Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
DJPaulG

Przeciągi w Vectra B

Polecane posty

Witam,

Mam VB po lifice z 99` X20XEV w gazie.

Ostatnio w słupkach drzwi zamontowałem nowe uszczelki, bo stare były popękane i robił mi się duży przeciąg w środku. Po ich wymianie jest lepiej. Nie ma przeciągu, ale:

Z prawej strony wieje jak jadę z prędkością 100km/h (a nawet i mniejszą). Mam takie wrażenie jakby wiało wzdłuż całych drzwi. Ale przesiadłem sie i jechałem jako pasażer i wsłuchałem się i odnoszę wrażenie jakby wiatr hulał w całym słupku. Przez ten wiatr czasami wozi mi samochodem na bok i muszę kontrować.

Tu znajduję się link z nagrania jak to brzmi w środku:

W opisie podane są konkretne odstępy czasowe gdy ten wiatr wieje bardzo silnie.

To wszystko dzieje sie głównie przy przednich prawych drzwiach

Co to może być za usterka Panowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drzwi dobrze dociśnięte do uszczelek? Można spróbować podciągnąć na zamkach. Ewentualnie sprawdź czy nie masz podartych folii ochronnych w drzwiach. Miałem u siebie tak z tyłu z prawej strony i przy większej prędkości był szum jakbym jechał z otwartymi drzwiami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować drzwi przednie wygluszyc ponoć jest o wiele wiele ciszej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drzwi są dobrze docisnięte, bynajmniej te na słupku. Co do pozostałych to trudno stwierdzic, gdyż tylko cześć uszcelek widać w srodku jak się drzwi zamykaja

OOO, dobry pomysł. Mogę to sprawdzić. No bo faktycznie jest takie wrażenie jakby drzwi były nie domknięte. Wiem, że w tylnych drzwiach folia jest dobra bo niedawno sprawdzałem jak zamontować z tyłu elektryczny mechanizm do drzwi


Jeżli to będzie folia to może i przestanie mi w samochodzie tak mocno parować. Co nie wsiądę do środka i odpale silnik to wszystkie szyby zaparują. Nie wiem też dlaczego od środka pojawił się szron na szybach. tzn. no zamarzają od środka i samo ogrzanie nawiewem, czy klimą nic nie daje. Wziałem skrzybaczke do szyb i musiałem od środka skrzybac tylne szyby

Edytowano przez DJPaulG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pociągnąłem wszystkie uszczelki silikonem w spray'u dedykowanym do gumy (stosowany w ciężarówkach DAF). Po tym zabiegu uszczelki lekko "wstały" i nabrały elastyczności. Niewiele kosztuje a na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dj Paul sprawdź czy masz suchą wykładzinę być może jest wilgotna lub mokra i dlatego tak paruja od srodka i zamarzaja.

Nagrzewnice tez by pasowało sprawdzić, plynu Ci nie ubywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. sprawdzić folię w drzwiach,

2. wygłuszyć

3. w ostatecznosci dać silikon w spreyu do gumy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opcję wygluszania dałbym na 3 miejscu najkosztowniejsza jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crazy: kiedyś miałem mokre podłogi, ale teraz wytrzepuje po jeżdzie wycieraczki by się woda nie zbierała. Może jedynie jest troche wody na samych wicieraczkach.

Nagrzewnica? A o jaki płyn chodzi? od Czego ten płyn?


A ten silikon w spreyu do gumy to jak wstrzyknąc do uszczelek. U mnie w uszczelkach są w niektórych miejscach takie dziurki. To może przez nie wtrzyknąc ten sprey?


Wiem, że po ciutce ubywa mi płynu chłodniczego


No i wieje mi też przy lewarku zmiany biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodziło mi o płyn chlodniczy sprawdź nagrzewnice

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha, no to się obaczy.

Kurde, sporo tego patrzenia będzie. Ale to myslisz, że nagrzewnica może mi wyciekac i sprawiać tę wilgoć? A też, że może jak jest może dziurawa to wytwarza wiatr i mam to odczucie jakby wiatr wiał mi przy lewarku?

