Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MariuszCD

Opel vectra B 98r. 1.6 x16xel podmiana kolektora ssacego

Recommended Posts

Witam. zakładam nowy temat gdyż nic o tym nie znalazłem. Mianowicie chodzi mi o podmiane kolektora ssacego w XELu, w mojej viki siedzi dwuczęściowy baran a myślałem a włożeniu tego drugiego typu z przepustnica u góry taki jak ten montowany w 1.8. Pewnie każdy z was domyśla sie dlaczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dostęp do przepustnicy czy miksera od gazu jest klopotliwy a jednak czasem konieczne jest zagladniecie tam. Noi tutaj moje pytanie jak sie ma sprawa tej przekladki głównie chodzi mi o to czy konieczna bedzie zmiana linki gazu, jak z podcisnieniami i mocowaniem listwy wtryskowej? noi oczywiście zaworem EGR. nie mialem w rękach tego kolektora z gorna przepustnica z silnika 1.6 dlatego wolalbym od razu zabrac sie za wymiane będąc na wszystko przygotowanym by nie latac za linka itp. jeszcze jedno pytanie czy ewentualnie nada sie kolektor z przedliftowego 1.8 bo takich w okolicy mam pod dostatkiem a z 1.6 roznie moze byc. w poprzedniej viki 1.8 zakladalem z 2.0 i pasowal zamiennie do 1.6 nie jestem pewien. bardzo bym prosil o pomoc bo nie chciałbym robic tego metoda prób i bkedow:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadałeś sobie chwile trudu żeby poszukać na foto jak wyglądają oba kolektory ? Poświeciłem na to 3 minuty i mogę ci odpowiedzieć że fizycznie nie jest to możliwe. Poszukaj sobie sam zdjęc i porównaj tylko rozkład śrub mocujących.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesteś pół roku na forum więc powinieneś umiec korzystac z wyszukiwarki

Share this post


Link to post
Share on other sites

mowisz teraz o podmianie kolektora 1.6<>1.6? bo to jest glowne pytanie. kolektor z 1.8 byl pytaniem pobocznym. widzialem kolektor z gorna przepustnica w przedliftowym XELu dlatego zakladam ze opel nie trudzil sie by robic dwie głowice z innymi mocowaniami kolektora dla tego silnika

dziękuję za zainteresowanie i jakże cenne rady;) jednak nie znalazlem na forum tematu dotyczacego takiej podmiany. jeśli oczywiscie jest i powielilem temat to prosze moderatora o zamkniecie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówię o 1.6--->1.8 Co do podmiany kolektorów 1.6 na 1.6 to które było montowane w przejsciówce tzn od 98r pewnie jest to wykonalne. Tylko kolektorów takich jest bardzo mało na rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja viki jest z 98r jakos chyba z konca roku i niestety trafila sie jeszcze z baranem. który sprawia troche problemów zeby sie dostac do czegokolwiek nie mówiąc juz o rozszczelnianiu sie laczen na plastikowym dolocie i gumie przepustnicy czy chociazby drodze jaka ma do pokonania powietrze. przyjechala ona z Holandi niestety z tamtejsza sekwencja i moj poprzednik przerobil to na zwykly, dlatego tez wolalbym miec swobodny dostep do miksera. no nic poczekam moze ktos na forum robil taka podmiane i powie co jest potrzebne zebym od razu sobie kupil a nie jezdzil w trakcie. co do dostepnosci to wlasnie widze ze nie ma ich duzo ale znalazlem jeden niedaleko mnie wiec z kupnem nie bedzie problemow:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA pewno nie jest z końca roku, moja była z listopada bodajze 28 i miała już poliftowy silnik oraz maskę z wąskimi spryskami.

Lepiej zmień istalacja gazową, bo wymiana kolektora moja się z celem. Ja miałem sekwencje i ani razu nie musiałem martwić się jej obsługą czy też grzebać coś przy koloktorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana instalacji za kilkaset zlotych do auta ktore uzywane jest jako drugie na dojazd do pracy czy zakupy nie oplaca sie tutaj wgl. tymbardziej ze juz do wymiany sa tuleje wachaczy z tylu i przedni zawias a dwa miesiace temu wymieniona glowica i dol silnika robiony bo zapiekla pierscieni olejowe. na czesci droche dolcow wydalem nie mowiac o czasie przy nim spedzonym bo wszystko robilem po pracy i nie kalkuluje mi sie dolozyc nastepnych kilku setek:D kilku jesli mowa o instalacji uzywanej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalóż puszke manztela. Tez o tym mysle bo nie chce z byle powodu zawsze demontowac kolektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslalem o tym ale tutaj też mowa o sporym raczej wydatku bo orginalna puszka troszke kosztuje o ile wgl jest szansa ja dostac. mysle ze wymiana samego kokektora to dobra alternatywa dla pozniejszych robotek bedzie ulatwieniem. uciazliwe jednak jest ciagle zakladanie gory kolektora by odpalic auto i zobaczemyc prace robiac cos chociazby przy wtryskach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...