Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maciek0906

Dymienie spod maski + ubytek płynu

Recommended Posts

Witam.

Kilka dni temu po przejechaniu ok. 30 km spod maski zaczął się wydobywać szary dym (przy zamkniętej masce prawie niezauważalny). Temperatura silnika ok. 80/85 stopni. Na następny dzień wszystko było już w porządku jednak nie jeździłem nim dużo. Kolejnym problemem jest uciekający płyn chłodniczy, jednak tylko do pewnego poziomu zbiorniczka wyrównawczego (ok. 1 litr płynu na 500 km). Przed chwilą zauważyłem dodatkowo, że na zimnym silniku zaraz pod odpaleniu, przy podnoszeniu obrotów do 5-6 tys. z wydechu leci woda, niemalże jak z kranu. Zauważyłem również podniesiony poziom oleju.

Proszę o pomoc jakie mogą być przyczyny takich sytuacji.

Dym wydobywał się mniej więcej ze spodu miejsca oznaczonego pierwszym czerwonym kółkiem po prawej stronie.

Please login or register to see this image.

Edited by maciek0906

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze trzeba zacząć od wymiany korka wlewu zbiorniczka wyrownawczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Od tego zaczne ale chyba nie obejdzie się od wizyty u mechanika. Szczególnie martwi mnie ten dym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze to trzeba zacząć od sprawdzenia czy nie ma tam gdzieś wycieków!

Potem podejżenie pada na uszczelke pod głowicą (podniesiony poziom oleju)

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPG to mógł by dymic na barwę niebieską i olej mógł by tez znikać

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy na podstawie tego co zauważyłem jesteście w stanie doradzić czy przez święta jeszcze nim pojeżdżę (do przejechania mam w sumie ok. 300 km w odcinkach po 20-40km), czy lepiej od razu do mechanika odstawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co panikować lecz po prostu sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Ja bym dolewał i jeździł i nie przejmował się zbytnio. A po świętach poszukałbym jakiegoś magika który posiada pompkę, którą podłącza się w miejsce korka i pompuje do ciśnienia roboczego. Wtedy się patrzy, szuka wycieków lub słucha czy gdzieś nie syczy powietrze czy woda. Podzwoń po magikach który ma taka pompkę. I za ile sprawdzi ci szczelność. Albo też jest metoda że dolewasz barwnik UV do płynu chłodniczego i potem jak ci ucieknie to świecisz lampą UV i szukasz gdzie ucieka. A wrogów jeśli ci ucieka do pewnego poziomu to patrz na górne węże czy który nie sparciał lub szukaj plastikowych złączek/rurek bo opel lubi oszczędzać i wstawiał jakieś guwna z plastiku. A uszkodzenie uszczelki pod głowicą można sprawdzić specjalnym płynem, który zabarwia się na zielono, gdy reaguje z CO2 pochodzace ze spalin. Woda w wydechu to normalna sprawa, teraz jest duża wilgotność, krótkie odcinki jazd sprawiają że woda z tłumika nie zdąży odparować. Ja jak tyłem parkuje to po zahamowaniu widzę na chodniku ślady po wodzie. A niedawno zdejmowałem tłumik to w środku było pełno wody, której nie dało się wylac. A dodatkowo powiem że mam trochę przezarte na łączeniu rury z kat do tłumika srodkowego i jak odpaliłem go na kanale to się woda lała ciurkiem. Wilgotność powietrza 70-90% i sobie policz ile jest wody wagowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki przyrząd można zrobic samemu, z korka (nawet nowego, Hans Pries kosztował mnie 7,5 zł) oraz wentyla z dętki rowerowej, wentyl samochodowy. Samej budowy chyba nie muszę tłumaczyć. Oczywiście pompka rowerowa się przyda, żeby dać ciśnienie. Tak u siebie znalazłem nieszczelność w układzie. Temat do zamknięcia spokojnie w 10 zł, jeśli posiadamy już pompkę, wentyl samochodowy z dętki można zdobyć z jakiegoś sklepu rowerowego, z zużytej dętki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak ten wentyl w tym korku umieścić? By bylo szczelne? Pokaż fotkę. Sa też takie chińskie manometry do badania ciśnienia w kołach, za 7 zl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korek składa się z dwóch części, w srodku czarnej, zewnątrz żółtej, musisz obie części przewiercić bodajże wiertłem 8 lub 8,5, na wentyl nakręcasz nakrętkę kontrującą, wsadzasz w wywiercony otwór, i potem znów kontra. Możesz te połączenie uszczelnić jakimś klejem. Jestem z branży rowerowej, dlatego taki pomysł wpadł mi do głowy, natomiast nie mam pewności, czy wentyl od koła samochodowego (mają w wulkanizacji) będzie na 100% pasował i czy się uszczelni. Jak wróce z pracy to wrzucę foto korka.

Edited by pudeleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...