Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Peterp079

Z18XER Błąd P0304

Recommended Posts

Witam,

Zaczął mi dzisiaj samochód szarpać najpierw na luzie wraz z falowaniem obrotów. Następnie jak ruszam to tak do 2-3 tysięcy obrotów szarpie i zamulony jest bardzo. Powyżej 3tyś. zaczyna jechać w miarę normalnie. Sprawdziłem błędy metodą z hamulcem, sprzęgłem i kluczykiem i wymigał mi 0304. Czyli wypadanie zapłonu czwartego cylindra. Żadnych innych. Przeszukałem forum, ale w każdym wątku który znalazłem były też inne błędy i stąd moje pytanie...

Czy można jednoznacznie stwierdzić że to listwa zapłonowa? Bo jeśli tak to bym kupił i wymienił sam. A jeśli nie to znowu niepotrzebnie kasa wydana... Co myślicie o tym przypadku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej na cewce jak zdejmiesz silikonową osłonkę powinno być widoczne przebicie do metalowego ekranu, jak masz lupę będzie łatwiej, cylindry liczy się od strony rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem taki błąd w tym samym silniku i przyczyną były zużyte świece. Wykrec świece z tego cylindra i sprawdź jaka jest przerwa w elektrodzie. Chyba powinna być ok 1 mm. A cewkę w ostateczności możesz zamówić z internetu i jak nie pomoże to zwrócisz masz na to 14 bez podania przyczyny. Czasem w cewce w tej plastikowej fajce jest pęknięcie i iskra idzie bokiem. Wtedy widać czarny slad na porcelanie swiecy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jak tylko wyjdę z pracy posprawdzam to co sugerujecie Koledzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Jak by Komuś się przydało na przyszłość to cewka była. Zmieniłem na Delphi. Świece też poszły do wymiany razem z cewką żeby nie było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeszcze mi mechanik znajomego podpowiedział że jeśli zaczyna się szarpanie i brak mocy po rozgrzaniu silnika, a na zimnym nie to na 90% cewka.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam to wymieniłeś? Może wystarczyłoby świece tylko. Czy porownywales wygląd świec i świecy z 4 cylindra czy nie miała zbyt dużej przerwy? Powinna być około 1 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...