Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
motox

Spreżyny -20

Recommended Posts

Chciałbym obniżyć vectre b 2.0 16v sedan, myślę nad spręzynami -20, tylko nie chciałbym żeby był jakoś strasznie twardy a z tego co wyczytałem są różne twardości sprężyn. Ktoś by z was doradził jakie sprężyny wybrać mogą być też używane. A może są -25? mam felgi 17'' i na serii trochę koza się robi.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ori używane -20 lub irmscher -30 - musisz dobrać pod Twój silnik i nadwozie


Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak używane, tylko gdzie ja je dostane? bo nigdzie nie widziałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo łatwo nie bedzie - ot powoli to rarytas.

allegro, olx, dział handelek na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widze te żadne nie są -20

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kup -30

jak nie ma nigdzie od sport (na bank sa tylko dobrze poszukac)

bo tylko one mialy -20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Czy ktoś pomoże odczytać numery tych sprężyn, bo z tego co na forum wyczytałem to sprężyny różniły się twardością i jak to wygląda przy tych sprężynach?

Z tego co się dowiedziałem to same sprężyny -30 do seryjnych amortyzatorów to nie za dobrze dla nich.. najlepiej do serii to sprężyny -20 podobno, cały czas szukam może coś sie trafi.

Edited by motox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczytaj ten temat:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja tak mam od czerwca i na razie wszystko ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdzie to wyczytałeś?

5 lat miałem w kombi -30 przy zwykłych amorach i nic się nie działo a i swoje się nawozila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczytałem tu na forum, znalazłem taki temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo jest takie info, w temacie o zmianie zawieszenia się przewija. Ale jest to info czysto teoretyczne - nikt nie potwierdził i w zasadzie nie może tego zrobić i napisać "zmieniłem i po miesiącu amory padły" Może przyspiesza to zużycie - ale jakie to ma znaczenie przy np. 10 letnich amorach? I tak w końcu padną i tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś ma 10 letnie to tak, bo ja dwa lata nowe miałem KYB zakładane ale rzeczywiście nikt nie potwierdza szybszego zużycie tylko teoretycznie wszyscy piszą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nowe też w końcu padną. A jeżeli te 10 letnie mają sprawność na poziomie 80% to jakie znaczenie ma ich wiek?

Co do samego amortyzatora przy takim obniżeniu na sprężynie nie stanie mu się żadna krzywda

Share this post


Link to post
Share on other sites

To samo miałem na myśli. A najbardziej to, że tylko w teorii będzie się szybciej zużywal bo nikt tego nie potwierdził i nie może sprawdzić... Czy zmienia się i jak jego charakterystyka też nie wiadomo. Ja zrobiłem taki test: seria i amory mają sprawność 70 do 72%. Wymiana sprężyn na -30 i amory mają sprawność 82 do 83%. Sprawdzane na dwóch stacjach, W ten sam dzień i wyniki te same.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam Vogtlanda (35/25) z amorami Kayaby (przód niby do sporta, tył zwykły), razem wymienione na nowe, zobaczymy jak dalej to będzie, ale póki co jest ok. Zbyt twarde nie są i też raczej za takie uchodzą. Sam chciałem sprężyny od sporta, ale odpuściłem, bo jednak używane sprężyny mnie nie przekonywały (tym bardziej jak zobaczyłem swoje), pomijając już ich dostępność. Co do żywotności amorów to ciężko określić, bo to zależy od dróg, czy zalicza się każdą dziurę po drodze itd. Zresztą nawet nowy amor może wylać na seryjnym zawieszeniu jak jest wadliwy.

Edited by Gepard_G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin to mamy podobne doświadczenia tylko, że mi minimalnie wyższą sprawność amorów po obniżeniu pokazało w Audi A6. Po 4 latach użytkowania (na -30) amory na stacji pokazały 71% (z początkowych 84% zaraz po obniżeniu) więc sprężyna -30 nic nie zmieniła w szybkości zużycia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...