Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ReyNey

Vectra C z20NET LPG Błąd z mieszanką za dużo/za mało

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Niedawno zostałem posiadaczem Vectry C 2004 2.0T (Z20NET) przed założeniem gazu wszystko było OK. Auto miała swoją moc i była bajka, gaz został założony po 2 tygodniach komputer to Zenit Pro 4, wtryski Hanna Niebieskie (2000?) a reduktor nie powiem ale jest dosyć spory i przystosowany do 260KM znajomy ma ten sam reduktor w Audi A4 B5 150KM quattro i wszystko jest ok wcześniej miał Magic niby do 300KM a był połowe mniejszy.

Wracając do tematu po założeniu gazu zaczął pojawiać się Klucz czyli tryb serwisowy. Gazownik sprawdził i był błąd immobilaizer i Ciśnienie w turbinie ale to była wina stary (od nowości nie były chyba zmieniane bo były nie ciekawe ale już są nówki założone) świec.

Po wykasowaniu błędów auto miało pełną moc, jeździ bajecznie, niestety nie długo. Następnego dnia wyskoczył znów serwis, tak się składa że w Poniedziałek auto dawałem do sprawdzenia bo jest do wymiany łożysko w zawieszeniu i zobaczyć odrazu turbine i inne rzeczy, okazuje się że wszystko jest OK silnik zdrowy, turbina też, nie ma żadnych nieszczelności.

Po podłączeniu do komputera okazuje się że owy błąd to była zła wartość paliwa zbyt mało lub za dużo. To jest błąd podajże P190. Wykasował błąd i auto znowu jeździło teraz błąd pojawił się 2 razy i znow to samo.

Serwis pokazał się jadąc przez wioski przy około 2,5tyś obrotach, a 2 raz przy zmianie biegu z 4tyś na 2,5 tyś.

Panowie czy ktoś z was miał może taki problem albo mieszka niedaleko Sieradza i mógłby pomóc? Mieszkam za granicą i mój czas na naprawy jest ograniczony i nie pojade autem które nie jest w 100% sprawne.

Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne gazownik wystroił lpg za ubogo, nie poszarpywał samochód?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nie zaobserowałem żądnych szarpań, drgan, falowania obrotów. Na jałowym biegu obroty były w granicach 650-700-750 ładnie cicho wszystko pracuje.

Gazownik kazał jeździć na benzynie i zobaczyć czy wyskoczy błąd póki co zrobiłem 35km na benzynie i nic. Zobaczymy czy dalej wyskoczy.

I mam pytanie czy jest możliwość że ten Zenit Pro 4 jest za słaby? Byłem dzisiaj u gościa od Gazu który montuje gaz do mocniejszych aut i jak spojrzał na komputer to zaczał się śmiać i powiedział (macie najgorsze g**no nic nie zrobię wsadźćcie Staga to pogadamy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się nie ma pojęcia to się wymyśla że zenit to g...no a stag jest dobry.

chce staga bo tylko takie montuje i ma jakiekolwiek pojecie. Zapytaj czy ci wystroi instalacje po AFR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiero w sobote mnie opatrzy Gazownik a raczej moją Viki bo jutro ma wyjazd a później to święta. No pojadę to zaraz podpytam ale w międzyczasie chętnie zobaczę inne propozycje co by wykluczyć jak najwięcej możliwości i znaleźć odpowiedź.

Dzięki za odpowiedzi i poświęcony czas.

Edited by ReyNey

Share this post


Link to post
Share on other sites

wedlug mnie sprawdz wtryski gazowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo pewnie wystepuje zapetlenie i dolewa benzyny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli miało by to miejsce to nie wiem jaka ilość tej benzyny była by dodawana bo przez 4 dni wskaźnik jest chyba w tym samym miejscu może ruszył się o milimetr? A zrobiłem około 500km. Ogólnie to dużo strasznie gazu mi bierze. 37litrów na 310km mi starczyło a zazwyczaj zmieniałem biegi w granicy 2,5-2,7 obrotów dosłownie 3-4 razy jak miałem prostą to wcisnąłem do 140-150km ale odcinek nie był dłuższy niż 1km. A średnia prędkość nie przekracza 90-120km.

