Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
marcin725

Problem z ogrzewaniem Vectra b

Recommended Posts

witam mam pewien problem z moin oplem vectra b 1.6 8v, zaczne od pocztaku najpierw zaczela huczec pompa wody po czym zostala zmieniona i od tego czasu sa problemy z ogrzewaniem, plyn w zbiorniczku jest letni, reduktor od gazu tez letni, nawiew w czasie jazdy wieje cieplym a na postoju letnim powietrzem. Dodam ze wymienilem takze termostat, weze od nagrzewnicy sa cieple gdzie szukac przyczyny nie bierze mi ani aleju ani plyn nie ubywa, temperatura tez po awarii pompy i wymianie jej max 85 c i spada do 80, natomiast zastanawia mnie fakt iz weze przy chlodnicy po dlugiej jezdzie robia sie twarde a w zbiorniku robi sie cisnienie ale go nie wywala prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze słysze o "letnim" płynie do chłodnic może układ zapowietrzony? , może termostat do wymiany ? a najlepiej zlej to co masz i zalej borygo np. różowe lub prestone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego chodzilo mi ze nie jest cieply plyn w zbiorniczku do ktorego wlewa sie plyn tylko zimny uklad jest odpowietrzony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skąd to wiesz ? jak temp na zegarach pokazuje 85 to wąż na górze chłodnicy i te małe co do zbiornika idą są gorące ?

możesz jeszcze sprawdzić zawór który reguluje ciepło tu masz info -->

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co mnie cytujesz ?


bo sam nic nie piszesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

marcin725 twardniejące węże i duże ciśnienie w zbiorniczku są objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Na to samo wskazuje także brak ogrzewania na postoju - w czasie jazdy obroty silnika są wyższe, płyn jest szybciej pompowany i dociera do nagrzewnicy. Miałem taki przypadek więc wiem z autopsji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

plyn nie bulgocze w zbiorniczku tylko jak odkrece korek to do gory sie podniesie dziwna sprawa z tym odpowietrzeniem jej bo latem jak wymienialem chlodnice tez plyn byl spuszczany i zbytnio nie bylo problemow z odpowietrzeniem vectry, wiec tez zdaje mi sie ze jest to UPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo bulgotać nie musi, uszczelka może nie być mocno uszkodzona, więc (jeszcze) nie zbiera się duże ciśnienie w układzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie zastanówcie się. Zacznijcie od korka który ma zawór do odpowietrzania. Jesli koresz szlak trafi to ciśnienie się będzie robić i węże będą twarde bo gdzie to ciśnienie ma ujść. Następnie zobacz czy czasami zawór trójdrożny nie przycioł się. Nagrzewnica może być zawalona syfem. A jęsli chodzi o uszczelkę to wystarczy odkręcić korek i zobaczyć czy podczas dodawania gazu nie ma bąbelków powietrza jeśli nie ma to ok. Oczywiście jak nie ma to nie znaczy że nie jest uszkodzona ale jest to jeden ze sposobów organoleptycznego stwierdzenia co jest. Jeśli nie masz masełka w zbiorniczku wyrównawaczym to proponował bym kupić nowy korek i porządnie odpowietrzyć układ bo wydaje misię że nie jest odpowietrzony i dlatego takie chocki klocki się robią.

Edited by ADi999

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednak okazalo sie ze upg jest do zrobienia miesza plyn chlodniczy z olejem pod korkiem jest caly pokryty maslem a pod korkiem wlewu oleju jest plyn chlodniczy... jutro zabieram sie do roboty i mam pytanie odnosnie tego czy planowac czy nie glowice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziś kończe skladac swoja vectre glowica splanowana niewielka kwota bo 60 zl to kosztowalo przy okazji wymienilem szklanki bo dzwonily jutro skladam do kupy i napisze co i jak

Share this post


Link to post
Share on other sites

tydzień minął i wciąż się nie dowiedzieliśmy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogrzewanie jak bylo slabe tak jest dalej plyn nie ybywa maz tez sie juz nir robi jednak chyba czeka mnie wymiana nagrzewnicy.... ale zaczne od zaworu cisnieniowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie masz zamienionych miejscami węży w nagrzewnicy? Gaz masz wpięty równolegle do nagrzewnicy czy szeregowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wezy nikt nie zamienial wiec odpada dodam jeszcze ze parownik tez jest niedogrzany bo jest letni caly czas a podpiety jest za nagrzewnica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może termostat masz walnięty i cały czas chłodnice masz w obiegu? Chodzi na dużym zakiast na małym...

Przejedź 1km, otwórz maskę i dotknij węży chlodnicy, powinny być całkiem zimne. Jak są choć trochę ciepłe mimo że na zegarach pokazuje znacznie przed temperaturą roboczą, to termostat do wymiany. Powinien sie otworzyć na duży obieg dopiero jak w małym jest około 90st.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...