Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
gwiazdor92

2.2 DTi Problem z wentylatorem i wskaźnikiem temperatury

Recommended Posts

Witam!

Szukałem podobnego problemu na forum ale nie znalazłem dlatego zaczynam nowy wątek

Stałem się posiadaczem Vectry C GTS 2.2 DTI zaraz po zakupie wystąpił pewien problem,

1 Od razu po odpaleniu auta włącza się wentylator i pracuje przez cały czas aż do momentu zgaszenia silnika

2 wskaźnik temperatury nic nie pokazuje, cały czas jest w pozycji zerowej (raz po przejechaniu ok 30km na chwilę zaczął się podnosić ale po zatrzymaniu samochodu na skrzyżowaniu znowu opadł i tak już został)

Czy te 2 awarie mogą mieć coś ze sobą wspólnego? według znajomego wadliwy jest czujnik temperatury, nic nie wskazuje więc wskazówka się nie rusza, komputer nie wie jaka jest temperatura więc na wszelki wypadek cały czas chłodzi układ?

Miał ktoś podobny problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to czujnik temp do wymiany. Grzeje świece za każdym razem?

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak świece grzeje, w którym miejscu znajduje się ten czujnik? będę w stanie sam go wymienić?

Edited by gwiazdor92

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik temperatury znajduje się na górze termostatu. Wymienisz go sam będziesz potrzebował fajkowej z tego co pamiętam 19 zaopatrz się w płyn na dolewke bo ubedzie trochę zanim wkręcisz nowy

a druga opcja może być taka ze masz o

dołączona wtyczkę. Sprawdź styki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To by mu błędy waliło a nic o tym nie pisze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super w takim razie w poniedziałek kupię taki czujnik w hurtowni i spróbuję wymienić, dam znać czy pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żaden klucz fajkowy nie jest potrzebny zwykła 19 i dasz rade.

w tym temacie masz fotke gdzie szukać czujnika ( link jest od vb ale w vc 2.2dti jest podobnie )

Please login or register to see this link.



napewno się nie pomylisz bo w pobliżu nie ma innego czujnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jakby wtyczka była odpięta ale przewody przerwane to pokazałby błąd typu "napięcie za wysokie lub za niskie"

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przede wszystkim jak kabel od czujnika przerwany albo wtyczka odpięta to auto z kluczykiem sie pokaże na wyświetlaczu w zegarach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no więc wymieniłem czujnik i nic... dalej to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do kontrolki autka z kluczykiem... no więc auto kupiłem miesiąc temu z uszkodzonym modułem CIM którego do tej pory nie udało mi się naprawić, jednym z objawów była właśnie pojawiająca się co jakiś czas ta kontrolka, ale odkąd mam wyżej opisany problem z wentylatorem i wskaźnikiem ta kontrolka zapalona jest cały czas więc możliwe ze uszkodzony jest przewód? wtyczka była wpięta sztywno w stary czujnik, w nowym też się dobrze trzyma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pali się ta kontrolka to trzeba zobaczyć jaki to błąd. Będziesz wiedział gdzie szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przede wszystkim u mnie nie ma czegoś takiego miejsca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moge odpinac itp i auta z kluczykiem nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

widocznie masz coś skopane że nie ma informacji o błędzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kolegi w astrze h 1.7cdti tez nie ma info o błędzie po odpięciu czujnika. To normalne.

Padł mi czujnik cisnienia oleju i tez zadnej informacji nie bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli jak by nie było ciśnienia oleju to tak sobie jedziesz dalej aż silnik stanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie.

Zaswieciła się kontrolna od niskiego ciśnienia oleju mimo że stan oleju był ok, a na desce nie było info o błędzie ze czujnik walniety.

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dziś na spokojnie zajrzałem jeszcze ze raz pod maskę aby obejrzeć te kable czy nie ma nigdzie przerwy no i jak się okazało ktoś tam już wcześniej coś nieźle pomodził, kable były połączone byle jak, poprawiłem to i problem zniknął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tylko teraz zastanawia mnie o co tu chodzi? jest jak by zrobiony dodatkowy obwód, podpięte jakieś pudełeczko z diodą która zaświeca się po odpaleniu silnika, dalej idą jakieś kabelki pod silnik, ktoś wie co to może być?

1.jpg'

2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oszukiwacz temperatury

a rura na pierwszym zdjęci nie jest czasem dziurawa?

Edited by marmal004

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to oszukiwacz temp widać że twoja viki miała problemy z paleniem... może to świadczyć o złej kondycji np pompy paliwa, wtrysków.

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto pali bez problemów, przed zakupem robiłem testy wtrysków i turbiny i wszystko jest ok, może to pozostałość z przeszłości? kiedyś miał jakieś problemy?

p.s

rura jest cała

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak robiłeś test wtrysków ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak z ciekawości jaki wynik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...