Też macie takie spalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spalanie masz w normie to nie jest silnik ze bedzie palil 10 litrow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam tylko żeby się upewnić czy nie bierze za dużo i wszystko ok. Tylko ten serwis mnie martwi bo takto Auto jest sprawne kupione było od Omegi_1217 znanego pod imieniem Grzegorz mieszka w mojej miejscowości a i jak się okazało rodzinka go zna. No i czas mnie goni bo z każdym dniem coraz mniej czasu a usterka nie znika w sobotę mam nadzieje że gazownik ogarnie system, rodzina jeździ do niego od dobrych 7 lat i zawsze dawał radę nawet jak się z nim rozmawia to widać że ma wiedzę. Panowie a czy może to być wina (przepływki?) takie coś wyczytałem dzisiaj (nie wiem czy dobrze mówię nazwę) ponoć to też nie rzadkość w Vectrach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gazownik ktory zna sie na rzeczy nie koniecznie musi znac sie akurat na tym silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, choć robił gaz w Saabie Aero 93 2.0T ten sam silnik niemal i tam wszystko śmiga ale wiadomo co auto to coś lekko innego. Mam nadzieję że da sobie radę i będzie ok bo mnie to lekko martwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym silniku, konieczne jest strojenie sondą AFR. Zapytaj go czy w ogóle o niej słyszał, bo pewne, że tak auta nie wystroił. Saab ma niby ten sam silnik, ale inny osprzęt, dlatego tam mogło mu się udać.

Jak gość nic nie wymyśli to szukaj na LPG-forum kogoś kto ma sondę AFR to Ci wystroi auto - ale nie wiem jak z Zenitem.

Błędy z mieszanką na LPG, a teksty aby jeździć na benzynie żeby zobaczyć czy wyskoczy błąd itd. to typowa spychologia gazowników.

I jeśli wcześniej nie było problemów i błędów na benzynie to nie daj sobie wmówić, że coś nie tak jest z autem!!!


Please login or register to see this quote.

O tyle nawet nie chodzi czy coś jest g**no czy nie. Ale ludzie montując niszowe kompy sami sobie strzelają w kolano.

Ktoś zamontuje STAGA - w promieniu 5km w wielkim mieście - znajdzie z 5 serwisów. A przy niszowej firmie ?

Wujek jeździł do zaufanego mechanika co zaczął bawić się w gaz. Mimo mojego sprzeciwu, założył KING-a. Po 6 miesiącach, zaczęły się błędy, problemy, gość nie umiał sobie poradzić. Najbliższy serwis aby nie stracić gwarancji - 100 km dalej. Mysłowice - Częstochowa. Na GOP jest kilka dobrych serwisów LPG, ale nikt nie bawił się w tą instalacje... I co wtedy?

To, że mamy zaufanego mechanika to super. Ale co jak okaże się nie taki super? Innego szukać, ze świecą. A to czy ktoś montuje Staga, Kinga czy inną firmę to tak naprawdę zależy - w dniu decyzji o rozpoczęci montowaniu LPG od ceny jaką dostał na hurtowni, albo jakieś promocji od przedstawiciela np. na interfejs. Albo był na szkoleniu jak montować LPG akurat danej firmy. Czysta ekonomia i wybór pod siebie, a nie kierowanie się która instalacja jest lepsza.

Edited by reset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najśmieszniejsze jest to że jakieś 4 miesące temu znajomy był u niego z Signumem 2.0T jemu gaz założył i do dziś facet jeździ i zero problemó, nic się nie dzieje auto chodzi jak żyleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba było wcześniej dopytać jaka instalacja, jakie podzespoły, gdzie zamontować i na co zwrócić uwagę przy montażu.

Założę się, że instalacja DRUT a gazownik stroi na pałę.

Powiedz gaziarzowi, że bez podglądu na korekty nie ustawi poprawnie mieszanki.

Błędu nie wywala przy pełnym bucie więc nie o AFR chodzi.

Korekty długoterminowe masz do d***, kasowanie błędów je zeruje i dla tego na chwilę jest dobrze.

Kup sobie ELM-327 i nikt Ci nie wciśnie, że masz gaz dobrze ustawiony a błędy wyrzuca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie. Opel z tematu to dosc trudne auto w strojeniu dla typowych polskich gazownikow. Tak jak jak poprzednicy pisali wczesniej, diagnoze warto rozpoczac od sprawdzenia korekt paliwowych za pomoca skanera OBD. Jako auto doladowane, moze nie obowiazkowe, ale co najmniej wskazane jest strojenie z uzyciem sondy AFR, zwlaszcza jesli jezdzisz dynamicznie nie zalujac pedalu gazu.

Jaki konkretnie jest zamontowany reduktor ? Jego moc z instrukcji czesto nijak sie ma do rzeczywistosci.

W razie problemow z samym Zenitem i jego ustawieniami prosze o pytania w temacie lub na prywatna wiadomosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...