Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotrekrecz

1,6 16 V wymiana na nowy ? czy naprawa starego jak tak to co zepsute ?

Recommended Posts

Hej chciał bym opisać swój problem z Vectrą od samego początku

Auto kupiłem w listopadzie 2013 rocznik 1999 1,6 16V kod silnika X16XEL na początku było cacy po miesiącu zauważyłem że autko nie łapie temperatury właściwej szybka lektura i wymieniony termostat i wszystko wróciło do normy autko szybko i ładnie się grzało minęło ok. 2 tygodnie zerkłem pod maskę bo coś dziwnie się zachowywało okazało się że w zbiorniczku płynu chłodzącego pojawił się brązowy majonez... wyszła pęknięta uszczelka pod głowicą po wizycie u mechanika wyszło ok. 800zł wymiana uszczelki + planowanie głowicy płukanie układu chłodzenia nowy olej itp. Od tamtej pory zaczęły się ciągłe problemy tj.

- Ubywa mocno oleju na ok. 2000 tys km ok. 1.5 litra olej: Castrol Magnatec 5W-40 c3.

- Auto na początku kopci na biało po chwili przestaje

- Od czasu do czasu zdarza się że falują obroty na biegu jałowym

- Przy przyspieszaniu jest wrażenie jak by obroty wzrastały falowo z przerwami i podobnie spadały.

- po przejechaniu dłuższego odcinka ok. 80-100km auto między 1500-2500 tyś obrotów dziwnie się zachowuje szarpie przerywa czuć jak brakuje mu mocy.

-ogólnie wydaje mi się że jest słabsze niż jak je kupiłem mniej dynamiczne słabiej przyspiesza.

Od razu pisze co wymieniłem do tej pory:

- Silniczek krokowy.

- Zawór EGR.

- Filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy.

- Olej jak wyżej wcześniej był Motul teraz Castrol Magnatec 5W-40 C3.

- Kupiony jeszcze nie zmieniony czujnik przepływu powietrza (ten między filtrem powietrza a przepustnicą).

- Wyczyszczona przepustnica (była zdejmowana).

- Dodatkowo jakieś uszczelki przy wymianie głowicy były nowe zakładane.

- Napinacz paska klinowego + nowy pasek (stary się zerwał)

Z rzeczy które pamiętam to wiem że głowica była dość krzywa zebrane ok. 0,3 mm była jeszcze oryginalna uszczelka, auto ma trochę ponad 201 tys. km przejechane.

Prosił bym was o pomoc bo moja frustracja problemami z silnikiem sięga już apogeum i coraz bardziej skłania mnie ku wymianie całego silnika na nowy czego za bardzo nie chciał bym robić no znowu nie wiem na co trafie.. wiecie co może być przyczyną takiego zachowania i problemów z moją Viki ? co naprawić albo co sprawdzić ?

Edited by Piotrekrecz

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze co to , sprawdź kompresje silnika , jakieś wycieki ?

Powiem tak : ok 5 mies temu pierwszy remont po pęknięciu paska rozrządu (ok 700 zł) (głowice kupiłem używkę , splanowałem , wymieniłem uszczelniacze zaworów) , złożyłem i tragedia palił może ze 2 L oleju na 1000 km ,w tamtym tyg następny remont wymieniłem pierścienie (dałem głowice do sprawdzenia i szok : wszystkie prowadnice do wymiany , wszystkie zawory wydechowe , uszczelniacze zaworów i szlifowanie gniazd , docieranie zaworów ) koszt drugiego remontu 1200 zł czyli juz w tym roku na remonty dałem 2000 zł z własną robotą , ale teraz zero dymku jak narazie , zobaczymy po 1000 km .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by klopsik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie kup pan lepiej Toyotę ;-)

