Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Frontera

Duże spalanie LPG X20SE

Recommended Posts

Witam , jestem posiadaczem Opla Frontery z silnikiem 2.0 benzyna + LPG. Wiem że Frontera jest cięższa od Vectry , ale spalanie wynosi 23l LPG w mieście nie mam pojęcia co jest tego przyczyną , zostało już wymienionych dużo części takich jak: czujnik położenia wału , sonda lambda , świece , kable, reduktor LPG. Spalanie raz spadło na 18l LPG w miescie ale dzis wzrosło , dodam ze instalacj jest I lub II generacji. Regulacja na śrubę. Jakie macie pomysły co do dużego spalania ? Silnik to X20SE

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bardzo ciężką masz nogę?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Benzyny przy masie Frontery też podejrzewam, że w mieście łyknęłoby 13 - 15 litrów więc aż tak gigantyczne to spalanie lpg (jak na inst. mieszalnikową) nie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ale fakt ciut za duże. Instalacje lpg masz dobrze wyregulowaną?

Edited by janeczqa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę normalnie , wiem że frontera jest cięższa ale nie przesadzajmy aż nie taki kolos z niej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , spalanie jest duże bo u innych użytkowników fronter wynosi srednio 15l przy tej instalacji LPG , jest jeszcze jeden problem jaki zauwazyłem co tankowanie spalanie wzrasta , pokonuje tą samą trase , była ta sama temp, na zewnątrz i spaliła mi 18L a wczoraj okazało sie ze 23L LPG , więc nie wiem co może być przyczyną , instalacja jest wyregulowana oczywiscie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Średnio, czyli po przeliczeniu spalania miasto/trasa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mój brat miał frotkę to jemu w mieście paliła na spokojnie 14-15 benzyny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Instalację masz z regulacją z sondy lambda (z silnikiem krokowym na wężu) czy ze śrubą w miejscu krokowca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja ze śrubą , no to benzyny dużo spaliła ale zależy czy miał sprzęgiełka piast przednich odłączone , niektórzy jeżdzą na włączonych a napęd rozłączony jest tylko na reduktorze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Masz jakieś pomysły jak zmniejszyć spalanie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak ze spalaniem benzyny?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Też jest podwyższone czy w normie?

Edited by janeczqa

Share this post


Link to post
Share on other sites

W normie. Czy jest możliwosc że zawór na butli nie zamyka się tylko pcha gaz jeśli silnik nie jest uruchomiony ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nawet gdyby tak było to masz jeszcze zawór pod maską, który powinien gaz zatrzymać. Kup piankę do spr szczelności instalacji lpg, być może masz gdzieś wyciek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko , ale raczej było by czuć gazem jeśli by uchodził gdzieś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli patrząc na temp. jaka była za oknem, i wziąć pod uwagę to że nic nie robiłeś przy osprzęcie - bo chyba nie robiłeś, nic innego nie rzuca mi się na usta jak regeneracja reduktora. Membrany przy takiej temp jeżeli są stare to po prostu twardnieją i nie działają prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nowy reduktor BRC wymieniony dwa miesiące temu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Czyli się ułożył i trzeba jechać na ponowną regulację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zrobiłem regulacje zobacze jak teraz będzie ze spalaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Nadal to samo 23L LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie łapie Ci jakieś koło (hamulec) ? Weź się przejedź z 5km trasą bez dotykania hamulca i dotknij śruby w kołach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok spróbuje ale raczej chyba nie łapie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czułby spadek mocy i spalanie PB też by poszło w górę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja bym sprawdził szczelność instalacji, skoro reduktor masz nowy i innych objawów nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli by gaz uchodził to bym czuł , chyba że podczas jazdy uchodzi , zauważyłem też że zawór w butli nie odbija po zgaszeniu silnika , może to ma coś wspólnego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej wątpię, masz drugi pod maską jak pisałem wcześniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Możesz nie czuć, u znajomego popuszczał przy zaworze w butli, w czasie jazdy nie dało się wyczuć, chyba że na długim postoju z wł silnikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jutro kupie ten sprey do sprawdzania szczelnosci i popsikam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


Nic nie uchodzi , chyba że przewody pod samochodem są nieszczelne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym tam zrobił to co zrobił by typowy instalator gdy pojedziesz do niego, i powiesz że za dużo pali - przykręcił o pół obrotu śrubę regulacyjną.
I na jakiej zasadzie sam regulowałeś reduktor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na takiej jak piszesz , było kręcenie śrubą nic to nie daje oprócz tego że zanikają wolne obroty i właśnie na reduktorze sie je reguluje , spalanie jest takie jak było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem powinieneś pojechać do gazownika, takie regulowanie na "ślepo" raczej nie przyniesie spodziewanego efektu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesteś wstanie podać spalanie benzyny ?

Please login or register to see this link.

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...