Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

neodo

Problem - "coś rozładowywuje akumulator + tryb awaryjny skrzyni" pomocy...

Polecane posty

Witam. Model auta Vectra c 2002r poj. 2.2 diesel automat.

Mam poważny problem. Zaczęło się to od tego że przyszły niskie temperatury (zaczęły grzać świece) auto odpalało bez problemu. Wybrałem się w trasę i podczas duszenia pedału hamulca zaczął pojawiać się tryb awaryjny skrzyni biegów i ginął po parokrotnym naduszeniu pedału hamulca.. Po powrocie tryb awaryjny świecił się już na stałe. Postanowiłem wybrać się na komputer, ale okazało się, że jest rozładowany akumulator (dziwne bo tego samego dnia odpalałem go kilka razy i było ok) podładowałem go i chcę jechać a tu cud- tryb awaryjny znikł i nie zapalił się... mimo wszystko pojechałem ale na kompie nic konkretnego nie wykryło zero błędów skrzyni i silnika. Pare dni wszystko było ok aż do Pewnego rana - odpaliłem bez problemu auto.. dojechałem do pracy 8 h minęło wsiadam do auta a akumulator wydojony do totalnego zera. Zostawiłem ako na całą noc na ładowaniu. Auto chodziło pare dni bez zarzutu a potem znów powtórka z rozładowywania, jednak teraz jest to już nagminne i zaczyna pojawiać się tryb awaryjny ale tylko przy rozruchu na słabym już akumulatorze ( przy użyciu urządzenia rozruchowego). Są takie sytuacje rano, że odpalę auto, za chwile zgaszę i już nie ma opcji odpalenia.

Elektryk zrobił już pomiary poboru prądu.. Przez czas kiedy świeci wyświetlacz komputera i liczników pobór jest w granicy 1A a jak wszystko zgaśnie po chwili to spada do 0,2 A. Więc niby nie ma takiego potężnego zużycia.. Alternator także został sprawdzony (sprawny, ładuje) po uruchomieniu auta wykazuje 14v.. wymieniłem też akumulator oraz przewód masowy, nie pomogło. Podsumowałem sobię te wszystkie zdarzenia i doszedłem do tego, że może to coś z świecami żarowymi skoro problem pojawił się teraz przy niskich temperaturach.. Dzisiaj dostałem taką poradę, żeby odłączyć sterownik świec żarowych i sprawdzić czy wtedy ako zostanie wyładowane. Po wyjęciu tego sterownika skrzynia jest w trybie awaryjnym. Raczej takie wyjęcie sterownika nie jest tu ratunkiem bo muszę poruszać się autem a w trybie awaryjnym to nie bardzo się da. Jutro zostaną sprawdzone świece...

Może ktoś z was miał podobny problem? albo ma jakąs radę ? z góry dziękuję..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ktoś Ci radzi, bo jeżeli chodzi o świece to tylko ich sterownik jeżeli jest uszkodzony to ma zwarcie i wtedy rozładuje akumulator przez noc. Same świece nie dadzą tego efektu. Po wyjęciu modułu masz tryb awaryjny skrzyni czy tylko auto z kluczykiem? Bo jakoś związku nie widzę, chyba że w tym silniku i z taką skrzynią są jakoś te obwody ze sobą powiązane, ale jakoś mi to nie pasuje.

Edytowano przez tgrzybek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

już wyjęłem ten sterownik zostawie auto na pare dni na próbe bez sterownika. Pojawia się auto z kluczem i skrzynia jest w trybie awaryjnym ( 2k obrotów max i 4 biegi) po włożeniu sterownika tryb znika

Edytowano przez neodo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci że elektryk jest d*** ,szybko go zmień , a pobór prądu rzędu 0.2A to jest bardzo dużo , powinno być około 0.01 , żeby sprawdzić co drenuje aku to trzeba odłączać kolejne moduły ewentualnie wyciągać bezpieczniki zostawić auto zamknięte na 20 min i wtedy sprawdzać pobór prądu inaczej się nie da jeżeli Twój elektryk tego nie potrafi to go olej , mi zajęło sprawdzenie co pobiera prąd pół dnia ale znalazłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprosze go jeszcze o sprawdzenie po 20+ min zobaczymy co pokaże. Wyciągał każdy bezp z tej skrzyni kolo drzwi ,w bagażniu i pod maską po kolei i to zużycie powodował sam kokpit jak dobrze pamiętam mówił o sterowaniu kierownicy i wlasnie komputerze . Ale mimo wszystko 0,2 A to nie jest takie zużycie że dajmy na to przez pare godz. wybombie akumulator 72 ah

Edytowano przez neodo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może Ci pomoże. Osobiście miałem dwa przypadki rozładowywanego aku w dwóch różnych samochodach.

W pierwszym przypadku winowajcą była świecąca się lampka w bagażniku.

Drugi problem bardziej banalny, śnieg przedostawał się na aku i robił mostek łączący plus z minusem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też naciąg paska od alternatora bo jak jest za luźny to przy obciążeniu może nie ładować. Wystarczy że włączysz silnik, odpalisz światła drogowe, nawiew, klime, ogrzewanie tylnej szyby. Lądowanie powinno być w okolicy 14,4V. Miałem podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

14,4V ładowanie to max przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem rozwiązany. Wyjąłem na stałe sterownik świec żarowych i jak ręką odjął. Problem rozładowywania akumulatora znikł. Dałem do sprawdzenia świec żarowych i przewodów na warsztat - wszystkie świece i przewody OK (koszt 30zł) wczoraj przyszedł nowy sterownik (koszt 170 zł) póki co od podłączenia wszystko OK. Zobaczymy jak będzie dalej. Przy okazji na kompie wykazało mi błąd zaworu elektromagnetycznego podcisnien. czyli prawdopodobnie to co powodowało tryb awaryjny skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To super, że się udało. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to nie wyrzucaj starego sterownika. Jak znasz elektronika który się tym zajmie to naprawa, jeżeli standardowo padły tranzystory mocy nie powinna przekroczyć 15 zł za same części. i będziesz miał w razie czego na podmiankę, albo sprzedasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...