Z tego co pisałeś, to regenerowałeś głowicę, jednak przy okazji nie wymieniłeś uszczelnień na tłokach. W karterze musi być zatem jakieś nadciśnienie, które wypycha olej przez pierścienie i dlatego palisz tyle oleju. Tak słyszałem od specjalisty, który planował moją głowicę od VB i znajomych mechaników, których pytałem o zasadność wymiany tych pierścieni. Mój remont kosztował jak na razie 1100zł (patrz post pęknięty pasek rozrządu). Teraz dalej stoimy w polu, bo po wymianie wszystkiego wciąż wisi problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Zatem kolejne koszty. A sprawdzałeś listę błędów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Karter to pamiętam był w komarku ale w samochodzie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do tematu to chyba w każdym warsztacie sprawdzą Ci ciśnienie sprężania, wyjdzie zła to zrobią próbę olejową czy jak tam to się nazywa i będziesz wiedział czy pierścienie masz do wymiany czy co innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak klopsik spróbuje zmiany oleju na 10w40 i sprawdzę kompresje olej nigdzie nie cieknie wszędzie suchutko jest. Pi88 głowica była tylko planowana nic więcej w niej nie było robione, dodatkowo z tego co pamiętam to po planowaniu ona dalej nie była idealna dlatego zastanawiam się na kupnem nowej zregenerowanej z gwarancją dodatkowo wiadomo wymiana pierścieni rozrządu i co tam jeszcze wyjdzie dodatkowo w trakcie, zastanawia mnie tylko czy starczy mi na to ok. 3tyś zł czy mało ? głowice znalazłem za 700zł z gwarancją po pełnej regeneracji

Share this post


Link to post
Share on other sites

robota u mechanika? rozrzadem to w 3 tys powinieneś sie wyrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dzięki za poradę zrobię jeszcze te sprawdzenie kompresji i próbę olejową co do wyniku domyślam się że będzie kiepski i ogarnę remont silnika co wydaje się najlepszym rozwiązaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Podłączę się pod temat, bo mam dylemat czy remontować silnik czy nie

Otóż mam Vectrę z roku 2000 z silnikiem jak w temacie.

Przebieg 212 000 tyś z tego 90 tyś na LPG

Oleju bierze mi jakieś 2,8 litra na 12 tyś ( wlewam tą ilość i przy spuszczaniu oleju jest 2 kreski na bagnecie )

Generalnie silnik jak i samochód jest w dobrej kondycji, bo mam go od nowości. Nie żyłowany ( powyżej 4 tyś obrotów nie widzi prawie wcale )

Wymieniam teraz rozrząd i chciałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, jednak są teorie jako by po zrobieniu góry, puszczał dół.

Ciśnienie na cylindrach to 14-13-12-13, ale za dwa tygodnie zrobię raz jeszcze.

Prócz wymiany uszczelniaczy chcę wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, bo troszkę się poci.

Olej jaki leje to 10w40 i po tej wymianie uszczelniaczy chcę wrócić na 5w40

Auto śmiga głównie na długich trasach ( w tygodniu 2x300 km )

Zamierzam nim zrobić jeszcze jakieś 70 tyś max ( 3 lata )

Czy jest powiedziane, że zrobię górę to padnie dół ? Auto nie dymi, nawet jak postoi dwa tygodnie itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli zrobisz uszczelniacze to w jaki sposób miały pójść dół?

Jeżeli będziesz ściągał głowicę to i dół by się przydał zrobić za jednym razem, jeżeli bez ściągania to możesz tylko uszczelniacze wymieniać.

Ogólnie to objawem padniętych uszczelniaczy jest poranny dymek przy odpaleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowicy nie chcę ściągać, a dół mam na myśli pierścienie.

Niby koszt nie jest jakiś gigantyczny ale jednak trochę jest.

No i nie dymi praktycznie nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zrobiłem swojego czasu tylko głowice i po dwoch miesiącach puściło na pierścieniach więc proponuje od razu zrobić i dół

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy kompresja ma tutaj coś do tego ? Ta którą napisałem jest dobra, czy raczej za niska żeby robić tylko górę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

X16XEL ma stopień sprężania 10,5, więc ciśnienie powinno być 13,125 bara

Jeżeli silnik ma normalną moc to ja bym zrobił tylko uszczelniacze bez zrzucania głowicy i obserwował co będzie dalej ze zużyciem oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz kolego, czyli mechanik prawdopodobnie wprowadził mnie w błąd z tym sprężaniem.

Za dwa tygodnie zrobię to jeszcze raz.

