Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zibi_4don

Vectra B nie otwiera się.

Polecane posty

Siemka.

Dzisiaj nie mogę otworzyć Vectry, chyba zaraz szyby pójda w mak. A więc:

dzisiaj mam 2 stopnie mrozu i auto nie reaguje ani na pilota, ani na kluczyk w zamku. Grzałem wkładke aż była ciepła i nic. Próbowałem się dostać przez bagażnik ale po rozgrzaniu wkładki również nie mogę go otworzyć. Co tu się mogło stać? Nie wierzę w zamarznięcie bo wczoraj przy -8 cały dzień wszystko działało (kilka razy jeździłem wczoraj). Auto normalnie zamknąłem o 23 wieczorem, a o 6 rano już za nic się nie chciało otworzyć. Centralny oryginał, pilot nie zintegrowany z kluczykiem (łezka). Co mam robić żeby otworzyć Viki?

Wiem, że central ma po naciśnięciu drugi raz zamknięcia jakąś blokadę ryglowania. Wtedy nie da się otworzyć auta z kluczyka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kluczyka się da. Nie da się ryglem wewnątrz samochodu. Mógł paść akumulator albo rozprogramował się pilot. Masz drugi? Próbuj ruszać kluczykiem pewnie wkładka się zastała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i kup odmrazacz

a nie podgrzewasz wkladki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - próbować z kluczyka.

Może zostawiłeś radio albo światełko zapalone i rozładowało aku.

Jak pilot spadł to mógł się zresetować.

Jak zaryglowałeś to z klucza i tak powinno się dać, jedynie żadnym drutem nie otworzysz ani nie podniesiesz rygla od środka


Najlepszym rozwiązaniem jest podgrzać grot w kluczu dość mocno bo nie zaleca się niczym psikać czy smarować wkładek.

Zawsze zostaje porządnym śrubokrętem złamać wkładkę, bo szybka to trochę kosztowna i pracochłonna sprawa, tym bardziej o tej porze jazda bez szyby nie wskazana

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z dworu. Pół godziny dmuchałem ciepłe powietrze suszarką do włośów do drzwi (wyciągnąłem listwe u dołu szyby) i... NIC.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Grot grzałem zapalniczką (na benzyne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">) aż wkładki były wyczuwalnie ciepłe. Zracji iż wkłądka bagażnika wystaje więc była grzana bezpośrednio ogniem i ani drgnie. W drzwiach czuć, że wkładka nie jest zamarźnięta. Coś ewidętnie zablokowało wkładki... tylko co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

centralny kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jak to teraz otworzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie centralny tylko pewnie zapadki masz zabrudzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem świadkiem identycznej sytuacji, zero reakcji na pilota, kluczyka nie dało się przekręcić.

Podgrzanie kluczyka załatwiło sprawę.

A odmrażacza nie polecam, bo wypłukuje zapadki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a slyszal o smarze specjalnym do zamkow samochodwych ??

ja uzywalem odmrazaczy nie raz i nie tylko w oplu

pozniej smar i koniec problemow na lata

co do tego co napisalem

deadlock moze trzymac plus uwalona wkladka zamka

tematow o tym bylo co roku zima od groma

w tym okresie sie to zawsze nasila

''padniety aku'' albo ''padnieta bateria w pilocie''

i z klucza sie nie otwiera

bo nie byl uzywany od lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli zawsze używałeś pilota - to zamka możesz kluczykiem nie otworzyć mimo że nie jest zamarznięty. Po prostu był nie używany kluczykiem, zardzewiał, zastał się i teraz jest problem...

Z autopsji piszę po zatrzaśnięciu auta bez akumulatora...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słyszał, ale tu przeczytał dopiero teraz. Trzeba od razu było o tym pisać, jak ktoś nie używa, to ciężko mu się domyślić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie ale pomimo rozgrzanych wkładek i i drzwi viki nadal nie chce się otworzyć... smary do zamków też nie pomagają... już wcześniej napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedykolwiek otwierałeś drzwi kluczykiem? Masz pewność że kluczyk pasuje? Jeśli tak to zostaje tylko kombinowanie kluczykiem aż zapadki się ruszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś otworzyłem drutem maskę. Viki w żaden sposób nie reaguje na odłączanie klemy. Aku nie padło. Jakiś pomysł jak ruszyć centralny? Są pod maską jakieś przekaźniki czy coś?

Kluczykiem jeszcze miesiąc temu auto otwierałem bo bateria w pilocie byłą padnięta i nie chciało mi się jej wymieniać więc cały sezon wkładka pracowała na kluczyku.

Edytowano przez zibi_4don

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo nic to nie da -albo pilot (a ten nie działa) albo kluczyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie dla pewności kupiłem odmrażacz do zamków i nic. Wkładka pracuje tak samo jak i przed odmrażaczem, Kluczeyk wchodzi delikatnie jak w masło, słychać jak zapdki ładnie pracują, to samo w bagażniku a nadal sztywny opór. Wkładka w drzwiach nawet ma ruch w prawo jakieś 2mm w lewo jakieś 3mm i dalej stawia twardy opór. Pomagałem sobie szczypcami do momentu skręcania się grotu i nic.

Podpowie ktoś gdzie vectra ma przekaźnik od centralnego?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sleep.png" alt="-_-" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sleep@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba podjadę na szrot po szybę najtańszą i potraktuję porcelaną...


A więc tak:

otworzyłem vectre jednym ze sposobów "na złodzieja". Nie wiem dlaczego wkładka nie odpowiada, podejrzewam pękniętą sprężynke na zapadce albo coś podobnego albo się zapiekła bo się zacinała, a od miesiąca czy dwóch nie używana jest. Jeżeli chodzi o centralny to nie łapał bo... no i właśnie... przypomniałem sobie, że jak zamknąłem auto to mi w drodze do domu kluczyki spadły na chodnik. Jak już otworzyłem vectre i zakodowałem pilot to central działał. Po chwili puknąłem pilotem o karoserię (lekko i niechcący ale dobrze w sumie wyszło) i pilot znów był rozkodowany. Okazało się, że bateria dostała luzu i gdy traciła styk to pilot się rozkodowywał. A bagażnik? Wujas powiedział, że jak to auto miał 7 czy 8 lat to ani razu kluczyka do bagażnika nie wkładał.

Teraz raczej poszukam na szrotach kompletu czyli 2x kluczyk, stacyjka, wkładka drzwi i bagażnika, sterownik centralnego no i cewka na stacyjke od immo. Dlaczego? bo i tak mam tylko jeden kluczyk i jeden pilot więc dorabianie kluczyka pewnie przewyższy koszt tego kompletu, a pilota pewnie się nie da dorobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czyli jak wyzej napisałemz tym, że ja nie miałem aku a Ty pilota bo był rozkodowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie :-D dlatego zamki smaruje silikonem w spray-u. zostawiam vectre na 2 miesiące pod gołym niebem bez aku i nawet te -15 nie jest przeszkodą do otwarcia tak samo uszczelki. Nie smarujesz, nie jedziesz :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...