Edytowano przez DJPaulG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh z tym wiatrem to raczej nie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale nagrzewnica jak puszcza plyn to właśnie przede wszystkim szyby paruja i znika plyn chlodniczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Potwierdzam - mam to samo ale robię krótkie odcinki i nawet auto nie zdąży się nagrzać w środku a w holenderskim klimacie wilgoć to norma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bo w sumie to u mnie nie ma takiego super grzania.

Kiedyś, tak, a raczej 3 lata temu. Jak na 1 biegu włączyłem grzanie to było gorąco i to bez klimy. A teraz już z tym ciężko. Już nie jest tak gorąco. Jest raczej w miare ciepło.

I właśnie czytam poradę jak się wymienia nagrzewnice w wersji z klimą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez DJPaulG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trochę nie kumam - klima chłodzi a grzanie grzeje chyba że cały czas jeździsz na funkcji AUTO ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie.

jak ustawie na najgorętszą temp. to klima utrzymuje stałą ciepłą pokojową temperaturę. Nie chłodzi, a grzeje.

Jak wezmę na odwrót, czyli na zimne to będzie chłodzić. Ale kiedyś bez włączania klimy sam nawiem na 1 biegu ustawiony na najwyższą temp dawał jak w piecu, a teraz to jest tylko ciepło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I to właśnie składa sie na nieszczesna nagrzewnice być może jest w niej już kamień i nie jest drozna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha. Bo już myślałem, że mam zimno bo silnik jest za słabo dogrzany. U mnie maksymalnie w trakcie jazdy temp slinika to 88 C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A filtr przeciwpyłkowy kiedy wymieniany ? Wloty powietrza w bagażniku masz drożne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza wymieniałem tego lata na węglow. Wloty w bagażniku? Nie wiem, ale chyba tak, bo jak włączam klime i termo obieg to słychać jak coś sie otwiera z przodu i z tyłu i szyba sie po mału odparowuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zobacz czy masz ten styropian za błotnikiem przednim a przy zawiasach drzwi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem jak działa nagrzewnica. Dodam, że u mnie jeszcze inaczej jest zamontowana niż w poradach. Tak jak tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Praktycznie po samej krawedzi znajdują się otwory na rury i to z boku i w dodatku nagrzewnica jest pod kątem. Ale tak widać fabrycznie jest.

Mniejsza o to. Gdy silnik nagrzał sie do 88C to dotknałem obu rur i: 1 rura była gorąca jak diabli, że nie dało się dłużej niż sekunde jej dotykać, 2: była tylko ciepła, że mogłem na niej bez końca trzymać palce.

Czy to oznacza, że nagrzewnica mi pada i jest do wymiany?

No i ubyło mi sporo płynu ze zbiorniczka. Jakiś miesiąc temu byl pełen po sam zgrzew, a teraz jest prawie na dnie.

Nie zauważyłem również żadnych wycieków na przewodach pod maską.

A może zawór nagrzewnicy jest walnięty?

Edytowano przez DJPaulG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po długiej przerwie zdjąłem boczki i zobaczyłem, że folia była w paru miejscach poodklejana. Pozaklejałem szeroką taśma te miejsca i wykonałem jazde próbną. przy 120 km/h było słychać lekki wiatr w drzwiach, ale to nie to samo co sie działo przy 100 km/h. Przedtem przy 100 km/h myślałem że mi drzwi wyrwie. Teraz jest już lepiej. I jakby atmosfera w samochodzie zrobiła sie inna. Jakby szybciej nagrzewało sie otoczenie. Albo mi sie wydaje (bynajmniej dolałem płynu do zbiorniczka do znaku KALT i teraz grzeje bardzo dobrze). Nagrzewnica jest ok. Zauważyłem tylko mały wyciek od strony zaworu nagrzewnicy. Pewni dziurawy przewód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...