Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dudi004

Silnik się nie nagrzewa

Recommended Posts

Witam posiadam vectra c 1.9 CDTi 150KM 07'

Rozmawiałem ostatnio z kolegą (mechanik), i mówię że przy temp +- 5°C auto po przejechaniu 20 km się wgl nie zagrzewa a zaczyna grzać po przejechaniu ok. 17km, jest to jazda spokojna, 90km/h na 6 biegu (czyli 1600-1700obr/min), on na to że jego wóz (golf 5 1.9 tdi) nagrzewa sie do 90°C po przejechaniu 4 km też przy spokojnej jeździe.

Więc się nie zastanawiając pojechałem do sklepu po termostat z wahler'a, zamontowałem i po przejechaniu 10 km zaczął nawiew grzać, ale temperatura silnika wynosiła 60°C, po przejechaniu 16km wzrosła do 75 po kolejnych 3 wzrosła do 80 i po chwili spadła znów na 75.

Dodam że wlałem wodę do starego termostatu, dmuchałem z całych sił, a termostat nie przeciekał. Sprawny?

Pytanie brzmi czy "ople tak mają" czy coś nie halo z termostatem albo czymś innym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ople tak na pewno nie mają, fakt nagrzewają się dość długo ale nie aż tak. U mnie po przejechaniu 5-6KM już mam 85C. Miejska łagodna jazda, temp na zewnątrz tak jak teraz 2-7C. Może nowy termostat też jest walnięty?

Więcej tutaj:

Please login or register to see this link.

Edited by Gret

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak go sprawdzić? Wlałem nawet wrzątek do tego starego i też nic


dodam że na starym termostacie spalanie było na biegu jałowym 0,9 L/100k, bez klimy a teraz nawet z klimą jest 0,7 L/100k,


Przyjechałem chwile temu po przebyciu trasy 30km, przy ostrzejszej jeździe auto nagrzało się do 88°C, zapewne załączył się termostat spadło do 83°C a potem falowało pomiędzy 83-86°C

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak na trasie temp. stoi na 84-88 to wszystko z nim ok i nie musisz nic robić ten typ tak ma ze sie długo nagrzewa

Edited by pa84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, mój potrzebuje około 6-10 km do 2500obr aby wskazówka drgnela. Dopiero po około 10-15km mam rozgrzany silnik. Na trasie trzyma te 84-87 st czasami lekko spadając podczas długiej jazdy, ale np stanie w korku powoduje lekko ponad 90st. Wtedy modlę się aby nie zaczął wypalać DPF

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co prawda ogrzewanie wnętrza działa po około 3-4km wiec nie zwracam uwagi. Tez mi mówiono ze ten typ tak ma.

Edited by Tyron

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to samo ogrzewanie auta po zaledwie paru chwilach juz działa natomiast grzanie silnika ti kwestia cięższej nogi lub ok 10 km i mam cos tam ponad 80 st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie po przejechaniu 10 km wskazowka podniesie sie do 50 stopni a pozniej spadnie na zero czy to wina termostatu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie...

Latem gdy będzie w ogóle cieplej, normalna temperatura będzie oscylowała w granicy 90 - 95 st.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie ogrzewanie też zaczyna się bardzo szybko (po ok.4-5 km) - nie ma m quickheata

zegar rusza w zimie po ok 10-12 km (przekracza 70)

zazwyczaj oscyluje w okolicach 85st ( na postoju spada do 80)

w lecie tylko w górach przy +30 przekroczyło 90

nie zamierzam nic zmieniać bo tak mam od kilku lat

Edited by zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam dokładnie tak samo - a 90 stopni to tylko w lato w korku potrafi przekroczyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

4-5km to jest bardzo szybko? Ja bym powiedział że bardzo wolno.

Jeśli macie takie problemy z grzaniem się silnika polecam rozejrzeć się za nagrzewnicą pomocniczą. W okresie jesienno-zimowym daje bardzo dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolejna rzecz której się dowiedziałem o swoim aucie, thx @

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A dziwiłem się że ludzie pitolą że marzną w dieslach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z ciekawości sprawdziłem dokładnie na gmaps dystans kiedy mam ciepło wewnątrz (pamiętam miejsce -przejazd kolejowy przez który często przejeżdżam) - 1600 metrów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Tyron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie po 5 km silnik osiąga już temperaturę roboczą, niezależnie od warunków zewnętrznych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jesteś szczęśliwcem i niech taki stan trwa jak najdłużej.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W przypadku "quickheat" ciepłe powietrze ogrzewa szybę czołową po minucie od odpalenia silnika i nie jest to związane z stopniem zagrzania silnika, działa to niezależnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

prawda, świetna sprawa. jako taki zamiennik fordowego odparowania przedniej szyby (ktora grzeje cała)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa84 u mnie czy pod czas trasy czy jazdy po miejscu tak samo robi lekko sie podniesie i zaraz spada na zero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój silnik też sie nie nagrzewa, wczoraj zrobiłem 120 km, a wskazówka od temp. na zero i teraz pytanie czy termostat się sypnął i jest cały czas w pozycji dużego obiegu? Z nawiewu leci ciepłe powietrze ale chyba wspomagane jest to przez quickheat, Jak sprawdzić ten termostat? Może ktoś wskaże strzałką na przykładzie jakiegoś zdjęcia który wąż powinien być ciepły przy dobrze działającym termostacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jak zrobiles 120 km i wskazowka lezy na zero to poco sprawdzac weze termostat kaput

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może czujnik temp.? chciałbym mieć pewność zanim kupię termostat za 250 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź waz idący od termostatu to chłodnicy jeśli wskazówka leży a waz jest gorący znaczy jest otwarty cały czas duży obieg i termostat do wymiany. Koszt termostatu to od około 120zł do 150zł w zależności gdzie kupujesz i jakie masz zniżki.Nie kupuj wahlera ostatnio sporo szybko pada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te czujniki nigdy się nie psuły.

Jak zdejmiesz z niego wtyczkę to automatycznie załączy się wiatrak (wentylator chłodnicy) więc gdyby czujnik był uwalony to wentylator pracowałby na okrągło już od dawna...

Gdyby się grzał nadmiernie to można podejrzewać na przykład pompę wody albo zamknięty wkład termostatu, jednak skoro silnik podczas jazdy się nie zagrzewa to termostat masz zablokowany w pozycji otwartej i trzeba go wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

termostat do wymiany, a 250 to chyba z wymiana cena przy 120KM to trochę zabawy jest

Edited by pa84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie sprawdziłem czujnik i po odpięciu wentylatory się wlączają, Dzięki za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki sam problem co autor.

Po przejechaniu 10-15 km (po mieście w korkach) wskazówka z temp. silnika zaczyna się ruszać dochodząc powoli do 85 st.

Martwi mnie jednak nawiew ponieważ do momentu aż owa wskazówka nie ruszy to z nawiewów leci zaledwie letnie powietrze mimo ustawienia temp na 28st

Myślałem że to termostat i go wymieniłem, niestety nie przyniosło to efektów.

Zostaje pytanie co innego może to być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki silnik?

Chłodnica równomiernie nagrzana?

Co z pompą wody, widać, że coś się "dzieje" w zbiorniczku wyrównawczym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...