Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bula997777

Vectra B 2.2 Dti po rozgrzaniu gasnie

Recommended Posts

Witam. Jestem tu nowy. Posiadam opla vectre b lift 2001r z silnikiem 2.2 dti. Auto zakupilem juz jako uszkodzone. Problem polega na tym iz gdy temperatura jest powyzej 5 stopni auto wogole nie chce zapalic. Kreci ale nie pali. Czasem bylo tak ze odpalilo i od razu po sekundzie gaslo. Dzisiaj gdy temperatura spadla ponizej 0 auto o dziwo odpalilo bez zadnych problemow. Chodzilo normalnie przez ok 10 min po czym zgaslo i znowu nie chce odpalic. Bledy jakie pokazal komputer to :

P1345 Czujnik kata skrecania uszkodzony

P1220 Regulacja poczatku wtrysku

P0195 Temperatura oleju silnika - za wysoki sygnal

P1590 Przekaznik podgrzewacza - za wysoki sygnal

Podczas dzisiejszego odpalenia auto pracowalo normalnie nic nie stukalo nie kopcilo zachowywalo sie normalnie a gdy zaczelo leciec cieple powietrze z nawiewow niespodziewanie zgaslo.

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to że pompa wtryskowa nadaje sie do regenracji ponieważ zaciera się tłok przez zapowietrzanie się układu paliwowego i wtedy pompa pracuje na sucho.


A czy po dłuższym postoju np przez noc jest ciężko go zapalić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak temperatura jest taka jak dzisiaj czyli ponizej 0 to odpala bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno do sprawdzenia lub wymiany czujnik temp. oleju. Ale czy powinien od tego gasnąć? Dlatego bardzo możliwe, że uszkodzony jest sterownik pompy wtrystkowej - po rozgrzaniu świruje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też bym obstawial sterownik vp44 bo na zimnym jeszcze widać dziala jak odpala, zaczalbym od tego czujnika, następnie jak dalej sie będzie problem pojawiał to czeka naprawa sterownika, jak i naprawa pompy, widać ze juz błędy nastawnika pokazuje, możliwe ze przez sam sterownik jak się rozgrzeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzieki za odpowiedzi. Musze usiasc i pomyslec co z tym dalej zrobic.


A czy moze miec cos do tego ze nie zawsze dziala otwieranie auta z pilota?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie.Otwieranie auta z pilota to zupełnie inna bajka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te błędy są ważnie oba mają wpływ na kąt wtrysku choć ten pierwszy wskazuje też na brak paliwa w pompie czyli mocno zapowietrzone o odpowietrzaniu nie będę pisał bo jest już mocno opisane, możliwe do wymiany uszczelniacze trawersów.

Poczytaj tu post @dred7474

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...