Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kosik

Małe autko z automatem

Polecane posty

Moja druga ukochana fura - Acura Integra powoli zaczyna się kończyć, bo ją ruda zżera. Koszty blacharki to praktycznie 60% wartości auta, więc chyba nie warto.

Szczególnie, że jak ruszę blachę to poleci wszystko inne pod podłogą - przewody, zbiornik, itp.

Muszę zacząć rozglądać się za nowym autem dla mojej żony. Koniecznie AUTOMAT.

I tutaj pytanie do Wszystkich jakie małe auto (pojemność do 1600 ccm) możecie polecić? Kluczowa jest awaryjność automatycznych skrzyń biegów.

Ze swojej strony myślałem o poniższych autach. Może ktoś ma jakieś doświadczenia / opinie

1) Nissan Micra K11 - rocznik około 2000

2) Mercedes A klasa - rocznik około 2000

3) Opel Corsa - rocznik około 2000

4) VW Polo - rocznik około 2000

Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lupo 3L 1.2 TDI 3.5L na vervie, 4-4.5L na zwykłej ropie tyle to pali. Co prawda wygląda jak auto pożyczone od nastolatki ale jeździsz taniej niż komunikacją bez zniżek studenckich.


Cykl miejski

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spalanie nie jest najważniejsze. Kluczowy jest sprawny i długotrwały automat oraz nieduże gabaryty - kwestia parkowania.

I lepiej jakby to była benzyna a nie diesel. Krótkie odcinki jazdy po mieście w korkach.

Z drugiej strony SMART odpada z racji słabego bezpieczeństwa biernego.

Edytowano przez kosik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Smart jest bezpieczniejszy niż ta Micra czy Lupo, bo smart to klatka bezpieczeństwa przeniesiona z samochodów wyścigowych do cywilnego auta opakowana plastikiem. Automat w lupo po serwisie jest dożywotni.

Smarta w dieslu też 3.5l pali, byle by nie kupować 600tki benzyny bo pali tyle co normalny samochód.


Dobrą opcją też jest Yaris I 1.3 VVTI, sąsiad z noga, która żyje własnym życiem takim jeździ z automatem i jako tako to się odpycha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spewnoscia klatka bezpieczenstwa>>>>>>>>>>>>, sila uderzemia musi sie miec sie na czym rozejsc i rozladowac i dlatego strefa zgniotu jest wazna a klatka bezpieczenstwa to jest twardy element

wiec twoja teria do mnie slabo przemawia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4 gwiazdki NCAP

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem to Yaris ma skrzynię półautomatyczną czyli manualną sterowana silniczkami. Podobne rozwiązanie jest w Fiatach.

Ponoć MASAKRA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jest Selespeed. Niby automat ale mozesz sam zmienić (coś jak tiptronic) Miałem okazję tym jeździć w fiacie 500 i ducato. Mija jakiś ułamek czasu zanim auto się zastanowi i zmieni bieg - nie polecam. Bardzo to drażni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A coś na temat automatów OPLA ktoś może napisać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki kolega posiada budzet?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może Golfik IV?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie polece Micre K11 w N-CVT.

Mam już dwie, obie w automacie 1.0 16v z LPG

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Demon predkości to nie jest, skrzynia bezobsługowa prócz sprzęgła proszkowego które można już od kilku lat regenerować,wcześniej nikt tych automatów nie chciał dotykać.

Jedyne co może denerwowac to praca skrzyni, zasada działania jak w skuterze, im więcej gazu tym silnik bardziej wyje lecz na przyspieszenie niezbyt się to przekłada, to bardziej automat na miasto bo do 60km/h ze świateł jesteś pierwszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

A mam dwie bo.... jedna Anusi, druga moja na dojazdy do pracy, zakupy itp ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również polececam Micre auto prawie bez obsługowe.

A co do smarta i ogolnie testów zderzeniowych to proponuje pooglądać zderzenia przy jakiś realnych prędkościach (testy niezależne).

np ten tescik gdzie mamy porównanie do corsy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaaa i zapomniałbym o największym minusie tegoż małego Japończyka zwanego "Micra"

KOROZJA progów !

Z reguły oglądając auto nastw się na ich brak bądź początki ich rozkładu, obojętnie czy 1993r czy 2001r produkcji. Wszystkie gniją tak samo, z reguły prawy tylny kawałek.

A tak to jak kolega wyżej napisał bezobsługowe autko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na micrę się najbardziej nastawiałem, bo żonie się podoba, ale czytałem że K11 mają problem ze skrzyniami.

To mnie pocieszyliście i zmartwiliście tymi progami....

Właśnie z rudą jest największy problem w mojej Integrze. Ma teraz lekko licząc 250 kmil przebiegu a silnik i skrzynia prawie ideał. Poci się lekko spod dekla zaworów.

Ale blacha masakra. nie ma progów, lecą podciągi i błotniki. Jak byłem i znajomego to tak na szybko podliczył około 3000. A nie uwzględniał przewodów, które przy robieniu podłogi polecą.

Jeszcze może ktoś coś napisze o automatach w corsie / merivie.

Odnośnie budżetu to myślałem tak 8 - max 10 k PLNów za autko z ponad 2000 roku. Przebieg to loteria, więc tutaj się nie upieram.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Corsach B są zwykłe automaty , konstrukcje bliźniacze do automatów w Oplach z lat 90 - myślę że nie do zdarcia ( mieliśmy takie w Vectrach z ojcem zero problemów )

W Corsie C z reguły są zautomatyzowane manuale , jedynym wyjątkiem jest 1.4 do 2003 roku - tam jest zwykły automat starej konstrukcji

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

potwierdzam, aczkolwiek mam w rodzinie z półautomatem i ostatnio sie cos tam zepsuło w skrzyni ale naprawa dość tania była

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ogólnie to mało to autko pali i jakoś w miare jedzie, na miasto w sam raz ....ale w dalsze trasy hmmmm samobójstwo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez BIOLY11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...