Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
t-o-m-o

dolewka oleju w z32se

Recommended Posts

Witam. Koledzy powiedzcie proszę czy to normalne że z32se co 1000 -1500 km potrzebuje dolewke ok. 0,5 l oleju do silnika? Dzięki Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie nie, nie jest to normalne.

Masz jakieś wycieki, czy tyle oleju Ci przepala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nie mam żadnych wycieków. Nie zostawiam plam pod samochodem.dlatego się dziwię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pasowalo by sprawdzic kompresje na cylindrach.Pewnie tez uszczelniacze zaworowe do wymiany.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy po nocnym postoju po odpaleniu i lekkim przygazowaniu nie puszcza sinej chmury z wydechu

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, sprawdzę. A jeśli puszcza taką chmurę to co to oznacza??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oznacza to ze po dluzszym postoju olej z glowicy splywa po zaworach i w chwili odpalenia silnika olej ten jest spalany.Z tad chwilowa siwa chmurka spalin.Wtedy trzeba bylo by wymienic uszczelniacze zaworowe.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

siwa jest normalna bo to para wodna, ale można wywnioskować że wiesz o co chodzi tylko z rozpędu walnąłeś byka.

Wszystko co napisał matoslaw jak najbardziej się potwierdza, ale jeżeli chmura spalin będzie wchodzić w taki niebieski, granatowy, sinawy kolor.

Oczywiście z rozpoznaniem może być problem bo jak wiadomo każdy prawdziwy facet zna tylko trzy kolory: czarny, biały i pedalski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

siwa czyli szara wpadajaca w niebieski

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu bym się nie zgodził. Prawdziwy facet zna tylko dwa kolory: ładny i brzydki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi na 10.000 tys łyka jakies 0.5L ale muszę mu przycisnąć bo od ostatniej wymianie przez 11 tyś km nic nie dolewalem ale tez duzo spokojniej jezdzilem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dziś z rana odpaliłem samochód i przegazowałem ale wyziew był jasno biały nic co wpadło by w kolor niebieski, siny czy jakiś inny ciemny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tylko przypomne ze norma opla to 0,7l na 1000

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomo a.zobacz czy nie masz wycieku z pokrywy zaworów tam w zimie lubi sie pocic i coś uciec az czasem w srodku czuć palonym olejem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak się chyba dzieje w Z32SE ale jak temperatury są minusowe i odme przyłapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w zimie ale tylko zimie mam tak czasami ze lubi pociec trochę na kolektor wydechowy i czuc w.srodku palonym olejem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zdarzyło mi się aby było czuć spalony olej w kabinie a oliwy dolewam jakoś od maja także w ciepłe dni też. Zobaczę jeszcze pod pokrywą może faktycznie tam coś ucieka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja w 3.2 gdy mu trochę przycisnę to przez chwilę czuć spalony olej.

Przy normalnej jeździe nic takiego nie zauważyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do tematu to ja dolewam tak z 1l na jakieś 5000km czasem 7000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ten typ tak ma"

Też "uciekał" mi okej.
Okazało się że do wymiany uszczelki pokrywy zaworów (minimalnie ubywało oleju ale nie śmierdziało, do czasu) zrobione w maju i spokój do dzisiaj.
Po wymianie nie dolewałem nawet 0.1 litra przez 15 000 km.
Dzisiaj rano, odpaliłem autko, skrobie szyby, wsiadam, przejechałem może 1-2 kilometry i smród, lekki dymek w samochodzie.
Do mechanika, diagnoza ta sama, uszczelka.
Najgorsze, że dzisiaj MUSZĘ przejechać ~100km.
Gdybyście widzieli w wiadomościach informacje "...auto stanęło w płomieniach..." to będzie moja V

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Tak więc lepiej sprawdź czy nie "poci" się na uszczelce, bo "ten typ tak ma":

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie ten typ tak ma juz ponoć kombinują a alu pokrywami z 2.5 albo jakiś klej specjalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi w sylwestra się pojawiła masa oleju na kolektorze wydechowym przyjdą uszczelki to zdejmuje pokrywy czyszcze odmy i powinien być spokuj na jakiś czas. A nie miesza ci wody z olejem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , dzięki za radę. Sprawdzę również pod usczelki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś umyłem miejsce wycieku przeglodneliśmy odmy z kumplem, zagrzaliśmy bestie daliśmy jej w piec i zero wycieków dzine, może odme chyciło i przedłuzeniem wlewu oleju wywaliło??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sam sobie odpowiedziałeś "... zagrzaliśmy bestię..."

Na dodatek przy jakiej temperaturze zewnętrznej miałeś "usterkę" a przy jakiej robiliście "test"?

Dla potomnych:

olej wywala przez uszczelkę bo ciśnienie nie ma ujścia ze względu na zatkaną odmę zamarzniętą mieszanką wodno-oleistą (tak w skrócie).

Mój sposób: silnik się grzeje, ja skrobie sobie szybki i co troszkę odkręcam korek wlewu oleju, ciśnienie uchodzi, oleju nie wywala przez uszczelkę.

Rada kolegi z forum: przed zimą przeczyścić odmę i przewody do niej przylegające/współpracujące, spokój przez całą zimę zapewniony.

Jeżeli piszę źle proszę mnie poprawić a nie wyzywać od pseudo-mechaników.

Po wyczytaniu wieeeelu postów, tematów itd, doszedłem do takiego wniosku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...