Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Cocado

Akumulator - problem z odpalaniem

Polecane posty

Witam, mam takie pytanie, rok temu zakupilem nowy akumulator centra futura CENTRA CA602 P+ 60AH/600A . W lato wszystko bylo ok, jednak jak zaczela sie zima (od ok + 7 stopni ponizej) zaczely sie problemy, a mianowicie jak auto postoi dluzej niz 2 dni nie odpala a akumulator... wlasnie nie wiem, przekrecam stacyjke to zamula i nie odpala jakby akumulator byl rozladowany jednak przekrecam stacyjke na 2 to wszystkie lampki swieca bardzo jasno, malo tego, w pracy po 8 godzinach ledwo odpala jak jest zima, dzis wzialem akumulator pod prostownik i wedlug instrukcji naladowal sie do pelna po 1,5h co jest nie realne wiec musial nie byc rozladowany, moze cos z pradem rozruchowym ?? nie znam sie na autach dlatego pytam was co moze byc przyczyna ze tak sie "rozladowuje" nigdy nie mialem problemow z elektronika, akumulator jest dobry prawie nowy, kiedys zajechalem do brata do krakowa wieczorem i rano bym rozladowany calkiem, moze gdzies sp*****ziela prad ?? a moze faktycznie akumulator jest do bani ?? nie wiem, prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kręcisz? Jak nie to rozrusznik do regemeracji.

Sprawdz miernikiem ile aku daje prundu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

identyczny akumulator dwoch moich znajomych regularnie opddawało na serwis gwarancyjny, moze i z Twoim sa jakies problemy? dopiero nowy akumulator u nich zalatwil sprawe.

sprawdz na zgaszonym i zapalonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napięcie ładowania.

Zmierz jaki prąd ucieka kiedy auto jest zgaszone, jeżeli będzie duży to wyjmuj kolejno bezpieczniki bezpieczniki, aż pobór prądu mocno spadnie i masz już winowajce.

Albo podmień akumulator i zobacz czy będzie też tak słabo kręcił.

Dodam, że mimo wszystko miałem sprawne w poprzednim aucie to też w zimę ospale mi kręcił rozrusznik, w nowym mam też centra i kręci mocno tylko prąd rozruchowy jest na wyrost.

Edytowano przez Wacek1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie jak masz mozliwosci to mozesz tez podmienic rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli dobrze rozumiem ładowałeś aku 1.5 h ?

Jeśli tak to błąd baterie od tel tak możesz ładować . Reszta jak pisał Wacek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie

Problem mam podobny, tylko jego istota troche inna, mianowicie: Jak wyciągnąć akumulator z vb ? klemy odkręcam jak nalezy ale ten dziad ani drgnie. Nie potrafiłem zlokalizować jakiejś śruby mocującej czy innego zabezpieczenia. Dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no jakże...

stojąc przed aku tzn od strony zderzaka jest blacha przykręcona która trzyma aku - dluższy bok aku, chyba śruba 13 jeśli dobrze pamiętam

nasadka na przedłużce się bardzo przyda.


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po co podmieniać akumulator, rozrusznik.. Wystarczy sprawdzić pobór prądu na postoju i ładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Taka konfiguracja kluczy faktycznie była konieczna, dzięki. Sam brandzlowałem temat z 30 minut bez odpowiednich narzędzi ale fart chciał, że do piwnicy przyszedł akurat sąsiad który poratował mnie potrzebnym zestawem narzędzi firmy stanley. Nigdy bym nie wpadł na miejsce w którym ukryli tą śrubkę.

Bateria wyjęta zaraz podepnę pod prostownik.

jeszcze 1 Pytanie

mam prostownik niby na akumulatory 12-48 ah, a akumulator na 60 ah. Duża awantura , czy będzie git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja miałem do tej pory taki sam akumulator i taki sam problem,pomogła wymiana na inny,bywało że ja rano normalnie odpalę a w południe żona już nie,ładowanie sprawdzałem jest w 100% dobre.Wsadziłem aku boscha jeszcze miałem stary(siedział w vb jak ją kupiłem)i teraz jest git zero problemu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja tak diagnozuje problem z akumulatorem. Pierwszy filmik jak zmierzyć pobór prądu na postoju. Drugi filmik jak zmierzyć prąd podczas uruchamiania silnika i napięcie ładowania. 

Film 1

Film 2

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...