto jest po wymianie turbiny na tą z saaba aero oraz wtrysków na zielone i programie problem zaczął się nagle i niespodziewanie z samego rana po odpaleniu auto chodzi normalnie ok 20-30sekund po czym zaczyna nadmiernie kopcić dodam że jest to dosyc mocne kopcenie na kolor taki jak biały biało-szary nie czuć żeby był to olej raczej płyn chłodniczy ale tego znowu nie ubywa oleju ubyło może 0.5L na 2000km ale to raczej z powodu wycieku który był z pod dekla klawiatury, mechanik zmierzył ciśnienie na cylindrach i ponoć jest dobre, stwierdził że uszkodzeniu uległo turbo po wyjęciu go faktycznie widać było w środku ślady płynu, było mokre z obu stron, wiec kupiłem drugie turbo bo stare nie nadawalo sie ponoć do regeneracji, po włożeniu dziś nowego(używanego) turbo ku mojemu zdziwieniu problem pozostał a samochód jak kopcił tak kopci może ktoś z was ma jakieś pomysły co może być przyczyną?? silnik sprawdzany był także na obecność CO2 i też jest ok a mi już rece opadają i nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego zachowania

EDIT

zmieniłem tytuł na jakiś sensowny

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

A spaliny nie śmierdzą paliwem ?? Gęsty biały dym na zimny to normalny objaw przy takiej temperaturze.Na zimnym przylewa paliwem.Ciekawe jak soft wygląda i jak mapy startowe ale specjalnie bym się tym nie przejmował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaliny mają taki specyficzny zapach jak stęchlizna lub coś takiego(może delikatnie paliwem) ale to nie jest tylko na zimnym silniku tylko cały czas, jak sie jedzie to jest w miare spokojnie nawet jak wstawie jej to nie dymi ale jak tylko stane zaczyna mocno kopcić, jak soft wyglada to nie mam pojęcia bo to dłubał poprzedni właściciel,gęsty biały dym zgodze sie sie że może byc ale nie w takiej ilości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> że samochodu obok nie widac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> błedów w silniku brak i już mi rece opadają i nie wiem gdzie szukac przyczyny

Edited by broncio

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak nie boisz się prób to ja proponuję wgrać nowy soft poprzez Tech2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prób sie nie boje tylko już wpakowalem w sumie 2000tysie i nic to nie dało a sofcik to kolejny 1000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj, jesteś w klubie... tu się nie płaci tylko sobie pomaga.

Jak chcesz wgram Ci oryginalny soft bez opłat.


Oczywiście oryginał, wszelkie mody jeśli były znikną

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie da się zrobic jakiejś kopii zapasowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> napewno się odezwę do ciebie jak bedzie potrzeba nowego softu, powiedz tylko gdzie trzeba by było przyjechać? jutro lub w poniedziałek mechanik ma dalej szukać przyczyny zobaczymy co odkryje nowego bo przez te przerwy miedzy świetami na nic nie ma czasu a we wtorek znowu święto i znowu przerwa a komunikacja miejska drożej wychodzi niżsamochód

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A o kopie zapasową musisz poprosić kolege Woocasha.

Ja tego nie ogarniam.

Działam w Warszawie, Łukasz też

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko trzeba zobaczyć co tam są za wtryski pb bo jak wgra się serię to go zaleje paliwem.Jeśli zrobisz aktualizację sterownika to trzeba będzie soft od nowa zrobić.Wiadomo najlepiej doprowadzić do serii i wtedy sprawdzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

broncio, po pierwsze jak możesz to uzupełnij profil o miasto (bo mazowieckie jest dość rozległe)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z mojej strony mogę zgrać twój aktualny program i później, po usunięciu usterki odtworzyć go, po wgraniu seryjnego softu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

profil uzupełniony, napewno sie zgłoszę jeśli zajdzie taka potrzeba chociaż ciężko mi uwierzyć aby samochód tak mógł dymić od softu coś czuje ze to bedzie grubsza sprawa i skończy sie na remoncie silnika ale się okaże w najbliższych dniach chyba że ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.5 Litra oleju na 2 tys to mało? Ja nie dolewam nic od wymiany do wymiany - moim zdaniem Turbina puszcza olej bo jakos w pierścienie nie wierze - szczegolnie, że według teorii forumowych przedlift ma solidniejsze motorownie

Wal do WOOCASHA

BTW Jaki masz przebieg?