Możecie zapytać po co to ruszać, skoro statystycznie bierze mi tego oleju nie tak dużo jak na ten silnik. Wychodzi 0,35/ 1000 km

ale jak mam od wymiany do wymiany dolać 3 litry Motula, to taniej wyjdzie zrobienie tych uszczelniaczy i kupowanie 4 litrów, a 0,8 zostanie na dolewki ( przy powodzeniu akcji )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to dla silnika wcale nie jest super dobrze.

Dobrze chociaż że trasy robisz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn tak, olej dolewam jak zostaje mi na bagnecie 1 lub 2 kreski na 5. Wlewam te 0,6 litra do pełna i znowu jak zejdzie do 1 lub 2 kreski dolewam. Tak zbiera się te 2,5 litra.

Co do obrotów, to wiem, że to nie dobrze, bo silnik ma max moc przy 3600 obr/min.

Czasami jak przeganiam go na benzynie to wstawiam mu te 4 tyś max 4,5 tyś

Generalnie trochę szkoda mi robić mały remont na te trzy lata, ale też traktuje moją vicki z ogromną trwałością i jeśli tutaj szanowni koledzy powiecie żeby bezwzględnie robić i pierścienie i uszczelniacze, to to zrobię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób porządny pomiar kompresji (pamiętaj o wykreceniu wszystkich świec i otwarciu na max przepustnicy, jak wyjdzie podobnie jak podawałeś to albo zrób tylko uszczelniacze i uszczelkę pokrywy albo samą uszczelkę pokrywy i to olej.

Mocno cieknąca uszczelka pokrywy spokojnie też może wyssać te 0,5-2L oleju na 10kkm albo nawet więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobię kolego, a c odo wycieku, to w przyszłym tygodniu zrobię zdjęcie i wstawię, Wyciek nie wygląda na duży, ale te 0,5 litra na 10 tyś może faktycznie tam uchodzi.

Czy po zmianie uszczelniaczy i uszczelki klawiatury mogę wrócić na 5w40 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawsze mozesz wrócic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wracając do tego to niekoniecznie mechanik Cię oszukał.

Olej przez uszczelniacze leci do komory spalania, więc jak zrobisz pomiar kilkadziesiąt minut po zgaszeniu silnika, to już coś może nakapać i uszczelni pierścienie, więc najlepiej przed samą próbą, nawet jak silnik będzie zimny, odpal go na 1-2 min, szybko wykręć świece i zrób pomiar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli najlepiej jak by silnik był zimny i przed sprawdzeniem go odpalić na minutę ?

Problem w tym, że u zaufanego mechanika będę przelotem, a jeśli dobrze myślę, to ryzykowne jest wykręcanie świec z gorącej głowicy ?

Co do otwartej przepustnicy, to podczas kręcenia mam mieć wciśnięty pedał przyspieszenia do oporu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja wiem, ja tam wykręcam świece zawsze na gorącym i nigdy mi się żadna nie ukręciła.

Tak, wykręcasz wszystkie świece, gość zakłada przyrząd, wciskasz gaz na max i kręcisz.

EDIT:

Zresztą, przeczytaj wszystko co jest w linku który wcześniej wkleiłem, tam masz nawet wzory, a stopień sprężania weźmiesz z instrukcji auta.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już wspomniałem wcześniej, wklejam zdjęcia wycieku spod pokrywy klawiatury.

Wiem, że z tego bądż co bądź kiepskiego zdjęcia ciężko wróżyć ile wycieka oleju ale sądzę, że w skali tych dolewanych 3 litrów, 0,5 chyba będzie.

Please login or register to see this image.

1667137_IMG_2149.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zalej 15w 40 i usuń all wycieki? Branie oleju spadnie. To nie nowe wozy, aby na 5 smigały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlanie takiej lepkiej smoły to nie najlepszy pomysł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pokrywy zaworów myślę, że załatwią sprawę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obecnie wychodzi jakieś 350ml na 1000 km więc sporo, ale nie aż tak tragicznie.

Ideałem będzie jak zejdzie do 200ml na 1000 km jak było kiedyś.

Martwi mnie ciśnienie na cylindrach, które jak niektórzy twierdzą jest oki. 16,4-16-15,8-16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...