Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Cocado

Akumulator - problem z odpalaniem

Recommended Posts

Witam, mam takie pytanie, rok temu zakupilem nowy akumulator centra futura CENTRA CA602 P+ 60AH/600A . W lato wszystko bylo ok, jednak jak zaczela sie zima (od ok + 7 stopni ponizej) zaczely sie problemy, a mianowicie jak auto postoi dluzej niz 2 dni nie odpala a akumulator... wlasnie nie wiem, przekrecam stacyjke to zamula i nie odpala jakby akumulator byl rozladowany jednak przekrecam stacyjke na 2 to wszystkie lampki swieca bardzo jasno, malo tego, w pracy po 8 godzinach ledwo odpala jak jest zima, dzis wzialem akumulator pod prostownik i wedlug instrukcji naladowal sie do pelna po 1,5h co jest nie realne wiec musial nie byc rozladowany, moze cos z pradem rozruchowym ?? nie znam sie na autach dlatego pytam was co moze byc przyczyna ze tak sie "rozladowuje" nigdy nie mialem problemow z elektronika, akumulator jest dobry prawie nowy, kiedys zajechalem do brata do krakowa wieczorem i rano bym rozladowany calkiem, moze gdzies sp*****ziela prad ?? a moze faktycznie akumulator jest do bani ?? nie wiem, prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kręcisz? Jak nie to rozrusznik do regemeracji.

Sprawdz miernikiem ile aku daje prundu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

identyczny akumulator dwoch moich znajomych regularnie opddawało na serwis gwarancyjny, moze i z Twoim sa jakies problemy? dopiero nowy akumulator u nich zalatwil sprawe.

sprawdz na zgaszonym i zapalonym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz napięcie ładowania.

Zmierz jaki prąd ucieka kiedy auto jest zgaszone, jeżeli będzie duży to wyjmuj kolejno bezpieczniki bezpieczniki, aż pobór prądu mocno spadnie i masz już winowajce.

Albo podmień akumulator i zobacz czy będzie też tak słabo kręcił.

Dodam, że mimo wszystko miałem sprawne w poprzednim aucie to też w zimę ospale mi kręcił rozrusznik, w nowym mam też centra i kręci mocno tylko prąd rozruchowy jest na wyrost.

Edited by Wacek1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewentualnie jak masz mozliwosci to mozesz tez podmienic rozrusznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli dobrze rozumiem ładowałeś aku 1.5 h ?

Jeśli tak to błąd baterie od tel tak możesz ładować . Reszta jak pisał Wacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowni Panowie

Problem mam podobny, tylko jego istota troche inna, mianowicie: Jak wyciągnąć akumulator z vb ? klemy odkręcam jak nalezy ale ten dziad ani drgnie. Nie potrafiłem zlokalizować jakiejś śruby mocującej czy innego zabezpieczenia. Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jakże...

stojąc przed aku tzn od strony zderzaka jest blacha przykręcona która trzyma aku - dluższy bok aku, chyba śruba 13 jeśli dobrze pamiętam

nasadka na przedłużce się bardzo przyda.


Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co podmieniać akumulator, rozrusznik.. Wystarczy sprawdzić pobór prądu na postoju i ładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taka konfiguracja kluczy faktycznie była konieczna, dzięki. Sam brandzlowałem temat z 30 minut bez odpowiednich narzędzi ale fart chciał, że do piwnicy przyszedł akurat sąsiad który poratował mnie potrzebnym zestawem narzędzi firmy stanley. Nigdy bym nie wpadł na miejsce w którym ukryli tą śrubkę.

Bateria wyjęta zaraz podepnę pod prostownik.

jeszcze 1 Pytanie

mam prostownik niby na akumulatory 12-48 ah, a akumulator na 60 ah. Duża awantura , czy będzie git

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ja miałem do tej pory taki sam akumulator i taki sam problem,pomogła wymiana na inny,bywało że ja rano normalnie odpalę a w południe żona już nie,ładowanie sprawdzałem jest w 100% dobre.Wsadziłem aku boscha jeszcze miałem stary(siedział w vb jak ją kupiłem)i teraz jest git zero problemu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ja tak diagnozuje problem z akumulatorem. Pierwszy filmik jak zmierzyć pobór prądu na postoju. Drugi filmik jak zmierzyć prąd podczas uruchamiania silnika i napięcie ładowania. 

Film 1

Film 2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...