Edited by socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko turbine juz wymieniłem i dalej to samo jest, przebieg 230tyś ori nie kręcony na bank, a olej uciekał mi spod pokrywy klawiatury ale juz wymieniona uszczelka jest, mechanik zrobił sobie długi weekend i dopiero w środe pracuje wiec czekam na jego diagnoze, najchętniej zabrał bym samochód do WOOCASHA lub do kogoś ogarniętego w oplach ale boje sie że może tam nie dojechać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wali olejem w wydech to na koncowkach wydechu bedziesz mieć specyficzny nalot. Poza tym jak wali olejem to albo turbo albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie chodzi o to że to raczej nie olej bo ma inny zapach i wygląd

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wtedy nie ma opcji abys nie zauważył ubytku płynu chłodniczego w bance.

Jesli zaś silnik masz przelany to korekty bedą mocno na minusie, sterownik będzie próbował skracać czasy wtrysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

możesz wytłumaczyć co to znaczy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli byłby problem z mapą wtrysku, czyli zbyt duzy stosunek beny do powietrza, ale sterownik powinen korygować gdy mieszanka wyjdzie poza wartosci graniczne aby w koncu wywalić checka na szafie. W silniku benzynowym sterownik za posrednictwem sondy lambda dba o mniej wiecej stechiometryczny skład mieszanki ( w zaleznosci od strategii jaka ma zaszyta) Generalnie nasze silniki dosyć szybko wchodzą w Open Loop i realizuja startegię - full połer

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dlatego Z20NET moze spalic 8 litrow ale może spalić i 15

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wszystko zalezy od kerowcy i jego prawej nogi.

Dlatego to dymienie nie bedzie mialo nic wspolnego z mapami wtrysku bo mialbyś wypadanie zapłonu i checka na desce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no błedów nie ma żadnych check tez sie nie pali i dlatego sadze ze to bedzie grubsza sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mapy startowe są kiepskie to będzie go zalewał i będzie dymił jak parowóz. Może być że uszczelniacze jak zostało napisane. A czy turbo drugie było nowe czy używane ?? Bo jak używka to może uszczelniacze są trafione i też wali olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej jak sie rozgrzeje to mapy startowe nic tutaj nie wadzą ale cholera wie co ma za program wgrany niemniej sterownik probowalby ratować sytuacje.

Turbo na pewno używka bo chłopak pisze ze 2 tys wpakował ( rozumiem ze 2 turbo kupił rownież używkę)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może kupił i dał do sprawdzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbo kupione używka po przebiegu 70tyś km przed montażem oddane do sprawdzenia i na 100% sprawne jest a dymienie jest raczej białe niż niebieskie wiec to raczej woda a nie olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro płynu nie ubywa a twierdzisz, że dymi parą to po prostu zmień stację na której tankujesz bo ktos chrzci paliwo na potęge

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wstepna diagnoza jest taka jakims cudem w układzie dolotowym zbiera się olej, i najlepsze jest to że nie wiadomo skąd turbina na 10000% nie puszcza oleju, auto normalnie jedzie przyśpiesza itp. podczas jazdy nie pusci nawet dymka dopiero jak stane np.na światłach vectra zaczyna dymić, podobno to coś z odma może być, w kolektorze ssącym jest podobno jakiś zaworek który tym struje podobno jakis mały plastik w którym znajduje sie membrana i tej części nie ma w żadnym sklepie czy możliwe jest to aby przez taką bzdurę auto tak kopciło, dodam ze aktualnie jak jest cieplej juz nie kopci na biało tylko bardziej na niebiesko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...