Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafalo517

[Porada]Wymiana paska osprzętu wraz z rolkami prowadzącymi i napinaczem

Recommended Posts

Podpinam dla potomnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś dysponuje kanałem to od spodu też jest dobre dojście do paska, trzeba jedynie osłonę silnika ściągnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj właśnie zmieniłem pasek w nadziei, że ustanie odgłos cyklicznego szorowania. Występuję on zaraz po rozruchu (częstotliwość jakichś dwóch odgłosów na sekundę) i później na ciepłym silniku zanika. Może macie jakieś pomysły. Na chwile obecną mam zmieniony napinacz, nowe łożyska alternatora. Sprzęgiełko też chyba bez śladów zużycia. Rolki prowadzące nie wykazują żadnych luzów i kręcą się bez żadnych odgłosów. A może pasek rozrządu daje odgłosy (ok. 60 tys. przebiegu). Co jeszcze sprawdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> Odgłos ewidentnie od strony osprzętu silnika.

Z dołu zdecydowanie łatwiej zablokować napinacz i wygodniej wymieniać pasek, ale i zdjęcie obudowy filtra też ułatwia robotę, bo wtedy jest lepsza widoczność całego paska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło pasowe wału sprawdź. Ono potrafi wydawać metaliczne dźwięki jak jest zimny silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koło napędowe sprawdzałem, siedzi sztywno, a na bieżni nie ma jakichś widocznych śladów uszkodzeń. To nie jest raczej metaliczny dźwięk, jak wystygnie silnik to nagram filmik. Na nowym pasku odgłos jest chyba głośniejszy, chociaż nowy pasek jest zdecydowanie miększy i na starym continentala widać już delikatne poprzeczne pęknięcia ( po mocnym przeciągnięciu palcem delikatnie się kruszy). Na rozgrzanym silniku prawie w ogóle tego odgłosu nie słychać. Może to przez kółko od klimy.

Zauważyłem, że odgłos pokrywa się z momentem przeskoku znaczka producenta na pasku.

Drobna rzecz, ale mnie wkurza.

Tak się zastanawiam nad osłuchaniem osprzętu stetoskopem. Tylko jak to zrobić przy wirujących elementach. Ale to jak będzie cieplej.

Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściągnij pasek i odpal silnik. Jeżeli odgłos zniknie to wiadomo gdzie trzeba szukać. Jeżeli nie zniknie to może pompa wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i grenek9 postawił trafną diagnozę. Siadała pompa wody (po ok.80 tys. km).

Jestem już po wymianie rozrządu, szum ustał. Ale... dalej na napędzie paska wieloklinowego są metaliczne odgłosy. Stetoskop wskazuje na dolną rolkę prowadzącą. I tu się zastanawiam jak plastikowa rolka może dawać taki odgłos, czy łożysko tak padło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie jest pompa wody ?

Edited by Awariant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówimy i pasku osprzętu a pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu kktory jezt pod ta plastikową pokrywa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> tak jakby za paskiem osprzętu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby wymienić rolkę napinacza trzeba wykręcać go całego, czy da radę bez demontażu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napinacz jest razem z rolką chyba nie wiem czy da radę kupić osobno nie mniej musisz go raczej wyjąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można kupić oddzielnie

Please login or register to see this link.

, ale ponoć nie wytrzymują tyle co kompletny napinacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napinacz paska jest tylko na jedną centralną śrubę przykręcony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym chciał dodać , że aby odkręcić śruby [oryginalne] mocujące koło pasowe potrzebny jest klucz "RIBE".

Please login or register to see this image.

Oczywiście tak jak napisałeś "TORX" też da radę ale trzeba uważać. ;)

Edited by Stefan_N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam poda mi ktos jakiej grubosci sa sruby kola.pasowego ?? I jakiej dlugosci ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

w mojej viki gdy tak szurało były to łożyska alternatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do wymiany rolki napinacza muszę cały napinacz demontować a może uda się to na aucie zrobić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zblokowaniu napinacza może byś dał radę ale ze względu na lokalizację [mało miejsca] polecam wyciągnąć napinacz bo to chwilka pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy do wyciągnięcia muszę go blokować czy też nie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że tak bo jak go odkręcisz to on cały czas będzie się zapierał o pasek przez co będzie napięty i może wystrzelić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale napinacz odciągnę i pasek usunę z rolki napinacza a następnie napinacz popuszczę w taką pozycję jaką był i wtedy bym go wykręcił o takim czymś myślałem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno będzie ściągnąć pasek odciągając jednocześnie napinacz. Mam wrażenie, że sobie trochę pod górę robisz bo zablokowanie napinacza trwa chwilkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...