Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
derq

Silnik nie odpala

Polecane posty

Witam.

Problem polega na tym, że od jakiegoś miesiaca auto ciężko zapalało ale tylko na zimnym. Na ciepłym pali na dotyk, na poczatku pomyslałem o sprawdzeniu swiec, kabli itp. Jednak zauwazyłem swiecaca kontrolkę silnika. Wywołalem kod błedu i pokazał sie nastepujacy bład :

0335 nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego A

Jakiś czas temu wymieniałem ten czujnik wraz z czujnikiem wałka rozrządu. Wtedy objawy były całkowicie inne auto gasło, falowały obroty, nie odpałalo na ciepłym, szarpało itp. Teraz auto jeździło bez zarzutu utrzymywało obroty i nie było żadnego problemu. Podejrzewam, że mogło chwycic bład po prostu podczas rozruchu gdy auto nie umiało załapać. Chcałbym się zorientować czy mogło tak być i szukac przyczyny w swiecach kablach badz cewce zaplonowej.

Vectra B 1.8 16v 97r

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy te czujniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu jest problem bo do konca nie pamiętam :/ ale walka rozrzadu był orginalnym zamiennikiem i jego błąd sie do tego czasu nie pokazał, a wału korbowego jakis zwykły zamiennik

Edytowano przez derq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wymień na oryginały. Ople są bardzo czułe na jskoś czujników, tak naprawdę opłaca się tylko wstawiać oryginały

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Inaczej robisz dwa razy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ale jak juz wspominalem jeżeli czujnik wału korbowego pada to podczas wiekszej temperatury auto gasło i wgl, a tu nic takiego sie nie działo, zadnego objawu podczas jazdy. Problem wystepował jedynie przy rozruchu dlatego mnie to zastanawia, a orginalny czujnik troche kosztuje więc po co mam wymieniac skoro nie mam pewnosci, ze to jego sprawka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o wszystkich objawach padającego czujnika. Jeśli jest jego błąd to musi być z nim coś nie tak. Możesz na początek sprawdzić wiązkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę czy jest iskra jeżeli nie bedzie, a auto odpali na pych to czujnik do wymiany. Czytałem juz, mogą byc duze problemy z odpaleniem czujnik ten wysyła impulsy do ECU jeżeli nie da znać komputerowi to nie pojdzie iskra. Przy padnietym czujniku auto próbuje zaskoczyc jednak konczy sie to niczym. Teraz jak kręciłem to nic sie nie działo tak jakby był zalewany albo nie miał iskry.


Podczas sprawdzania czujnika czy nie był gdzies przerwany itp. zauwazylem ze wtyczka jest zabrudzona. Postanowlem ja wyczyscic i odtłuscic, zaraz po tym wziąłem sie za sprawdzanie świec. Ździwiłem sie gdy wyciągłem pierwszą była to jeszcze orginalna świeca GM dwuelektrodowa. Sprawdzając ją zauwazyłem, że jest iskra. W sumie to bardziej ździwiło mnie to, że Viki odpałia na 3 gary po może 2 sekundowym kreceniu. Tak więc mogła to być wina zabrudzonej wtyczki czujnika. Kontrolka silnika sie nie zapaliła.

Edytowano przez derq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że świeca gm to nie znaczy że od nowości. Przecież można takie kupić. Poszukaj jeszcze czy nie pękł przewód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można ale wiem, że poprzedni własciciel ich nie wymieniał, a w Polsce auto juz jeździ koło 7 lat. Szukałem, oglądałem cały kabel i nic nie znalazłem oprocz zabrudonej wtyczki, po wyczyszczeniu pali za pierwszym po 1 sec kręcenia. Zobaczę wieczorem czy coś sie zmieniło.

Edytowano przez derq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobne problemy jak kolega derq tylko że z tym ze jak temperatura jest na minusie ok -2 i wiecej to na zimnym silniku ciezko pali dlugo kreci i zalapuje i gasnie i tak za ktoryms tam razem złapie i odpali jak temp jest na plusie czyli powyzej ok 3 stopni to pali od razu. na ciepłym silniku pali na dotyk chodzi wszystko elegancko. no check sie u mnie swieci przy odpalaniu ale jak na bezynie troszke dam wieksze obroty ok 2 tys to check gasnie. bardzo dziwne te objawy zalezne od temperatury powietrza albo vectra wrazliwa na zimno:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odswierzam troszke temat bo czasu minelo a bledow mi sie nagromadzilo jak jest cieplo to zapala ale praca silnika nie jest rewelacyjna

0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"
0403 Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie
1690 Lampka kontrolna układu
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
la logike to sonda i czujniki walka rozrzadu i korbowego do wymiany tylko zastanawia mnie egr i ta dziwna lampka kontrolna i jeszcze chcialem zapytac nie tworzac nowego tematu z czujnikiem abs gdy skrece mocniej kierownica czy gwaltownie przyspiesze to wskazowka predkosciomierza gwaltownie skacze (np do 120) i spada do zera po czym sie normuje na danej predkosci z jaka jade i zapala sie abs. gdzies dawno dawno na forum czytalem ze moze to byc jakas mala pierdulka wlutowana w zegary na plytce ale nie moge znalesc tej porady...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuj się tym pierwszym. Co do czujnika obejrzyj przewody przy kole. Najlepiej było by podłączyć pod kompa i zobaczyć czy to abs widzi taką prędkość

Edytowano przez cichy117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tez wlasnie abs odpuszcze narazie i skupie sie na silniku i czy poprzez uszkodziny czujnik walu moga wynikac bledy z niewlasniwym dzialaniem sondy i cz. walka rozrzadu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napewno może być związane z czujnikiem wałka rozrządu. Poszukaj tematów po numerach błędów. Będziesz miał dużo czytania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokladnie juz wieksze popoludnie czytam:) glowa kwadratowa ale dzieki tym ze porada i doswiadczeniami uzytkownikow zaoszczedza sie niepotrzebnych wydatkow a zdobywa sie jakze potrzebna niezmiernie wiedze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chce palic na zimnym to pewnie to co u mnie czyli czujnik położenia wału. U mnie tylko ten bład wyswietliło. Wczesniej gdzieś czytałem, że jak padnie położenia wału to zazwyczaj za nim padnie czujnik wałka. Jakoś 2 lata temu wymieniałem oba czujniki bo przy tych 2 błedach auto jeszcze przez pewien czas jezdziło, ale pozniej zaczynało gasnać podczas jazdy gdy silnik sie nagrzał, czujnik połozenia sie tj. wyłaczał i nie dawał sygnału do komputera. Autem szarpało i obrotomierz szalał to podobno wina walnietego czujnika wałka rozrządu. Nie miałem zadnego problemu z prędkościomierzem tak więc tej ustarki musiałbyś szukac w ABS-ie. Auto z gazem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak auto z gazem. wlasnie dzis mi sie zdarzlo ze jechalem rano do pracy silnik zaczal przerywac i strzelac i zgasl i zauwazylem ze wskazowka obrotomierza przy tym tez szaleje czyli wybija ja do np 4 tys i do zera i tak pofaluje moment i gdy juz auto zgsnie to na 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...