Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
DJPaulG

Przeciągi w Vectra B

Recommended Posts

Witam,

Mam VB po lifice z 99` X20XEV w gazie.

Ostatnio w słupkach drzwi zamontowałem nowe uszczelki, bo stare były popękane i robił mi się duży przeciąg w środku. Po ich wymianie jest lepiej. Nie ma przeciągu, ale:

Z prawej strony wieje jak jadę z prędkością 100km/h (a nawet i mniejszą). Mam takie wrażenie jakby wiało wzdłuż całych drzwi. Ale przesiadłem sie i jechałem jako pasażer i wsłuchałem się i odnoszę wrażenie jakby wiatr hulał w całym słupku. Przez ten wiatr czasami wozi mi samochodem na bok i muszę kontrować.

Tu znajduję się link z nagrania jak to brzmi w środku:

W opisie podane są konkretne odstępy czasowe gdy ten wiatr wieje bardzo silnie.

To wszystko dzieje sie głównie przy przednich prawych drzwiach

Co to może być za usterka Panowie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzwi dobrze dociśnięte do uszczelek? Można spróbować podciągnąć na zamkach. Ewentualnie sprawdź czy nie masz podartych folii ochronnych w drzwiach. Miałem u siebie tak z tyłu z prawej strony i przy większej prędkości był szum jakbym jechał z otwartymi drzwiami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można spróbować drzwi przednie wygluszyc ponoć jest o wiele wiele ciszej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzwi są dobrze docisnięte, bynajmniej te na słupku. Co do pozostałych to trudno stwierdzic, gdyż tylko cześć uszcelek widać w srodku jak się drzwi zamykaja

OOO, dobry pomysł. Mogę to sprawdzić. No bo faktycznie jest takie wrażenie jakby drzwi były nie domknięte. Wiem, że w tylnych drzwiach folia jest dobra bo niedawno sprawdzałem jak zamontować z tyłu elektryczny mechanizm do drzwi


Jeżli to będzie folia to może i przestanie mi w samochodzie tak mocno parować. Co nie wsiądę do środka i odpale silnik to wszystkie szyby zaparują. Nie wiem też dlaczego od środka pojawił się szron na szybach. tzn. no zamarzają od środka i samo ogrzanie nawiewem, czy klimą nic nie daje. Wziałem skrzybaczke do szyb i musiałem od środka skrzybac tylne szyby

Edited by DJPaulG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pociągnąłem wszystkie uszczelki silikonem w spray'u dedykowanym do gumy (stosowany w ciężarówkach DAF). Po tym zabiegu uszczelki lekko "wstały" i nabrały elastyczności. Niewiele kosztuje a na pewno nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj Paul sprawdź czy masz suchą wykładzinę być może jest wilgotna lub mokra i dlatego tak paruja od srodka i zamarzaja.

Nagrzewnice tez by pasowało sprawdzić, plynu Ci nie ubywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. sprawdzić folię w drzwiach,

2. wygłuszyć

3. w ostatecznosci dać silikon w spreyu do gumy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcję wygluszania dałbym na 3 miejscu najkosztowniejsza jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crazy: kiedyś miałem mokre podłogi, ale teraz wytrzepuje po jeżdzie wycieraczki by się woda nie zbierała. Może jedynie jest troche wody na samych wicieraczkach.

Nagrzewnica? A o jaki płyn chodzi? od Czego ten płyn?


A ten silikon w spreyu do gumy to jak wstrzyknąc do uszczelek. U mnie w uszczelkach są w niektórych miejscach takie dziurki. To może przez nie wtrzyknąc ten sprey?


Wiem, że po ciutce ubywa mi płynu chłodniczego


No i wieje mi też przy lewarku zmiany biegów

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie chodziło mi o płyn chlodniczy sprawdź nagrzewnice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, no to się obaczy.

Kurde, sporo tego patrzenia będzie. Ale to myslisz, że nagrzewnica może mi wyciekac i sprawiać tę wilgoć? A też, że może jak jest może dziurawa to wytwarza wiatr i mam to odczucie jakby wiatr wiał mi przy lewarku?

