Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Wojtas27

Dymi rano po odpaleniu.

Recommended Posts

Witam

Jestem posiadaczem Vectry C rok 2002 silnik 1.8 122 KM

Problem jest taki że rano jak odpale to puszcza zasłonę dymną z białego dymy,olej jest nowy i nie przybywa,płyn chłodniczy wymieniony na nowy plus termostat,byłem u 2 mechaników i już chciałem uszczelką pod głowicą wymienić ale mnie od tego odwiedli.

Płyn w zbiorniczku jak auto jedzie to spada do zer ale po odkręceniu korka wraca do normy.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny kopcenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy obecnych temp. to raczej norma. Długie odcinki jeździsz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 km w jedną stronę do pracy 70% trasa 30 % miasto,oczywiście na benzynie,miałem zakładać gaz ale jakoś nie mam przekonania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a możesz bardziej precyzyjnie opisać to co podkreśliłem - i jak mocno kopci?napisałeś zasłona dymna to co nawet nic nie widzisz przez tylnią szybe że tak daje czy tylko w lusterku bocznym widzisz dymek - jaki kolor mają spaliny - biały, szary, lekko niebieski - każdy samochód delikatnie w porze zimowej pozostawia za sobą smugę spalin różnica temperatur

Edited by Proskent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o płyn to zbiornik jest pusty do chwili kiedy zejdzie z niego ciśnienie mechanik sprawdzał siśnienie na przewodach ale stwierdził że przewody nie są twarde i jest ok ,co do dymu to jest z rana albo po długiej przerwie kloru białego jest to chmura dymu ale nie zawsze i mam wrażenie że po odpaleniu auto nie pali na wszystkie cylindry a po chwili jest ok

Jadę do pracy 25 km potem wieczorem po 12 h roboty jak odpalę na parkingu to jest chmura dymu,nie mam pojęcia co jest przyczyną.

Słyszałem że jeszcze egr może być zasyfiony i to też może być przyczyna ale nie wiem ile w tym prawdy,jak by egr był zj.....ny to zapewne obroty by falowały a u mnie są równiutkie.

Nawet dziś byłem u kolejnego mechanika ale on stwierdził że jest ok .


Jak odpalę to nic nie widzę w żadnym lusterku po dosłownie 2 minutach kopcenie ustaje i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie jest ok

w czasie pracy silnika płyn chłodniczy musi być a nie znikać do zera ze zbiorniczka

jeżeli masz biały dym/chmura - zasłona dymna jak pisałeś/ w czasie pracy silnika to spala ci płyn chłodniczy - uszkodzona uszczelka pod głowicą , sprawdzałeś czy czasem nie masz masełka w oleju - sprawdź bagnet i korek od wlewu oleju

a tak z ciekawości jak za nim odpalisz auto to ile masz tego płynu chłodniczego w zbiorniczku - na samym dnie czy na poziomie min - max

co do EGR się nie wypowiem ale jak dla mnie co on ma do tego z ubytkiem całości płynu ze zbiorniczka w czasie pracy silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz sprawdzić czy jest UPG to zrób

test na obecność spalin w układzie chłodniczym.

Znajomy mi mówił o tym w przypadku mojej

poprzedniej Astry. Bo po co ruszać pół silnika jak

się okaże, że jednak UPG jest okej

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak masełka nie ma olej czysty jak łza ,płyn w zbiorniczku jest na mini/maxi jak silnik jest zimny,a jak silnik jest ciepły po sporej trasie to jest pusto w zbiorniczku.

Co do uszczelki to już ją chciałem wymienić ale skoro 2 mechników mówi że jest ok to jej nie ruszam przynajmniej na razie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Płyn na rozgrzanym silniku zwiększa swoją objętość od temperatury i powinno go być na rozgrzanym około 5mm-10mm więcej niż na zimnym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale u mnie jest odwrotnie , to mój 4 opel ale takiego problemu nie miłem,ale zaskoczyło mnie to że mało oleju trzeba dolewać ,astrą 1 brała olej prawie 200ml na 1000 potem miałem vectrę b 1.6 i nic oleju nie brała ,astra 2 z silnikiem 1.6 brała jakieś 0,5 litra na 1000 kilometrów.

Myślę jeszcze na tym czy faktycznie nie trzeba czasem układu odpowietrzyć ,ale mechanik mówił że w tym modelu się tego nie robi.

Juz sam nie wiem co robić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

chwila a dawno zmieniałeś płyn w chłodniczy jeżeli nie dawno to spróbuj inaczej poluzuj korek w zbiorniczku lub nawet go nie zakładaj włącz silnik niech ci się nagrzeje do 93 stopni aż zaczną ci wentylatory sie włączać i zostaw go tak aż ostygnie jeżeli ci będzie powoli znikał płyn a potem nie wróci to miałeś układ zapowietrzony i dolej płynu potem i dokręć korek normalnie i powtórz nagrzanie silnika na dokręconym korku i potem zostaw do ostygnięcia i obserwuj bo może masz walnięty korek w zbiorniczku i ci nie odpowietrzył po zmianie płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn właśnie nie dawno zmieniałem i to tego olej i od tego czasu to wszystko się zaczeło,dodam jszcze że wraz z płynem i olejm wymieniłem termostat który też był nieszczelny i profilaktycznie wymieniłem korek na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje się, że od tego trzeba zacząć

ps

A jak już Tobie wciągnęło płyn zapalała się kontrolka, że go brakuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zmień korek na stary jak był sprawny bo to jest dziwne że taka ilość co się znajduje w zbiorniczku ci znika do zera - ja osobiście bym sie tym autem nigdzie nie ruszył bez sprawdzenia tego bo uszkodzisz silnik ze względu na słabe chłodzenie silnika z powodu z byt małej ilości płynu chłodzącego i dopiero narobisz sobie bigosu

Edited by Proskent

Share this post


Link to post
Share on other sites

własnie nie wiem czy moja wersja ma taki czujnik ,ma napewno czujnik że jest mało oleju ,czy że żrówka się spaliła ale od płynu nigdy mi się nie zapaliła ,w sobotę będe sprawdzał jak to wygląda na odkręconym korku,teraz robię 2 dni po 12 h to nie mam kiedy tego sprawdzić.

