Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
marcin725

Problem z ogrzewaniem Vectra b

Polecane posty

witam mam pewien problem z moin oplem vectra b 1.6 8v, zaczne od pocztaku najpierw zaczela huczec pompa wody po czym zostala zmieniona i od tego czasu sa problemy z ogrzewaniem, plyn w zbiorniczku jest letni, reduktor od gazu tez letni, nawiew w czasie jazdy wieje cieplym a na postoju letnim powietrzem. Dodam ze wymienilem takze termostat, weze od nagrzewnicy sa cieple gdzie szukac przyczyny nie bierze mi ani aleju ani plyn nie ubywa, temperatura tez po awarii pompy i wymianie jej max 85 c i spada do 80, natomiast zastanawia mnie fakt iz weze przy chlodnicy po dlugiej jezdzie robia sie twarde a w zbiorniku robi sie cisnienie ale go nie wywala prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pierwsze słysze o "letnim" płynie do chłodnic może układ zapowietrzony? , może termostat do wymiany ? a najlepiej zlej to co masz i zalej borygo np. różowe lub prestone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego chodzilo mi ze nie jest cieply plyn w zbiorniczku do ktorego wlewa sie plyn tylko zimny uklad jest odpowietrzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

skąd to wiesz ? jak temp na zegarach pokazuje 85 to wąż na górze chłodnicy i te małe co do zbiornika idą są gorące ?

możesz jeszcze sprawdzić zawór który reguluje ciepło tu masz info -->

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po co mnie cytujesz ?


bo sam nic nie piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marcin725 twardniejące węże i duże ciśnienie w zbiorniczku są objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Na to samo wskazuje także brak ogrzewania na postoju - w czasie jazdy obroty silnika są wyższe, płyn jest szybciej pompowany i dociera do nagrzewnicy. Miałem taki przypadek więc wiem z autopsji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

plyn nie bulgocze w zbiorniczku tylko jak odkrece korek to do gory sie podniesie dziwna sprawa z tym odpowietrzeniem jej bo latem jak wymienialem chlodnice tez plyn byl spuszczany i zbytnio nie bylo problemow z odpowietrzeniem vectry, wiec tez zdaje mi sie ze jest to UPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo bulgotać nie musi, uszczelka może nie być mocno uszkodzona, więc (jeszcze) nie zbiera się duże ciśnienie w układzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zastanówcie się. Zacznijcie od korka który ma zawór do odpowietrzania. Jesli koresz szlak trafi to ciśnienie się będzie robić i węże będą twarde bo gdzie to ciśnienie ma ujść. Następnie zobacz czy czasami zawór trójdrożny nie przycioł się. Nagrzewnica może być zawalona syfem. A jęsli chodzi o uszczelkę to wystarczy odkręcić korek i zobaczyć czy podczas dodawania gazu nie ma bąbelków powietrza jeśli nie ma to ok. Oczywiście jak nie ma to nie znaczy że nie jest uszkodzona ale jest to jeden ze sposobów organoleptycznego stwierdzenia co jest. Jeśli nie masz masełka w zbiorniczku wyrównawaczym to proponował bym kupić nowy korek i porządnie odpowietrzyć układ bo wydaje misię że nie jest odpowietrzony i dlatego takie chocki klocki się robią.

Edytowano przez ADi999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jednak okazalo sie ze upg jest do zrobienia miesza plyn chlodniczy z olejem pod korkiem jest caly pokryty maslem a pod korkiem wlewu oleju jest plyn chlodniczy... jutro zabieram sie do roboty i mam pytanie odnosnie tego czy planowac czy nie glowice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Planować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś kończe skladac swoja vectre glowica splanowana niewielka kwota bo 60 zl to kosztowalo przy okazji wymienilem szklanki bo dzwonily jutro skladam do kupy i napisze co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tydzień minął i wciąż się nie dowiedzieliśmy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ogrzewanie jak bylo slabe tak jest dalej plyn nie ybywa maz tez sie juz nir robi jednak chyba czeka mnie wymiana nagrzewnicy.... ale zaczne od zaworu cisnieniowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie masz zamienionych miejscami węży w nagrzewnicy? Gaz masz wpięty równolegle do nagrzewnicy czy szeregowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wezy nikt nie zamienial wiec odpada dodam jeszcze ze parownik tez jest niedogrzany bo jest letni caly czas a podpiety jest za nagrzewnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może termostat masz walnięty i cały czas chłodnice masz w obiegu? Chodzi na dużym zakiast na małym...

Przejedź 1km, otwórz maskę i dotknij węży chlodnicy, powinny być całkiem zimne. Jak są choć trochę ciepłe mimo że na zegarach pokazuje znacznie przed temperaturą roboczą, to termostat do wymiany. Powinien sie otworzyć na duży obieg dopiero jak w małym jest około 90st.C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...