Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Ashido

Pompa ABSu

Recommended Posts

Witam. Gdzie najlepiej wysłać pompe ABSu do regeneracji? Podajcie jakeś strony czy namiary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka pompa?? Jakie auto ??

Może to ta którą można samemu zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra B 1999r 2.0 benzyna 16V lift. Popme podam jak wrócę z pracy. Wolę jednak oddać do specjalisty ponieważ nie jestem złotą rączką.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co się dzieje ??

Ja robiłem sam 30min pracy ale dopóki nie wiem jaka pompa i co z nią się dzieje to nie potwierdzę czy można ja samemu naprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To będzie bosch, więc nie bardzo samemu coś pogrzebiesz. Chodzi oczywiście o sterownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silniku 2.0 raczej samemu się nie zregeneruje, sterownik jest zintegrowany z pompą, nie występuje jako oddzielny element jak to ma miejsce w przypadku silników 1.6-1.8 czy też diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra po lifcie więc powinien siedzieć ten sam sterownik boscha co w vałce

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przedliftowej 2.0 również siedzi ten sam typ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja miałem z 96r i był identyczny jak w 2.5 dlatego podczas swapu nie zmieniałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ten jest rozbieralny (choć trudno) i naprawialny (choć jeszcze trudniej). W zasadzie w warunkach domowych nie ma co się za to brać

W przedliftach jest inny niż po lifcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy są dwie wersje, ja miałem natomiast u siebie w 2.0 identyczny sterownik jak w poliftowym 2,5

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


I sam osobiście bym się jego regeneracji raczej nie podjął przy obecnych cenach używek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś inny jak u mnie. Podsyłałeś mi nawet kiedyś zdjęcia swojego jak szukałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

yyy nie możliwe, bo przecież u siebie miałem zamontowany w 2,5 sterownik od 2.0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zminiałem jedynie indeksy techem.

Masz jakieś foty tych dwóch sterowników, czym się różnią może już nie pamiętam albo jest to na tyle mała różnica że nie zwróciłem uwagi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numer pompy to 0 265 220 457.

Wpiszcie sobie numer w google i macie jej wygląd. Tak to pompa Bosha. Jakoś nie widziałem używek do kupienia dlatego proszę o podanie namiarów na fimry ktore sie tym zajmuja.

A wiem ze to winna pompy bo już mi stwierdził mechanik elektoromechanik i czytalem troche na necie. Swieci sie kontrolka TC i ABS oraz nie działa prędkościomierz i licznik przebiegu.

Edited by Ashido

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prędkość obliczana jest z impulsów podanych przez lewy czujnik na sterownik, dlatego nie działa prędkościomierz ani przebyte km.ABS i TC nie działa bo sterownik nie może zrobić kalibracji poszczególnych kół, dla niego auto cały czas ma zablokowane jedno koło.

A sprawdziłeś:

-czujniki absu czy nie są uszkodzone

-czy jest przejście na przewodach od czujnika absu do sterownika

-czy nie jest uszkodzona zębatka na przegubie

To są najczęstsze przyczyny problemów o których piszesz powyżej, bardzo często jest tak że mówią ludziom że pompa do wymiany, człowiek wymieni i nadal jest kibel.

Osobiście przez 6 lat używania spotkałem się jedynie z jedną awarią tego sterownika, tyle że wysiad całkowicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z padniętym sterownikiem boscha z reguły komp nie chce się wcale łączyć.

W tym sterowniku co mam ha i Ashido sterownik jest w połowie pokryty plastikiem i można go swobodnie odkręcić od pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak mam to sprawdzić? Zlecić wykonanie tego mechanikowi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej samemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo jak mu powiesz żeby to sprawdził to Ci powie że sprawdzał żebyś go roboty nie uczył haha

pierścień możesz sprawdzić samemu, zdejmując koło i obejrzeć czy w okół przegubu jest zębatka tutaj masz poradę

co gdzie i jak plus ewentualna wymiana

Please login or register to see this link.

CZyjniki również możesz sam sprawdzić, możesz zamienić je na chwilę stronami, lewy z prawym, są przykręcone do korpusu łażyska jedną śrubą ampulem, miejsce montażu na fotce poniżej

Please login or register to see this link.

Przy okazji jak zdejmiesz koło to możesz sprawdzić czy kable są całe, nie przetrarte, rozpiąć wtyczkę i sprawdzić czy piny nie zgniły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...