Edited by DJPaulG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh z tym wiatrem to raczej nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale nagrzewnica jak puszcza plyn to właśnie przede wszystkim szyby paruja i znika plyn chlodniczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Potwierdzam - mam to samo ale robię krótkie odcinki i nawet auto nie zdąży się nagrzać w środku a w holenderskim klimacie wilgoć to norma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo w sumie to u mnie nie ma takiego super grzania.

Kiedyś, tak, a raczej 3 lata temu. Jak na 1 biegu włączyłem grzanie to było gorąco i to bez klimy. A teraz już z tym ciężko. Już nie jest tak gorąco. Jest raczej w miare ciepło.

I właśnie czytam poradę jak się wymienia nagrzewnice w wersji z klimą

Please login or register to see this link.

Edited by DJPaulG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trochę nie kumam - klima chłodzi a grzanie grzeje chyba że cały czas jeździsz na funkcji AUTO ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie.

jak ustawie na najgorętszą temp. to klima utrzymuje stałą ciepłą pokojową temperaturę. Nie chłodzi, a grzeje.

Jak wezmę na odwrót, czyli na zimne to będzie chłodzić. Ale kiedyś bez włączania klimy sam nawiem na 1 biegu ustawiony na najwyższą temp dawał jak w piecu, a teraz to jest tylko ciepło

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to właśnie składa sie na nieszczesna nagrzewnice być może jest w niej już kamień i nie jest drozna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Bo już myślałem, że mam zimno bo silnik jest za słabo dogrzany. U mnie maksymalnie w trakcie jazdy temp slinika to 88 C

Share this post


Link to post
Share on other sites

A filtr przeciwpyłkowy kiedy wymieniany ? Wloty powietrza w bagażniku masz drożne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr powietrza wymieniałem tego lata na węglow. Wloty w bagażniku? Nie wiem, ale chyba tak, bo jak włączam klime i termo obieg to słychać jak coś sie otwiera z przodu i z tyłu i szyba sie po mału odparowuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze zobacz czy masz ten styropian za błotnikiem przednim a przy zawiasach drzwi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie sprawdziłem jak działa nagrzewnica. Dodam, że u mnie jeszcze inaczej jest zamontowana niż w poradach. Tak jak tu:

Please login or register to see this link.

Praktycznie po samej krawedzi znajdują się otwory na rury i to z boku i w dodatku nagrzewnica jest pod kątem. Ale tak widać fabrycznie jest.

Mniejsza o to. Gdy silnik nagrzał sie do 88C to dotknałem obu rur i: 1 rura była gorąca jak diabli, że nie dało się dłużej niż sekunde jej dotykać, 2: była tylko ciepła, że mogłem na niej bez końca trzymać palce.

Czy to oznacza, że nagrzewnica mi pada i jest do wymiany?

No i ubyło mi sporo płynu ze zbiorniczka. Jakiś miesiąc temu byl pełen po sam zgrzew, a teraz jest prawie na dnie.

Nie zauważyłem również żadnych wycieków na przewodach pod maską.

A może zawór nagrzewnicy jest walnięty?

Edited by DJPaulG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Po długiej przerwie zdjąłem boczki i zobaczyłem, że folia była w paru miejscach poodklejana. Pozaklejałem szeroką taśma te miejsca i wykonałem jazde próbną. przy 120 km/h było słychać lekki wiatr w drzwiach, ale to nie to samo co sie działo przy 100 km/h. Przedtem przy 100 km/h myślałem że mi drzwi wyrwie. Teraz jest już lepiej. I jakby atmosfera w samochodzie zrobiła sie inna. Jakby szybciej nagrzewało sie otoczenie. Albo mi sie wydaje (bynajmniej dolałem płynu do zbiorniczka do znaku KALT i teraz grzeje bardzo dobrze). Nagrzewnica jest ok. Zauważyłem tylko mały wyciek od strony zaworu nagrzewnicy. Pewni dziurawy przewód

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...