A ile powinno wejśc płynu do układu ? mi weszło jakies 4,2 litra

Share this post


Link to post
Share on other sites

4,2 to troche mało wchodzi ponad 5lit. + to co zostało jeszcze w układzie dokładnie nie pamiętam - na suchy silnik ponad 7 litr ale to też zależy od silnika - dużej różnicy nie będzie


tak jak pisałem wcześniej odkręć korek zapal silnik niech sobie spokojnie pracuje - jak silnik osiągnie temperature roboczą i termostat ci się otworzy i płyn ci zacznie znikać to go wyłącz poczekaj troche jak ostygnie i dolej płynu do poziomu min- max -na 99,9% masz za mało płynu bo układ ci się nie odpowietrzył po wymianie a co do kontrolek to jak masz przekręcony kluczyk w pozycji zapłon to ci się świecą kontrolki

Share this post


Link to post
Share on other sites

W korku jest zaworek odpowietrzający i jeżeli on by nie otwierał to wytworzyło by się takie ciśnienie w układzie, że wywaliło by płyn na zewnątrz w najsłabszym punkcie układu. Jeżeli był by cały czas otwarty to nic by się nie działo.

Pytanie tylko gdzie podziewa się płyn jak go ubywa, a po ostygnięciu wraca. Przecież układ nie zwiększa czasowo objętości cudów nie ma. No chyba że faktycznie korek nie puszcza ciśnienia i jakiś przewód pęcznieje gromadząc w sobie płyn wtedy by zwiększył objętość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak masz racje ale moze sprawdzić przy odkręconym korku czy mu płyn nie znika jak nagrzeje się silnik do temp. roboczej bo termostat sie otwiera wchodzi w duży obieg a ciśnienia nie ma i bedzie wiadomo co jest - jak nie zniknie wtedy to szuka przyczyne dalej


moze być peczniejący przewód ale dopóki nie sprawdzi czy nie ma za mało płynu i układ się nie odpowietrzy a potem szukać dalej - po zmianie płynu ile ci zostanie 1,1-1,3 litr. wlał 4,2 litra to mamy 5,5 litra a wchodzi 7litr ponad na czysty silnik chyba ze się myle

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie (ten sam silnik) przy wymianie płynu miałem przygotowane 6 litrów. Po zalaniu nowym płynem zostało około pół litra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak właśnie wróciłem z pracy ,auto ładnie się zagrzało więc pod blokiem odkręciłem korek czekałem aż złapie 92 stopnie i termostat się otwarł,płynu nie ubyło ale jak to ja nie odpuściłem zakręciłem korek i w gaz i co się okazało na samym rogu zgrzewu zbiorniczka pojawia się płyn,więc płyn ładnie wychodzi na zgrzaniu i delikatnie od dołu sączy się po przewodzie zwrotnym.

Morał z tego taki że trzeba będzie zbiorniczek kupić nowy bo zapewne klej sobie nie poradzi i zobaczymy co będzie dalej po wymianie zbiorniczka.


A tu mamy pojemności układów chłodzenia.

Poj. układu – silniki benz.:
•6,1 l (1.6),
•5,5 l (1.8),
•7,4 l (2.0T),
•7,1--7,6 l (2.2 i 2.8 V6),
•7,7-7,9 l (3.2 V6);
diesle:
•7,3-7,5 l (1.9 CDTI, 2.0 DTI, 2.2 DTI),
•8,3 l (3.0 V6 CDTI).

Edited by Wojtas27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli najprawdopodobniej jednak korek masz walnięty i nie puszcza ciśnienia co spowodowało rozwarstwienie się zbiorniczka

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie jakieś sprawdzone sklepy internetowe gdzie taki zbiorniczek można kupić za rozsądne pieniądze?

Właśnie gadałem z kolegą co prowadzi sklep z częściami i org to koszt 750 z cena powaliła mnie na kolana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj, spokój kolega ma ceny kosmos, chce na Tobie zarobić, skąd ta cena?

Please login or register to see this link.

dodatkowo zapytaj w dziale handelek

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam inny zbiorniczek ,właśnie znalazłem za 169 zł


Na dziś koniec pisania idę spać bo jutro w pracy będę walczył z debilami ,taki urok pracy w handlu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na razie dzięki za wszystkie odpowiedzi,jesteście wielcy !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

chwila kolego jak rozwarstwił ci się zbiorniczek to nie masz ciśnienia w układzie tak czy siak i tak korek w tym momencie nie spełnił swego zadania a wcześniej pisałeś że jak ci się nagrzeje silnik to płyn ci znika do zera ze zbiorniczka a jak odkręcisz korek to wraca


zbiorniczek problem swoją drogą a znikający płyn to inny problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...