Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kamyk8004

Falujace obroty na zimnym silniku przy niskich temperaturach

Recommended Posts

Postanowilem ponownie wskrzesic temat poniewaz aktywnosc odnosnie tego watku zanikla rok temu (nie moj temat) i nie bylo w nim rozwiazania tego problemu a wiec zacznijmy jescze raz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przy niskich temparaturach ktore mnie ostanio nawiedzily wyszla usterka a mianowicie po kilku godzinnym postoju przy niskich temparaturach po odpalniu obroty wchodza na ok 700 zaczyna szarpac silnikiem po czym obroty wchodza na ok 1200 i spadaja znowu do 700 zaczyna szarpac i zas wskakuje na 1200. To wszystko trwa ok 30 sek po czym wszystko sie stabilizuje i dziala normalnie. Zanim "czkawka nie minie" przy probie ruszenia silnik odrazu gasnie w ogole nie reaguje na gaz. Znalazl ktos rozwiazanie tego problemu? Czytalem ze wielu z was mialo z tym problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki jest sens zakładania nowego tematu - skoro jak sam piszesz - istnieje już inny, gdzie są jakieś wypowiedzi w sprawie problemu ?

Jaki silnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki sens iz ostatnio ktos wypowiedzial sie tam rok temu i nie znalazlem tam rozwiazania problemu.

1.8 2003r z niemiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda mi to na problem ze ssaniem. Jak ostygnie silnik to po uruchomieniu na ssaniu powinien właśnie mieć wyższe obroty. Po jakimś czasie obroty spadają. Czas ten zależy od temperatury (im zimniej tym dłużej to trwa).

Jakieś błędy masz na kompie?

Dobrze by było sprawdzić lub ewentualnie szukałbym kogoś od kogo można by podmienić przepustnicę na chwilę i zobaczyć jak zapali na zimnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bledow jeszcze nie sprawdzalem w najblizszym czasie postaram sie sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trzeba błędy sczytać z komputera (może coś się zapisało i z kodu błędu wyniknie gdzie jest usterka). W drugiej kolejności jakby nie było wiadomo co jest to podmiana przepustnicy od kogoś, podłączenie i uruchomienie na zimnym (podmień zanim odpalisz gdy silnik zimny i wyjdzie). Może być silniczek krokowy, a w z18xe niestety jest przepustnica elektroniczna z niewymiennym krokowcem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Edited by FOTON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do dzisiaj wyczyscilem egr wymienilem swiece oraz cewke i nic to nie dalo. Bledow tak owych nie daje sie zczytac poniewaz przesladuje mnie jakies fatum za kazdym razem kiedy mechanik z komputerem zbliza sie do samochodu odpala normalnie tzn nie szarpie nie gasnie i obroty nie faluja ;/ pewnie mysli ze jakies urojenia mam. Na dowod zalaczam link do filmiku

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek proponuje zajrzeć do przepustnicy i ją wyczyścić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Odpal silnik i odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobaczysz czy jest różnica jeśli silnik zacznie pracować równo przejedz się i sprawdź czy silnik mam moc jeśli ma i wszystko jest ok. I po wpięciu wtyczki znowu zaczyna chodzić nie tak jak powinien to do wymiany przepływka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdopodobnie jestem winny koledze duze piwo, Przy odlaczonym przeplywomierzu samochod odpala normalnie w niskich temparaturach, zamowie nowy i zobaczymy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> swoja droga dziwne ze przy odlaczonej przeplywce pali sie kontrolka esp i tc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie się swiecic, komputer nie ma odczytu wartości parametrów pracy, co za tym idzie kontrolę trakcji też nie może przeprowadzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to normalne że przy odłączonym przepływomierzu będzie się świeciła kontrolka esp i tc jak założysz nową przepływke kontrolki zgasną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet kostki nie trzeba wypinac ja sciagnolem na chwilę rurę dolotowa bo chciałem zobaczyć jak by chodzil na stozku to od razu sie tc zaswiecila.

No i pierwszym razem silnik zgasł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienilem przeplywke przez 1,5 dnia bylo ok jednak zapalil sie check. Przy odpalalniu w niskich temperaturach nie gasnie jednak przez chwile faluja oboty w granicach 1100- 1500 (przed wymiana falowaly od 500-1500. Podpiolem dzisiaj samochod pod kompa i co wyszlo? Blad temp. powietrza... oraz P0170. Diagnosta powiedzial takze ze ma za niske obroty na jalowym ( 700)


Jakie orginalnie powinien miec obroty na jalowym?


Zrobilem jescze maly test tzn podejrzewam ze moze brac lewe powietrze, wiec zatkalem szczelnie dolot jednak nie dalo to zadnej rakcji tzn pracowal "normalnie" nie dusil sie, nie zgasl nie falowal obrotami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie fabryczne obroty w tym silniku były ustawione na 650 i nic się nie działo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po skasowaniu bledow nie gasnie i nie faluje obrotami wiec faktycznie przyczyna byl przeplywomierz, duze piwo dla kolegi Max220

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co prawda zostal jeszcze temat bledu p0170 ale mysle ze zaloze nowy temat odnosnie tego.


Wkoncu ostatecznie uporalem sie z problemem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Przez przypadek podczas proby wyczyszczenia przepustnicy odkrylem iz sruby byly dokrecone doslownie palcami przez co bral lewe powietrze. jednak pomiomo dokrecenia przepustnicy silnik dusuil sie na niskich obrotach. Wine za to ponosila nowiusienka chinska przepywka.... Zalozylem stara orginalna siemensa ktora okazala sie dobra i wszystko wrocili do normy. Podsumowujac to byly najdrozsze 4 srubki w moim zyciu, wydane 700zl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...