Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Lindar

Akumulator - za słaby?

Polecane posty

Pomocy mam problem,mam aku 72 ah 720a ale jest widocznie za slaby gdyz po dlugiej jezdzie gdzie teoretycznie powinien sie naladowac nie daje rady...pytanie wsadzac mocniejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może alternator nie ładuje go ? akumulator masz ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aku masz idealny. Sprawdź ładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własnie ja mam podobny problem z ładowaniem,,,, a jak to sprawdzić miernikiem jakoś może? czy w ukrytym meni mi to pokaże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo pod kompa i pokaże tam czy ładuje a jak nie to miernikiem do akumulatora i będziesz widział czy ładuje

Edytowano przez Seb0l19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi na op comie pokazało inne ladowanie niż miernikiem, lepiej wyszło na mierniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I tu dodał bym sprawdź ładowanie ale nie na klemach tylko na kablach przed klemami bo klemy często śniedzieją i tam nie ma dobrego kontaktu kabel klema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To temat w dziale VB

Tak czy siak najlepsza i pewna wiarygodna metoda to miernik - sposób jak Dziadek podał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalam mierbikiem i pokazuje ze wszystko jest ok

Faktycznie byc moze cos nie tak z alternatorem bo to nie realne by ladowac aku co miesiac bo ja duzo jezdze

Pozatym przy naladowanym aku ma problem z zaplonem,dopiero przy trzeciej probie odpalil i nie wiem albo swiece mi padaja albo paliwoodplywa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile to jest te prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zapalonym ok 14-14.4 Volta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ile powinno być ale dla niektórych 12V będzie ok bo tak jest napisane na akumulatorze, a naprawdę wtedy praktycznie nie ma ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jeszcze, czy wystarczy mierzyć samo napięcie ładowania, czy również wartość natężenia prądu w amperach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie da się zmierzyć samego ładowania - posiadasz amperomierz powyżej 40A?

14.4V wskazuje na niedoładowany aku. Najprościej jest wziąć taki miernik, zapiać do klem, ustawić na pomiar napięcia DC, pyknąć go na szybę by był podgląd na bieżąco i na uruchomionym silniku włączać co się da - tzn światła, ogrzewanie szyby i lusterek, nawiew, zapalniczkę, szyby itd, i jak spada napięcie poniżej 13V tzn że alternator już siada i nie ma wystarczającej wydajności. Tylko pamiętajmy, że alternator włącza się po przegazowaniu - musi łyknąć ok 2000obr by się załączyć.

Edytowano przez LightSound

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie będziesz w stanie zmierzyć natężenia prądu ładowania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Alternator w zależności od modelu generuje 90-130A ciężko będzie Ci wprowadzić taki amperomierz w obwód

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdź napięcie podczas postoju, następnie odpal auto i ponownie sprawdź napięcie, w czasie postoju powinno być 12-13V podczas ładowania 13,8-14.4V.

Następnie włacz wszystkie możliwe odbiorniki typu, nawiew na szyby, podgrzewanie szyby, foteli jeżeli posiadasz, wszystkie lampy, długie, halogeny, przeciwgielne tylne itd itp, ładowanie nie powinno spasć wiecej jak 0.5V.

Bardziej obstawiam że coś wcina Ci prąd na postoju.

Odepnij klemę minusową z aku i zwykłym miernikiem uniwersalnym ustawionym na amperomierz zakres 10A lub więcej sprawdź jaki masz przepływ prądu podczas spoczynku.

Robi się to w sposób następujący, sondę dodatnią miernika przytyka się do masy auta, np metalowa część silnika, ujemną do bieguna ujemnego akumulatora po wcześniejszym odpięciu z niego klemy. Jeżeli będziesz miał powyżej 0.2A to znaczy że coś pobiera nadmiernie prąd, następnie odpinasz po kolei wszystkie bezpieczniki, przekażniki za każdym razem sprawdzając czy spada wartość prądu, jak by się tak stało to następnie sprawdzasz za co odpowiada dany bezpiecznik, przekaźnik i w tym obwodzie szukasz problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że koleżanka pisze że aku jest rozładowany po długiej jeździe a nie postoju... Więc kradzież prądu chyba można wykluczyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to rozrusznik? cieżko wywioskować z tego co napisałaś że akumulator nie daje rady?

Chyba nie do końca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Edytowano przez Seb0l19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie po jeździe a więc uszkodzona jedna z trzech diód w alternatorze.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rysunek nic mi nie mówi - na elektryce się nie znam - więc wytłumacz co mają robić te diody i co się dzieje jeśli jest jakaś uszkodzona?

Czy możliwe żeby wtedy ładowanie było ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Diody mogą zostać uszkodzone: przerwanie przewodzenia, albo przewodzić w kierunku zaporowym i teraz pytanie jak zostały lub została uszkodzona, ale prąd jaki daje ten alternator można pomierzyć np cęgi dietza na prąd stały i widzimy że napięcie 14V jest a odpowiedniego prądu ładowania już nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...