Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kosik

Małe autko z automatem

Recommended Posts

Moja druga ukochana fura - Acura Integra powoli zaczyna się kończyć, bo ją ruda zżera. Koszty blacharki to praktycznie 60% wartości auta, więc chyba nie warto.

Szczególnie, że jak ruszę blachę to poleci wszystko inne pod podłogą - przewody, zbiornik, itp.

Muszę zacząć rozglądać się za nowym autem dla mojej żony. Koniecznie AUTOMAT.

I tutaj pytanie do Wszystkich jakie małe auto (pojemność do 1600 ccm) możecie polecić? Kluczowa jest awaryjność automatycznych skrzyń biegów.

Ze swojej strony myślałem o poniższych autach. Może ktoś ma jakieś doświadczenia / opinie

1) Nissan Micra K11 - rocznik około 2000

2) Mercedes A klasa - rocznik około 2000

3) Opel Corsa - rocznik około 2000

4) VW Polo - rocznik około 2000

Z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lupo 3L 1.2 TDI 3.5L na vervie, 4-4.5L na zwykłej ropie tyle to pali. Co prawda wygląda jak auto pożyczone od nastolatki ale jeździsz taniej niż komunikacją bez zniżek studenckich.


Cykl miejski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie nie jest najważniejsze. Kluczowy jest sprawny i długotrwały automat oraz nieduże gabaryty - kwestia parkowania.

I lepiej jakby to była benzyna a nie diesel. Krótkie odcinki jazdy po mieście w korkach.

Z drugiej strony SMART odpada z racji słabego bezpieczeństwa biernego.

Edited by kosik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smart jest bezpieczniejszy niż ta Micra czy Lupo, bo smart to klatka bezpieczeństwa przeniesiona z samochodów wyścigowych do cywilnego auta opakowana plastikiem. Automat w lupo po serwisie jest dożywotni.

Smarta w dieslu też 3.5l pali, byle by nie kupować 600tki benzyny bo pali tyle co normalny samochód.


Dobrą opcją też jest Yaris I 1.3 VVTI, sąsiad z noga, która żyje własnym życiem takim jeździ z automatem i jako tako to się odpycha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spewnoscia klatka bezpieczenstwa>>>>>>>>>>>>, sila uderzemia musi sie miec sie na czym rozejsc i rozladowac i dlatego strefa zgniotu jest wazna a klatka bezpieczenstwa to jest twardy element

wiec twoja teria do mnie slabo przemawia

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 gwiazdki NCAP

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wyczytałem to Yaris ma skrzynię półautomatyczną czyli manualną sterowana silniczkami. Podobne rozwiązanie jest w Fiatach.

Ponoć MASAKRA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest Selespeed. Niby automat ale mozesz sam zmienić (coś jak tiptronic) Miałem okazję tym jeździć w fiacie 500 i ducato. Mija jakiś ułamek czasu zanim auto się zastanowi i zmieni bieg - nie polecam. Bardzo to drażni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A coś na temat automatów OPLA ktoś może napisać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki kolega posiada budzet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może Golfik IV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od siebie polece Micre K11 w N-CVT.

Mam już dwie, obie w automacie 1.0 16v z LPG

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Demon predkości to nie jest, skrzynia bezobsługowa prócz sprzęgła proszkowego które można już od kilku lat regenerować,wcześniej nikt tych automatów nie chciał dotykać.

Jedyne co może denerwowac to praca skrzyni, zasada działania jak w skuterze, im więcej gazu tym silnik bardziej wyje lecz na przyspieszenie niezbyt się to przekłada, to bardziej automat na miasto bo do 60km/h ze świateł jesteś pierwszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A mam dwie bo.... jedna Anusi, druga moja na dojazdy do pracy, zakupy itp ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również polececam Micre auto prawie bez obsługowe.

A co do smarta i ogolnie testów zderzeniowych to proponuje pooglądać zderzenia przy jakiś realnych prędkościach (testy niezależne).

np ten tescik gdzie mamy porównanie do corsy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa i zapomniałbym o największym minusie tegoż małego Japończyka zwanego "Micra"

KOROZJA progów !

Z reguły oglądając auto nastw się na ich brak bądź początki ich rozkładu, obojętnie czy 1993r czy 2001r produkcji. Wszystkie gniją tak samo, z reguły prawy tylny kawałek.

A tak to jak kolega wyżej napisał bezobsługowe autko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie na micrę się najbardziej nastawiałem, bo żonie się podoba, ale czytałem że K11 mają problem ze skrzyniami.

To mnie pocieszyliście i zmartwiliście tymi progami....

Właśnie z rudą jest największy problem w mojej Integrze. Ma teraz lekko licząc 250 kmil przebiegu a silnik i skrzynia prawie ideał. Poci się lekko spod dekla zaworów.

Ale blacha masakra. nie ma progów, lecą podciągi i błotniki. Jak byłem i znajomego to tak na szybko podliczył około 3000. A nie uwzględniał przewodów, które przy robieniu podłogi polecą.

Jeszcze może ktoś coś napisze o automatach w corsie / merivie.

Odnośnie budżetu to myślałem tak 8 - max 10 k PLNów za autko z ponad 2000 roku. Przebieg to loteria, więc tutaj się nie upieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Corsach B są zwykłe automaty , konstrukcje bliźniacze do automatów w Oplach z lat 90 - myślę że nie do zdarcia ( mieliśmy takie w Vectrach z ojcem zero problemów )

W Corsie C z reguły są zautomatyzowane manuale , jedynym wyjątkiem jest 1.4 do 2003 roku - tam jest zwykły automat starej konstrukcji

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

potwierdzam, aczkolwiek mam w rodzinie z półautomatem i ostatnio sie cos tam zepsuło w skrzyni ale naprawa dość tania była

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ogólnie to mało to autko pali i jakoś w miare jedzie, na miasto w sam raz ....ale w dalsze trasy hmmmm samobójstwo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by BIOLY11

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...