Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kamyk8004

Falujace obroty na zimnym silniku przy niskich temperaturach

Polecane posty

Postanowilem ponownie wskrzesic temat poniewaz aktywnosc odnosnie tego watku zanikla rok temu (nie moj temat) i nie bylo w nim rozwiazania tego problemu a wiec zacznijmy jescze raz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przy niskich temparaturach ktore mnie ostanio nawiedzily wyszla usterka a mianowicie po kilku godzinnym postoju przy niskich temparaturach po odpalniu obroty wchodza na ok 700 zaczyna szarpac silnikiem po czym obroty wchodza na ok 1200 i spadaja znowu do 700 zaczyna szarpac i zas wskakuje na 1200. To wszystko trwa ok 30 sek po czym wszystko sie stabilizuje i dziala normalnie. Zanim "czkawka nie minie" przy probie ruszenia silnik odrazu gasnie w ogole nie reaguje na gaz. Znalazl ktos rozwiazanie tego problemu? Czytalem ze wielu z was mialo z tym problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest sens zakładania nowego tematu - skoro jak sam piszesz - istnieje już inny, gdzie są jakieś wypowiedzi w sprawie problemu ?

Jaki silnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki sens iz ostatnio ktos wypowiedzial sie tam rok temu i nie znalazlem tam rozwiazania problemu.

1.8 2003r z niemiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na problem ze ssaniem. Jak ostygnie silnik to po uruchomieniu na ssaniu powinien właśnie mieć wyższe obroty. Po jakimś czasie obroty spadają. Czas ten zależy od temperatury (im zimniej tym dłużej to trwa).

Jakieś błędy masz na kompie?

Dobrze by było sprawdzić lub ewentualnie szukałbym kogoś od kogo można by podmienić przepustnicę na chwilę i zobaczyć jak zapali na zimnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bledow jeszcze nie sprawdzalem w najblizszym czasie postaram sie sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To trzeba błędy sczytać z komputera (może coś się zapisało i z kodu błędu wyniknie gdzie jest usterka). W drugiej kolejności jakby nie było wiadomo co jest to podmiana przepustnicy od kogoś, podłączenie i uruchomienie na zimnym (podmień zanim odpalisz gdy silnik zimny i wyjdzie). Może być silniczek krokowy, a w z18xe niestety jest przepustnica elektroniczna z niewymiennym krokowcem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Edytowano przez FOTON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do dzisiaj wyczyscilem egr wymienilem swiece oraz cewke i nic to nie dalo. Bledow tak owych nie daje sie zczytac poniewaz przesladuje mnie jakies fatum za kazdym razem kiedy mechanik z komputerem zbliza sie do samochodu odpala normalnie tzn nie szarpie nie gasnie i obroty nie faluja ;/ pewnie mysli ze jakies urojenia mam. Na dowod zalaczam link do filmiku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponuje zajrzeć do przepustnicy i ją wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odpal silnik i odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobaczysz czy jest różnica jeśli silnik zacznie pracować równo przejedz się i sprawdź czy silnik mam moc jeśli ma i wszystko jest ok. I po wpięciu wtyczki znowu zaczyna chodzić nie tak jak powinien to do wymiany przepływka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Prawdopodobnie jestem winny koledze duze piwo, Przy odlaczonym przeplywomierzu samochod odpala normalnie w niskich temparaturach, zamowie nowy i zobaczymy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> swoja droga dziwne ze przy odlaczonej przeplywce pali sie kontrolka esp i tc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będzie się swiecic, komputer nie ma odczytu wartości parametrów pracy, co za tym idzie kontrolę trakcji też nie może przeprowadzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to normalne że przy odłączonym przepływomierzu będzie się świeciła kontrolka esp i tc jak założysz nową przepływke kontrolki zgasną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet kostki nie trzeba wypinac ja sciagnolem na chwilę rurę dolotowa bo chciałem zobaczyć jak by chodzil na stozku to od razu sie tc zaswiecila.

No i pierwszym razem silnik zgasł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem przeplywke przez 1,5 dnia bylo ok jednak zapalil sie check. Przy odpalalniu w niskich temperaturach nie gasnie jednak przez chwile faluja oboty w granicach 1100- 1500 (przed wymiana falowaly od 500-1500. Podpiolem dzisiaj samochod pod kompa i co wyszlo? Blad temp. powietrza... oraz P0170. Diagnosta powiedzial takze ze ma za niske obroty na jalowym ( 700)


Jakie orginalnie powinien miec obroty na jalowym?


Zrobilem jescze maly test tzn podejrzewam ze moze brac lewe powietrze, wiec zatkalem szczelnie dolot jednak nie dalo to zadnej rakcji tzn pracowal "normalnie" nie dusil sie, nie zgasl nie falowal obrotami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie fabryczne obroty w tym silniku były ustawione na 650 i nic się nie działo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu bledow nie gasnie i nie faluje obrotami wiec faktycznie przyczyna byl przeplywomierz, duze piwo dla kolegi Max220

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co prawda zostal jeszcze temat bledu p0170 ale mysle ze zaloze nowy temat odnosnie tego.


Wkoncu ostatecznie uporalem sie z problemem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Przez przypadek podczas proby wyczyszczenia przepustnicy odkrylem iz sruby byly dokrecone doslownie palcami przez co bral lewe powietrze. jednak pomiomo dokrecenia przepustnicy silnik dusuil sie na niskich obrotach. Wine za to ponosila nowiusienka chinska przepywka.... Zalozylem stara orginalna siemensa ktora okazala sie dobra i wszystko wrocili do normy. Podsumowujac to byly najdrozsze 4 srubki w moim zyciu, wydane 700zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...