Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

maciek0906

Dymienie spod maski + ubytek płynu

Polecane posty

Witam.

Kilka dni temu po przejechaniu ok. 30 km spod maski zaczął się wydobywać szary dym (przy zamkniętej masce prawie niezauważalny). Temperatura silnika ok. 80/85 stopni. Na następny dzień wszystko było już w porządku jednak nie jeździłem nim dużo. Kolejnym problemem jest uciekający płyn chłodniczy, jednak tylko do pewnego poziomu zbiorniczka wyrównawczego (ok. 1 litr płynu na 500 km). Przed chwilą zauważyłem dodatkowo, że na zimnym silniku zaraz pod odpaleniu, przy podnoszeniu obrotów do 5-6 tys. z wydechu leci woda, niemalże jak z kranu. Zauważyłem również podniesiony poziom oleju.

Proszę o pomoc jakie mogą być przyczyny takich sytuacji.

Dym wydobywał się mniej więcej ze spodu miejsca oznaczonego pierwszym czerwonym kółkiem po prawej stronie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez maciek0906

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze trzeba zacząć od wymiany korka wlewu zbiorniczka wyrownawczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Od tego zaczne ale chyba nie obejdzie się od wizyty u mechanika. Szczególnie martwi mnie ten dym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to trzeba zacząć od sprawdzenia czy nie ma tam gdzieś wycieków!

Potem podejżenie pada na uszczelke pod głowicą (podniesiony poziom oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UPG to mógł by dymic na barwę niebieską i olej mógł by tez znikać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy na podstawie tego co zauważyłem jesteście w stanie doradzić czy przez święta jeszcze nim pojeżdżę (do przejechania mam w sumie ok. 300 km w odcinkach po 20-40km), czy lepiej od razu do mechanika odstawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować lecz po prostu sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Ja bym dolewał i jeździł i nie przejmował się zbytnio. A po świętach poszukałbym jakiegoś magika który posiada pompkę, którą podłącza się w miejsce korka i pompuje do ciśnienia roboczego. Wtedy się patrzy, szuka wycieków lub słucha czy gdzieś nie syczy powietrze czy woda. Podzwoń po magikach który ma taka pompkę. I za ile sprawdzi ci szczelność. Albo też jest metoda że dolewasz barwnik UV do płynu chłodniczego i potem jak ci ucieknie to świecisz lampą UV i szukasz gdzie ucieka. A wrogów jeśli ci ucieka do pewnego poziomu to patrz na górne węże czy który nie sparciał lub szukaj plastikowych złączek/rurek bo opel lubi oszczędzać i wstawiał jakieś guwna z plastiku. A uszkodzenie uszczelki pod głowicą można sprawdzić specjalnym płynem, który zabarwia się na zielono, gdy reaguje z CO2 pochodzace ze spalin. Woda w wydechu to normalna sprawa, teraz jest duża wilgotność, krótkie odcinki jazd sprawiają że woda z tłumika nie zdąży odparować. Ja jak tyłem parkuje to po zahamowaniu widzę na chodniku ślady po wodzie. A niedawno zdejmowałem tłumik to w środku było pełno wody, której nie dało się wylac. A dodatkowo powiem że mam trochę przezarte na łączeniu rury z kat do tłumika srodkowego i jak odpaliłem go na kanale to się woda lała ciurkiem. Wilgotność powietrza 70-90% i sobie policz ile jest wody wagowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki przyrząd można zrobic samemu, z korka (nawet nowego, Hans Pries kosztował mnie 7,5 zł) oraz wentyla z dętki rowerowej, wentyl samochodowy. Samej budowy chyba nie muszę tłumaczyć. Oczywiście pompka rowerowa się przyda, żeby dać ciśnienie. Tak u siebie znalazłem nieszczelność w układzie. Temat do zamknięcia spokojnie w 10 zł, jeśli posiadamy już pompkę, wentyl samochodowy z dętki można zdobyć z jakiegoś sklepu rowerowego, z zużytej dętki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ten wentyl w tym korku umieścić? By bylo szczelne? Pokaż fotkę. Sa też takie chińskie manometry do badania ciśnienia w kołach, za 7 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korek składa się z dwóch części, w srodku czarnej, zewnątrz żółtej, musisz obie części przewiercić bodajże wiertłem 8 lub 8,5, na wentyl nakręcasz nakrętkę kontrującą, wsadzasz w wywiercony otwór, i potem znów kontra. Możesz te połączenie uszczelnić jakimś klejem. Jestem z branży rowerowej, dlatego taki pomysł wpadł mi do głowy, natomiast nie mam pewności, czy wentyl od koła samochodowego (mają w wulkanizacji) będzie na 100% pasował i czy się uszczelni. Jak wróce z pracy to wrzucę foto korka.

Edytowano przez pudeleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...