Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
qqba96

autko w ogóle nie odpala, za mało prądu?

Recommended Posts

Gdy odpalam, rozrusznik pracuje, ale jakby było coraz mniej prądu, kontrolni świecą coraz słabiej itp. itd. Akumulator powinien być sprawny, bo ma jakieś 3-4 miesiące. No i dodam że próbowałem podłączyć do innego akumulatora, który działa w innym aucie, ale jest to samo! :/ Wiecie może gdzie tkwi problem? Załatwiam prostownik i spróbuję naładować ten akumulator, ale skoro inny (sprawny) też nie działa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik i klemy. Jak kręcisz to dźwięk jest normalny czy rzęzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwięk normalny, tylko słabszy, tzn nie kręci tak szybko jak powinien przy rozruszaniu. No i z czasem słabnie, tzn. odpalam pierwszy raz chwile trzymam to jeszcze jakoś próbuje odpalić, każdy kolejny raz to już jakby miał mniej prądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klemy nie robią się gorące? Albo coś dobrze nie łączy albo kończy się rozrusznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niee, klemy zimne. Rozrusznik jest słaby, to fakt. Ale wcześniej cały czas odpalał, jedynie w zimnie czasami było 'cyk' przy odpalaniu. Znajomy mówi że może być przebicie gdzieś na rozruszniku i za dużo prądu bierze. Teraz ładuje akumulator prostownikiem, zobaczymy co wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjdzie to samo. Znajomy ma pewnie racj꼢r />

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator naładowany, problem zostaje. Mówicie że to może być wina rozrusznika? A możliwe jest że się zapowietrzył układ paliwowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli się zapowietrzy to kręci a nie odpala

W benzynie z resztą nie ma bardzo jak się zapowietrzyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik do naprawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już nie wiem;/ Bo wczoraj jeszcze chodził normalnie, może istotny jest fakt że to auto też jest w gazie i przedwczoraj mi się skończyła benzyna jak jechałem, więc jechałem na gazie, pozniej dolałem benzyny z kanistra. No i wczoraj juz nie odpalił.
On się kręci przy odpalaniu, tylko jakby za słabo.


Please login or register to see this quote.

A jakby popukać czymś w ten rozrusznik? Wtedy jest szansa że go odpale?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj paliwo nie ma nic wspólnego. Najlepiej jeśli masz dostęp do kanału to go zdemontować, roboty dużo nie ma. Ale jak nie masz to ewentualnie możesz sprawdzić przewody od rozrusznika i przeczyścić miejsca styku. Tak samo klemy możesz przeczyścić. A może też być, że szczotki się skończyły albo komutator jest juz zasyfiony i nie przewodi tak jak ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale mozliwe jest zeby rozrusznik tak nagle padł że nie ma szans na odpalenie? :/

Please login or register to see this link.

<< Tutaj filmiki z próby odpalenia auta, może to wam pomoże w diagnozie problemu. Co dziwne jak widać raz miga kontrolka check engine, raz nie.


Zauważyłem że jedna świeca nie działa tzn. nie ma iskry po podłączeniu do akumulatora. Może to być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewidentnie ledwo kręci - rozrusznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinek, mój XEV kręci wolniej przy -15*C mrozu i odpala bez zarzutu.

Kolego, na pierwszym filmiku rzeczywiście nie widać, ale na drugim ewidentnie mruga kontrolka check co jednoznacznie wskazuje na usterkę immobilajzera. Czy to się naprawia, czy wymienia, nie wiem - może inni poradzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze można odczytać błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co nie oznacza, że takie kręcenie jest prawidłowe - a jeśli aku ma ok to rozrusznik jest do zrobienia/sprawdzenia

nawet nie widziałem drugiego filmiku... ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jasne że możliwe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Miałem nawet taką sytuację - wyjeżdżając do pracy auto zapaliło na dotyk, po pracy wsiadłem do auta i już nie zakręcił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to nic tylko przymierzam się do jego wymiany.

A jeszcze jedno pytanie. Istnieje możliwość że to wina świec? Bo jedna nie działa na pewno, a pozostałe zapewne też będą słabsze.

Dodam jeszcze że w ostatniej podróży gdy jeszcze działała moja VB trochę szarpało na gazie. Myślałem że to wina gazu ( w sensie że był słabszej jakości ) No ale teraz już nie wiem co myśleć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie ma co myśleć i zgadywać - skoro świeca padnięta to się wymienia komplet. A rozrusznik i tak musisz zrobić bo słychać że ledwo kręci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To że ledwo kręci, nie znaczy że jest do wymiany. Być może ma za mało prądu żeby kręcić normalnie (tzn. gdzieś może być przebicie).

Dzisiaj jest trochę cieplej i kręci troche lepiej, alee nie wystarczająco żeby odpalić. Może to wina akumulatora? Za słaby prąd rozruchowy? ( 550A przy silniku 1.6)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem po co dalej kombinujesz, odpowiedź już padła:

Please login or register to see this quote.

Odczytaj więc na początek błędy na zworkę i będzie wiadomo, jak IMMO szlak trafił to nie odpali nawet jak silnik wymienisz, wiec po co kombinacje przed odczytaniem błędów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak na filmiku miga check engine - było to jednorazowe.

Problem rozwiązany. Powodem była spalona pompka paliwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem tylko ciekaw na jakim oleju jeżdzisz, że tak ciężko rozrusznik kręci przy nizszej temperaturze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Człowieku, potrafisz czytać? Słabo kręcił, bo nie dostawał paliwa. Spalona była pompka. Teraz kręci normalnie, tak jak powinien. Ludzie, najpierw czytać ze zrozumieniem, później komentować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...