Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rafalo517

[Porada]Wymiana paska osprzętu wraz z rolkami prowadzącymi i napinaczem

Polecane posty

Podpinam dla potomnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś dysponuje kanałem to od spodu też jest dobre dojście do paska, trzeba jedynie osłonę silnika ściągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj właśnie zmieniłem pasek w nadziei, że ustanie odgłos cyklicznego szorowania. Występuję on zaraz po rozruchu (częstotliwość jakichś dwóch odgłosów na sekundę) i później na ciepłym silniku zanika. Może macie jakieś pomysły. Na chwile obecną mam zmieniony napinacz, nowe łożyska alternatora. Sprzęgiełko też chyba bez śladów zużycia. Rolki prowadzące nie wykazują żadnych luzów i kręcą się bez żadnych odgłosów. A może pasek rozrządu daje odgłosy (ok. 60 tys. przebiegu). Co jeszcze sprawdzić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> Odgłos ewidentnie od strony osprzętu silnika.

Z dołu zdecydowanie łatwiej zablokować napinacz i wygodniej wymieniać pasek, ale i zdjęcie obudowy filtra też ułatwia robotę, bo wtedy jest lepsza widoczność całego paska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe wału sprawdź. Ono potrafi wydawać metaliczne dźwięki jak jest zimny silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Koło napędowe sprawdzałem, siedzi sztywno, a na bieżni nie ma jakichś widocznych śladów uszkodzeń. To nie jest raczej metaliczny dźwięk, jak wystygnie silnik to nagram filmik. Na nowym pasku odgłos jest chyba głośniejszy, chociaż nowy pasek jest zdecydowanie miększy i na starym continentala widać już delikatne poprzeczne pęknięcia ( po mocnym przeciągnięciu palcem delikatnie się kruszy). Na rozgrzanym silniku prawie w ogóle tego odgłosu nie słychać. Może to przez kółko od klimy.

Zauważyłem, że odgłos pokrywa się z momentem przeskoku znaczka producenta na pasku.

Drobna rzecz, ale mnie wkurza.

Tak się zastanawiam nad osłuchaniem osprzętu stetoskopem. Tylko jak to zrobić przy wirujących elementach. Ale to jak będzie cieplej.

Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij pasek i odpal silnik. Jeżeli odgłos zniknie to wiadomo gdzie trzeba szukać. Jeżeli nie zniknie to może pompa wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No i grenek9 postawił trafną diagnozę. Siadała pompa wody (po ok.80 tys. km).

Jestem już po wymianie rozrządu, szum ustał. Ale... dalej na napędzie paska wieloklinowego są metaliczne odgłosy. Stetoskop wskazuje na dolną rolkę prowadzącą. I tu się zastanawiam jak plastikowa rolka może dawać taki odgłos, czy łożysko tak padło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest pompa wody ?

Edytowano przez Awariant

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówimy i pasku osprzętu a pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu kktory jezt pod ta plastikową pokrywa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> tak jakby za paskiem osprzętu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić rolkę napinacza trzeba wykręcać go całego, czy da radę bez demontażu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napinacz jest razem z rolką chyba nie wiem czy da radę kupić osobno nie mniej musisz go raczej wyjąć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Można kupić oddzielnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, ale ponoć nie wytrzymują tyle co kompletny napinacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napinacz paska jest tylko na jedną centralną śrubę przykręcony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał dodać , że aby odkręcić śruby [oryginalne] mocujące koło pasowe potrzebny jest klucz "RIBE".

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Oczywiście tak jak napisałeś "TORX" też da radę ale trzeba uważać. ;)

Edytowano przez Stefan_N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam poda mi ktos jakiej grubosci sa sruby kola.pasowego ?? I jakiej dlugosci ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w mojej viki gdy tak szurało były to łożyska alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymiany rolki napinacza muszę cały napinacz demontować a może uda się to na aucie zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zblokowaniu napinacza może byś dał radę ale ze względu na lokalizację [mało miejsca] polecam wyciągnąć napinacz bo to chwilka pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy do wyciągnięcia muszę go blokować czy też nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że tak bo jak go odkręcisz to on cały czas będzie się zapierał o pasek przez co będzie napięty i może wystrzelić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale napinacz odciągnę i pasek usunę z rolki napinacza a następnie napinacz popuszczę w taką pozycję jaką był i wtedy bym go wykręcił o takim czymś myślałem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno będzie ściągnąć pasek odciągając jednocześnie napinacz. Mam wrażenie, że sobie trochę pod górę robisz bo zablokowanie napinacza trwa chwilkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...