Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Lindar

Akumulator - za słaby?

Recommended Posts

Pomocy mam problem,mam aku 72 ah 720a ale jest widocznie za slaby gdyz po dlugiej jezdzie gdzie teoretycznie powinien sie naladowac nie daje rady...pytanie wsadzac mocniejszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

może alternator nie ładuje go ? akumulator masz ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku masz idealny. Sprawdź ładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie ja mam podobny problem z ładowaniem,,,, a jak to sprawdzić miernikiem jakoś może? czy w ukrytym meni mi to pokaże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo pod kompa i pokaże tam czy ładuje a jak nie to miernikiem do akumulatora i będziesz widział czy ładuje

Edited by Seb0l19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi na op comie pokazało inne ladowanie niż miernikiem, lepiej wyszło na mierniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu dodał bym sprawdź ładowanie ale nie na klemach tylko na kablach przed klemami bo klemy często śniedzieją i tam nie ma dobrego kontaktu kabel klema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To temat w dziale VB

Tak czy siak najlepsza i pewna wiarygodna metoda to miernik - sposób jak Dziadek podał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzalam mierbikiem i pokazuje ze wszystko jest ok

Faktycznie byc moze cos nie tak z alternatorem bo to nie realne by ladowac aku co miesiac bo ja duzo jezdze

Pozatym przy naladowanym aku ma problem z zaplonem,dopiero przy trzeciej probie odpalil i nie wiem albo swiece mi padaja albo paliwoodplywa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile to jest te prawidłowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zapalonym ok 14-14.4 Volta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem ile powinno być ale dla niektórych 12V będzie ok bo tak jest napisane na akumulatorze, a naprawdę wtedy praktycznie nie ma ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie jeszcze, czy wystarczy mierzyć samo napięcie ładowania, czy również wartość natężenia prądu w amperach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie da się zmierzyć samego ładowania - posiadasz amperomierz powyżej 40A?

14.4V wskazuje na niedoładowany aku. Najprościej jest wziąć taki miernik, zapiać do klem, ustawić na pomiar napięcia DC, pyknąć go na szybę by był podgląd na bieżąco i na uruchomionym silniku włączać co się da - tzn światła, ogrzewanie szyby i lusterek, nawiew, zapalniczkę, szyby itd, i jak spada napięcie poniżej 13V tzn że alternator już siada i nie ma wystarczającej wydajności. Tylko pamiętajmy, że alternator włącza się po przegazowaniu - musi łyknąć ok 2000obr by się załączyć.

Edited by LightSound

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie będziesz w stanie zmierzyć natężenia prądu ładowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Alternator w zależności od modelu generuje 90-130A ciężko będzie Ci wprowadzić taki amperomierz w obwód

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdź napięcie podczas postoju, następnie odpal auto i ponownie sprawdź napięcie, w czasie postoju powinno być 12-13V podczas ładowania 13,8-14.4V.

Następnie włacz wszystkie możliwe odbiorniki typu, nawiew na szyby, podgrzewanie szyby, foteli jeżeli posiadasz, wszystkie lampy, długie, halogeny, przeciwgielne tylne itd itp, ładowanie nie powinno spasć wiecej jak 0.5V.

Bardziej obstawiam że coś wcina Ci prąd na postoju.

Odepnij klemę minusową z aku i zwykłym miernikiem uniwersalnym ustawionym na amperomierz zakres 10A lub więcej sprawdź jaki masz przepływ prądu podczas spoczynku.

Robi się to w sposób następujący, sondę dodatnią miernika przytyka się do masy auta, np metalowa część silnika, ujemną do bieguna ujemnego akumulatora po wcześniejszym odpięciu z niego klemy. Jeżeli będziesz miał powyżej 0.2A to znaczy że coś pobiera nadmiernie prąd, następnie odpinasz po kolei wszystkie bezpieczniki, przekażniki za każdym razem sprawdzając czy spada wartość prądu, jak by się tak stało to następnie sprawdzasz za co odpowiada dany bezpiecznik, przekaźnik i w tym obwodzie szukasz problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że koleżanka pisze że aku jest rozładowany po długiej jeździe a nie postoju... Więc kradzież prądu chyba można wykluczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to rozrusznik? cieżko wywioskować z tego co napisałaś że akumulator nie daje rady?

Chyba nie do końca

Please login or register to see this quote.

Edited by Seb0l19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie po jeździe a więc uszkodzona jedna z trzech diód w alternatorze.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rysunek nic mi nie mówi - na elektryce się nie znam - więc wytłumacz co mają robić te diody i co się dzieje jeśli jest jakaś uszkodzona?

Czy możliwe żeby wtedy ładowanie było ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Diody mogą zostać uszkodzone: przerwanie przewodzenia, albo przewodzić w kierunku zaporowym i teraz pytanie jak zostały lub została uszkodzona, ale prąd jaki daje ten alternator można pomierzyć np cęgi dietza na prąd stały i widzimy że napięcie 14V jest a odpowiedniego prądu ładowania już nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...