Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dudi004

Silnik się nie nagrzewa

Polecane posty

Witam posiadam vectra c 1.9 CDTi 150KM 07'

Rozmawiałem ostatnio z kolegą (mechanik), i mówię że przy temp +- 5°C auto po przejechaniu 20 km się wgl nie zagrzewa a zaczyna grzać po przejechaniu ok. 17km, jest to jazda spokojna, 90km/h na 6 biegu (czyli 1600-1700obr/min), on na to że jego wóz (golf 5 1.9 tdi) nagrzewa sie do 90°C po przejechaniu 4 km też przy spokojnej jeździe.

Więc się nie zastanawiając pojechałem do sklepu po termostat z wahler'a, zamontowałem i po przejechaniu 10 km zaczął nawiew grzać, ale temperatura silnika wynosiła 60°C, po przejechaniu 16km wzrosła do 75 po kolejnych 3 wzrosła do 80 i po chwili spadła znów na 75.

Dodam że wlałem wodę do starego termostatu, dmuchałem z całych sił, a termostat nie przeciekał. Sprawny?

Pytanie brzmi czy "ople tak mają" czy coś nie halo z termostatem albo czymś innym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ople tak na pewno nie mają, fakt nagrzewają się dość długo ale nie aż tak. U mnie po przejechaniu 5-6KM już mam 85C. Miejska łagodna jazda, temp na zewnątrz tak jak teraz 2-7C. Może nowy termostat też jest walnięty?

Więcej tutaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Gret

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak go sprawdzić? Wlałem nawet wrzątek do tego starego i też nic


dodam że na starym termostacie spalanie było na biegu jałowym 0,9 L/100k, bez klimy a teraz nawet z klimą jest 0,7 L/100k,


Przyjechałem chwile temu po przebyciu trasy 30km, przy ostrzejszej jeździe auto nagrzało się do 88°C, zapewne załączył się termostat spadło do 83°C a potem falowało pomiędzy 83-86°C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak na trasie temp. stoi na 84-88 to wszystko z nim ok i nie musisz nic robić ten typ tak ma ze sie długo nagrzewa

Edytowano przez pa84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, mój potrzebuje około 6-10 km do 2500obr aby wskazówka drgnela. Dopiero po około 10-15km mam rozgrzany silnik. Na trasie trzyma te 84-87 st czasami lekko spadając podczas długiej jazdy, ale np stanie w korku powoduje lekko ponad 90st. Wtedy modlę się aby nie zaczął wypalać DPF

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co prawda ogrzewanie wnętrza działa po około 3-4km wiec nie zwracam uwagi. Tez mi mówiono ze ten typ tak ma.

Edytowano przez Tyron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo ogrzewanie auta po zaledwie paru chwilach juz działa natomiast grzanie silnika ti kwestia cięższej nogi lub ok 10 km i mam cos tam ponad 80 st.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie po przejechaniu 10 km wskazowka podniesie sie do 50 stopni a pozniej spadnie na zero czy to wina termostatu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie...

Latem gdy będzie w ogóle cieplej, normalna temperatura będzie oscylowała w granicy 90 - 95 st.C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie ogrzewanie też zaczyna się bardzo szybko (po ok.4-5 km) - nie ma m quickheata

zegar rusza w zimie po ok 10-12 km (przekracza 70)

zazwyczaj oscyluje w okolicach 85st ( na postoju spada do 80)

w lecie tylko w górach przy +30 przekroczyło 90

nie zamierzam nic zmieniać bo tak mam od kilku lat

Edytowano przez zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam dokładnie tak samo - a 90 stopni to tylko w lato w korku potrafi przekroczyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

4-5km to jest bardzo szybko? Ja bym powiedział że bardzo wolno.

Jeśli macie takie problemy z grzaniem się silnika polecam rozejrzeć się za nagrzewnicą pomocniczą. W okresie jesienno-zimowym daje bardzo dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolejna rzecz której się dowiedziałem o swoim aucie, thx @

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A dziwiłem się że ludzie pitolą że marzną w dieslach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z ciekawości sprawdziłem dokładnie na gmaps dystans kiedy mam ciepło wewnątrz (pamiętam miejsce -przejazd kolejowy przez który często przejeżdżam) - 1600 metrów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Tyron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie po 5 km silnik osiąga już temperaturę roboczą, niezależnie od warunków zewnętrznych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jesteś szczęśliwcem i niech taki stan trwa jak najdłużej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W przypadku "quickheat" ciepłe powietrze ogrzewa szybę czołową po minucie od odpalenia silnika i nie jest to związane z stopniem zagrzania silnika, działa to niezależnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

prawda, świetna sprawa. jako taki zamiennik fordowego odparowania przedniej szyby (ktora grzeje cała)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pa84 u mnie czy pod czas trasy czy jazdy po miejscu tak samo robi lekko sie podniesie i zaraz spada na zero

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik też sie nie nagrzewa, wczoraj zrobiłem 120 km, a wskazówka od temp. na zero i teraz pytanie czy termostat się sypnął i jest cały czas w pozycji dużego obiegu? Z nawiewu leci ciepłe powietrze ale chyba wspomagane jest to przez quickheat, Jak sprawdzić ten termostat? Może ktoś wskaże strzałką na przykładzie jakiegoś zdjęcia który wąż powinien być ciepły przy dobrze działającym termostacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak zrobiles 120 km i wskazowka lezy na zero to poco sprawdzac weze termostat kaput

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może czujnik temp.? chciałbym mieć pewność zanim kupię termostat za 250 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdź waz idący od termostatu to chłodnicy jeśli wskazówka leży a waz jest gorący znaczy jest otwarty cały czas duży obieg i termostat do wymiany. Koszt termostatu to od około 120zł do 150zł w zależności gdzie kupujesz i jakie masz zniżki.Nie kupuj wahlera ostatnio sporo szybko pada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te czujniki nigdy się nie psuły.

Jak zdejmiesz z niego wtyczkę to automatycznie załączy się wiatrak (wentylator chłodnicy) więc gdyby czujnik był uwalony to wentylator pracowałby na okrągło już od dawna...

Gdyby się grzał nadmiernie to można podejrzewać na przykład pompę wody albo zamknięty wkład termostatu, jednak skoro silnik podczas jazdy się nie zagrzewa to termostat masz zablokowany w pozycji otwartej i trzeba go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

termostat do wymiany, a 250 to chyba z wymiana cena przy 120KM to trochę zabawy jest

Edytowano przez pa84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie sprawdziłem czujnik i po odpięciu wentylatory się wlączają, Dzięki za rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem co autor.

Po przejechaniu 10-15 km (po mieście w korkach) wskazówka z temp. silnika zaczyna się ruszać dochodząc powoli do 85 st.

Martwi mnie jednak nawiew ponieważ do momentu aż owa wskazówka nie ruszy to z nawiewów leci zaledwie letnie powietrze mimo ustawienia temp na 28st

Myślałem że to termostat i go wymieniłem, niestety nie przyniosło to efektów.

Zostaje pytanie co innego może to być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jaki silnik?

Chłodnica równomiernie nagrzana?

Co z pompą wody, widać, że coś się "dzieje" w zbiorniczku wyrównawczym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...